IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Buat Undang2 BODOH..!!!!

>> Saturday, May 21, 2016

Usaha Kerajaan melarang tabiat merokok gua alu-alukan... yang baik kita sokong, yang jahanam janam..janam... kita bagi maki hamun laaaa....

Kepada Menteri dan Pengarah2 Kementerian Kesihatan Malaysia.
Lu orang mai sini jap..., apasal lu orang semua bodoh2 belaka. Kenapa gua katakan Bodoh...???

Sebabnya... kerana lu orang luluskan penjualan rokok, tujuan kelulusan supaya kerajaan boleh mencukai kilang2 pengeluar rokok. Betul taaakkkkk.....??? Cukai rokok tinggi beb... takan kerajaan korup seperti BN akan menolak rejeki cukai.


Kemudian lu orang kuatkuasakan undang2 "Kawasan Larangan Merokok." Denda sekian...sekian..., Yezzzaaa.... Larangan Merokok di tempat awam seperti Hospital,.Sekolah, Jabatan2 Kerajaan, Restoran tertutup, Shopping Complex, R n R bagai gua sokong beb...

Penguatkuasaan dah cantik cuma keBODOHan lu hanya satu iaitu lu orang tak sediakan pilihan penyelesaiannya kepada para perokok. Untuk makluman Menteri2 dan Pengarah2 Kementerian Kesihatan Malaysia. Merokok adalah hak individu dalam sesebuah negara yang mengamalkan konsep atau sistem Demokrasi.

Sekarang ini lu orang sudah melanggar hak demokrasi individu atau rakyat Malaysia..???
Dan sebagai sebuah Kementerian, bagi gua ini adalah sebuah Kementerian Paling Bodoh dengan mengeluarkan kompaun kesalahan merokok.

Jika KKM Bodoh boleh kuatkuasakan larangan merokok di tempat awam, maka KKM juga perlu mengujudkan tempat atau kawasan merokok kepada perokok2, contohnya seperi Negara Singapura.
Barulah adil dimana Kerajaan boleh kutip cukai jualan rokok, dan perokok juga ada tempat utk merokok apabila berada di kawasan awam.

Tapi kini KKM (kerajaan Malaysia) hanya tahu kutip hasil cukai rokok dan juga kutip hasil kompaun daripada rakyat. Apa punya haramjadah undang2 ini....??? Setiap penguatkuasaan undang2 perlu ada pilihan penyelesaiannya, janganlah hanya pandai nak mencuri merompak duit rakyat dengan undang2 BODOH dan Berat sebelah.






Kepada kakitangan atau penguatkuasa KKM yang tugas lu orang menahan dan kompaun perokok2 di kawasan awam tu, biarlah cerdik sikit kalau nak patuh arahan orang atasan tu, nampak sangat lu orang diperbodohkan utk buat kerja bodoh kapitalis BN.


Kepada Kementerian Kesihatan Malaysia sekali lagi gua nak ucapkan pada lu orang... "Jika bersungguh untuk mendidik rakyat hentikan Tabiat Merokok, adalah dinasihati supaya KKM juga mengharamkan penjualan rokok dan tutup semua kilang rokok di Malaysia. Ada fahammmmm.... kalau tak faham jugak itu memang tanda lu orang dah nak mampus....

Adiossss..... Tumbang Kerajaan BN, Rakyat Sejahtera...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP