IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Kepada pembaca yang bebal.
Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, bahasa jalanan yang biadap serta maki hamun keterlaluan. Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya dan dinasihatkan supaya ANDA blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan anda (pembaca) menjadi sawan, hilang akal, gila meroyan melalak serta menambahkan dosa di sini.

Di IkutSukaAku tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip juga berhemah, harap maaf. Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 macai pencacai lembu umno/BN, macai pencacai PKR dan DAP dan juga Pencacai Walaun PAS nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A dan sekarang dah ada POTA la pulak... atau apa juga saluran untuk menyekat suara rakyat, lu orang boleh pergi mampus. Lu orang tak payah menyemak di sinilah, banyak lagi kerja yang lu orang boleh buat daripada dok memantau media sosial dan menjadi barua aka lembu parti/pemimpin politik spesies bangang bodoh macam telor yang kerjanya memperbodoh dan menyusahkan rakyat jer...!!!!

September Malaysia Jahanam

>> Monday, August 24, 2015

Ramai sangat yang tanya apa yang bakal berlaku bulan September ini... mai sini aku jelaskan apa yang MUNGKIN berlaku berdasarkan ilmu SEBAB DAN AKIBAT. Tetapi ini hanyalah jangkaan kepada apa yang bakal berlaku akibat kejatuhan nilai Ringgit. Nak percaya atau tidak, terpulang....
Seperti yang gua katakan "INI HANYA JANGKAAN" aka Ramalan Ekonomi.
1. Ekonomi Malaysia merudum, disertai oleh pemerintah yang korup dan sistem beraja yang tidak berfungsi. Rakyat mendukung biawak hidup.
2. Nilai matawang sesebuah negara adalah disebabkan oleh "keyakinan" masyarakat dunia terhadap kebolehpercayaan sesebuah negara. Penurunan nilai matawang ringgit menandakan penurunan "keyakinan" kebolehpercayaan Malaysia dari segi kuasa ekonomi dan politik di pentas dunia.
3. Hal ini didorong oleh begitu banyak kejadian peringkat antarabangsa mutakhir ini, bermula dari pembelian kapal selam, serangan ke atas lahad datu, MH370, MH17, FGV ditarik kembali dari bursa saham, kapal terbang Air Asia terhempas, skandal 1MDB, perbelanjaan mewah PM dan isteri serta menteri-menteri, dan isu-isu besar lain yang tidak selesai.
4. Keyakinan pelabur luar terhadap ekonomi Malaysia turut menurun sehingga banyak kilang-kilang ditutup apabila pelabur memutuskan untuk menutup operasi di Malaysia. Penutupan operasi ini menyebabkan ramai orang menjadi penganggur, seterusnya mengurangkan kuasa beli dalam pasaran.

5. Pengurangan kuasa beli dalam pasaran menyebabkan persaingan antara peniaga menjadi semakin sengit. Peniaga yang gagal mencapai jualan melebihi kos operasi akan menanggung kerugian dan sekaligus terpaksa menutup operasi sehingga menyebabkan lebih ramai pekerja dipecat. proses 4 dan 5 berulang-ulang sehingga begitu ramai orang menjadi penganggur.
6. 2 dan 3 menyebabkan penurunan nilai Matawang Ringgit Malaysia sehingga menyebabkan masyarakat antarabangsa merasakan ianya satu kerugian untuk menyimpan RM kerana nilainya turun setiap hari. Jadi, masyarakat antarabangsa mula memulaukan RM. Dalam ertikata lain, RM tidak lagi diterima untuk berdagang di pentas antarabangsa.
7. Penurunan nilai RM menyebabkan jumlah RM yang diperlukan untuk mengimport sesuatu barangan bertambah. Ini bermaksud, kos operasi syarikat pengimport bertambah sehingga pilihan yang ada untuk terus kekal beroperasi adalah dengan menaikkan harga barangan atau meningkatkan kualiti jualan. 4 dan 5 menyatakan bahawa kuasa beli rakyat Malaysia berkurangan. Kedua-dua pilihan syarikat pengimport didapati tidak relevan sehingga memaksa mereka membuat pilihan untuk mencari jalan bagi meneruskan operasi atau mengambil jalan mudah untuk menutup operasi, sekaligus menyebabkan no. 5 berulang lagi.
8. Makanan di Malaysia banyak yang diimport. Kita mengimport buah-buahan dan sayur-sayuran mencecah ratusan juta rm setahun. Itu tidak termasuk daging dan kambing. Beras yang ditanam di Malaysia hanya cukup untuk menampung 30% dari keperluan rakyat Malaysia, oleh itu, selebihnya diimport dari luar negara. No 7 menyatakan syarikat pengimport mungkin perlu menaikkan harga barangan, jadi, harga makanan yang diimport mungkin melambung tinggi. Ubat-ubatan juga bakal melambung.
9. Masyarakat Malaysia banyak membazir makanan. Kedai makan saban hari membuang makanan, tidak termasuk hotel, dan juga perumahan. Pengurangan makanan dalam negara mungkin satu bentuk tarbiah daripada Allah swt supaya kita kembali belajar untuk menghargai rezeki dan jangan buang rezeki sewenang-wenangnya.
10. Bulan September ini dijangka meletup bom ekonomi sehingga menyebabkan berlakunya pengangguran besar-besaran, kekurangan import bahan makanan, ubat-ubatan dan keperluan-keperluan lain. Sekiranya ada sekalipun, harganya melambung.
11. Meletusnya bom ekonomi menyebabkan panik dalam masyarakat. Orang ramai berpusu-pusu mengeluarkan duit dari bank untuk membeli barangan keperluan. Malangnya, wang kertas yang wujud hanya 1.5-3% dari duit digital. Ini bermaksud, bank run atau bank kehabisan wang kertas bakal berlaku. Semua orang hanya boleh mengeluarkan 1.5-3% dari jumlah wang yang disimpan di bank, atau hanya 1.5-3% orang boleh mengeluarkan semua simpanannya di bank. Yang pasti, semua orang boleh mengeluarkan walau 10% simpanan di bank adalah insiden yang mustahil berlaku.
12. Kemungkinan juga bagi mereka yang mempunyai simpanan melebihi rm 10,000 akan disita sebahagiannya oleh kerajaan bagi menampung hutang negara.
13. Apabila bank run berlaku, pembelian panik berlaku sedangkan matawang RM tidak diterima di peringkat antarabangsa. Adakah cukup beras dan barang keperluan lain ketika itu..???
Terbaru laporan daripada Arab Saudi (Mekah dan Madinah), semua Money Changer di sana tidak menerima Ringgit Malaysia lagi... lu orang carilah Najib anak Razak untuk jawap persoalan ini.... hahaha....


Read more...

Hikmah Bersedekah : Kisah Benar.

>> Wednesday, August 19, 2015

Kisah benar... hikmah banyak menderma atau bersedekah, seperti janji Allah berkatnya bersedekah 1 hengget Allah gantikan atau gandakan dengan 70 kali ganda... ikuti testimoni aka pengalaman orang2 yang rajin bersedekah.




Cerita 1: Ahmad Maslan dari Pontian, Johor.

1- 'Saya beri sedekah kepada seorang makcik di pasar karat pagi tadi sebanyak RM100, padahal wang tersebut isteri saya pesan untuk beli otak lembu untuk buat masak lomak cili api. Dalam keadaan saya sendiri tak ada wang, memndangkan makcik tersebut dalam keadaan terdesak sesangat mohon pertolongan, Saya bersangka baik dan saya berikan padanya tanpa toleh belakang lagi.

Dalam kepala hotak saya mampuih kena marah dengan bini sebab tak beli otak lembu yang di pesan.Sesampai dirumah ternampak sampul dalam peti surat, saya ambil dan buka sambil berjalan menuju pintu, tiba2 saya tengok ada RM1000 dalam sampul tu, siapa bagi ni... saya bersyukur dan benarlah janji Allah itu...., berkat sedekah kepada yang memerlukan.



Cerita 2: Azalina Othman dari Perenggang, Johor.

2- Saya belikan tiket komuter untuk seorang wargaemas dengan harga RM2 sahaja, dan pakcik tu terkejut pasal saya belanja dia tiket, "takpalah pakcik... izinkanlah saya buat pahala sikit..." jawapan kepada pakcik tu.

Apabila sampai dirumah saya terlihat dalam helaian buku saya ada duit RM300. Terdetik dalam hati dari mana datangnya duit tu.... akhirnya saya pasrah dan menganggapnya sebagai apa yang telah Allah janjikan.




Cerita 3: Najib Razak dari Pekan, Pahang.

3- Saya sering beri kepada orang yang miskin sebanyak RM350 seorang setiap 4 bulan sekali untuk setahun tanpa gagal sejak empat tahun lalu. Banyak saya habiskan duit demi membantu insan yang susah dalam Malaysia.

Suatu hari dia saya ingin mengeluarkn duit dari mesin ATM, dan alangkah terperanjatnya saya apabila saya check balance.... Allahuakbarrrr.....

"Mana datangnya duit sebanyak RM2.6 billion ni pula?".... .oh baru saya teringat saya pernah bermimpi dua tiga malam lepas, dalam mimpi tu saya berjumpa seorang Tok Arab,bernama Ali Baba pekerjaannya sebagai ketua kepada 40 orang penyamun.


Selebihnya lu orang sambung laaaaa..... letih aaarrrr...... nak menaip kelentong lu orang semua.... hahahha....

Read more...

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   
   Optimized by MasterGoogle.com

Back to TOP