IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf bebal.
Dengan penggunaan bahasa kasar dan pasar, bahasa jalanan yang biadap berserta makian hamun. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda di nasihatkan supaya blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan anda menjadi sawan, hilang akal, gila meroyan, melalak serta menambahkan dosa di sini.

Di IkutSukaAku tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf. Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jom Lantaikan Mamat Celaka Ni Dulu...

>> Thursday, January 21, 2016

Masa harga minyak naik, Najib Razak cakap rakyat mesti bayar harga pasaran. Kini bila harga minyak jatuh, dia tukar skrip. Dia berkira-kira untuk memperkenalkan harga lantai pula untuk pastikan rakyat kekal bayar pada harga mahal dan dia boleh kutip cukai. Layak PM ini dilantaikan.

HENTIKAN SEBARANG NIAT KERAJAAN MELAKSANAKAN HARGA LANTAI PETROL UNTUK MENCUKAI RAKYAT.

Saya terkejut membaca laporan Astro Awani semalam yang memetik kenyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan dan Koperasi (KPDNKK), Dato’ Seri Hamzah Zainuddin bahawa kerajaan sedang mengkaji untuk melaksanakan sistem penetapan harga petrol/diesel berasaskan harga lantai (“floor price”) memandangkan harga minyak mentah dunia terus menjunam.


Bagi mereka yang belum memahami, pengenalan harga lantai bagi petrol/diesel dalam keadaan harga minyak dunia terus menjunam bermaksud rakyat akan dicukai oleh kerajaan bagi pembelian setiap liter petrol/diesel. Mekanisme pelaksanaan adalah seperti berikut:

1. Harga lantai ditetapkan oleh kerajaan bagi setiap satu liter petrol/diesel, contohnya RM1.60 seliter bagi RON95

2. Setiap bulan, harga purata pasaran ditentukan dengan menggunakan kaedah yang sama sekarang, contohnya bagi bulan Januari 2016 harga purata pasaran telah jatuh ke paras RM1.50 seliter bagi RON95

3. Bila harga purata pasaran itu lebih rendah dari harga lantai yang ditetapkan, rakyat akan tetap membayar harga lantai iaitu RM1.60 sen seliter walaupun harga sebenarnya adalah lebih rendah.

4. Perbezaan di antara harga sebenar dan harga lantai (dalam kes ini 10 sen seliter iaitu harga lantai RM1.60 tolak harga purata pasaran RM1.50) dikutip oleh kerajaan sebagai cukai

Mengambil kira bahawa jumlah penggunaan petrol/diesel setiap tahun adalah sekitar 30 bilion liter, jika kadar cukai ialah 10 sen setiap liter seperti di atas, kerajaan sedang mencongak untuk mengutip sekurang-kurangnya RM3 bilion setiap tahun dari rakyat.

Tindakan pentadbiran Dato’ Seri Najib Tun Razak yang secara senyap-senyap merancang untuk menghalang rakyat dari menikmati harga minyak yang rendah adalah terkutuk dan keji. Rakyat Malaysia sekarang sudah pun tidak dapat menikmati harga rendah yang sebenar kerana faktor kejatuhan nilai matawang ringgit yang menyebabkan harga minyak kekal tinggi berbanding negara-negara lain. Jika sistem harga lantai ini dilaksanakan, rakyat Malaysia akan terus dinafikan hak untuk menikmati harga minyak yang sebenar.

Saya tahu Dato’ Seri Najib Tun Razak sedang pening kepala mencari sumber kewangan untuk menampung perbelanjaan kerajaannya yang boros dan membazir. Saya beri amaran supaya pelarasan Bajet 2016 yang bakal diumumkan beliau tidak sedikit pun menyentuh peruntukan rakyat atau memperkenalkan cukai tersembunyi seperti pelaksanaan sistem harga lantai begini.

Sekiranya sistem pelarasan harga lantai ini diperkenalkan juga, saya akan berbincang dengan rakan-rakan Pakatan Harapan untuk menganjurkan demonstrasi membantah yang sudah tentu akan mendapat sokongan rakyat terbanyak.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN

Yang ni pulak antara 9 penasihat ekonomi si Najib bangang nih, ntah mana punya malaun dia kutip. Dulu hebat... bila join dengan Najib terus jadi bangang...!!!!

Hari ni harga minyak dah menjunam USD28/barrel...., apasal tak adjust harga untuk rakyat Malaysia. Selagi boleh sakau lu orang akan sakau, menindas rakyat....

Sedih jadi rakyat Malaysia, PM bikin hutang rakyat yang menanggung beban.... dasar Malaysia Darul Sarkas....!!!!

Read more...

Melayu Tikam Melayu, Salahkan Cina...!!!

>> Thursday, November 26, 2015

Elitis Melayu: Kenapa ramai yang tak berguna...!!!

Projek River of Life (RoL) konon nak bersihkan Sungai Gombak dengan kos berbillion ringgit bagi pada firma Amerika sekutu Zionis Israel. Marhaen Melayu yang duduk sekitar sungai itu telah, sedang dan akan dihalau. Siapa pilih firma Amerika tu kalau bukan elitis Melayu...!!!!

Siapakah mereka2 itu... sudah tentulah Datuk Bandar KL dengan restu Menteri Wilayah, serta bapak segala ketua Datuk Pengarah di JPS, Pejabat Tanah & Galian dan yang paling pastinya bukan "Cina DAP"... hahaha... tapi melayu2 keparat yang dok ada la ni...

Menara Warisan setinggi 118 tingkat dan bakal cipta rekod menara ke-3 tertinggi dunia. Yang dilantiknya adalah kontraktor Korea. Siapa yang pilih..???? Elit Melayu di PNB yang kepalanya sudah pasti bukanlah "Cina DAP".... sekali lagi...!!!! Apa yang mahu di "waris" kan ketika warisan yang ada termasuk Stadium Merdeka dan beberapa sekolah bakal terancam, struktur rosak yang akhirnya bakal dimusnahkan..????

Mana pergi teknokrat, tenaga mahir, pakar dan profesional tempatan termasuk anak-anak Melayu yang bijak dalam bidang kejuruteraan, ekonomi dll? Mustahil diorang "tak pandai berkomunikasi dalam bahasa Inggeris", itu alasan paling bangang digunakan oleh puak2 elit Melayu otak terjajah yang nampaknya elit birokrat Melayu dalam Kementerian Pendidikan pun bangang angguk sama sampai nak hidupkan hantu PPSMI dengan nama baru - DLP.

Yang ini diorang tak takut pulak walaupun bunyinya macam DAP dan anak-anak Cina DAP dalam SJKC tak tertakluk pun dengan program DLP yang membodoh-hambakan Melayu ini.Apa guna kerajaan kononnya mahu memperbanyakkan graduan bidang sains dan teknologi tapi firma, kontraktor dari Amerika, Korea juga yang diangkut..!!!!

Terbaru juga, gerombolan pemaju dari negara China akan tertumpu di Kuantan dan Melaka. Berekar-ekar tanah di Kuantan dan Melaka akan "dimajukan". Siaplah marhaen Melayu yang ramai tapi tak lantang bersuara, tak berani nak tegur elit berkuasa. Tanah siapa pula akan jadi mangsa sedangkan malapetaka bauksit masih lagi terus merogol tanah air ini dan SULTAN tak pula nak menghalang walaupun mangsanya ramai Melayu marhaen yang duduk di kampung2.

Sebelum ini pun, kelas teknorat, korporat segala jenis "rat" dari China dan Singapura sudah merabak merobek banyak tanah2 di Johor. Kuala Selangor pun sama berekar-ekar luasnya lambak kepada korporat Singapura. Paling keparatnya pentadbiran segenap peringkat pentadbiran yang dipegang majoritinya adalah  MELAYU. Dan semua ini berlaku begitu dahsyat sejak Najib menjadi Perdana Menteri...!!!!

Apa maknanya ini?
Nama demi agama Islam - amal jariah, kemaslahatan umat, pelaburan akhirat dijadikan topeng untuk penguasa Melayu khianat berjoli dengan hasil keringat Melayu marhaen. Menteri yang dilantik untuk 'jaga' agama sanggup guna duit untuk orang miskin dan anak yatim buat main golf, naik pesawat bersama anak bini dengan kos tak munasabah. Bila orang bongkar, selamba pulak nak saman.

Beberapa "ekor" elit Melayu dalam Lembaga Pemegang Amanah YaPEIM dengan anaknya yang sah-sahlah bukan "Cina DAP" suka hati saja ratus ribu gaji dan elaun masuk akaun ketika suratkhabar, TV terus bercerita masih ada Melayu marhaen di khemah, rumah nak menyembah bumi, hidup dikelilingi hutang akibat kos sara hidup terus meninggi.

Tengok pendedahan Audit terbaru pula, punyalah datuk nenek Melayu susah payah cari tanah kemudian nak beramal jariah, wakafkan tanah pada Majlis Agama Islam Negeri, tapi apa berlaku? Berjuta-juta nilai hartanah milik orang Islam tak dimanfaatkan, tak terurus nampak terbiar macam tu saja. Itupun nanti dalam perhimpunan Umno pasti ada perwakilan yang menyalak teriak nangis seperti Lembu menyanyi lagu "Anak Kecil Main IPad.."... BODOH punya Melayu umno laknatullah..!!!!

Di Pulau Pinang, Mainpp nampak sangat 'bermain-main' bila tanah wakaf yang sudah tergadai tidak cepat-cepat diganti walaupun dapat pampasan daripada kerajaan negeri berjumlah RM9.01juta membabitkan 14 hartanah wakaf sehingga tahun 2014.Selain itu, 115 lot tanah wakaf tidak dikemaskini maklumat yang sepatutnya dan rupa-rupanya RM523,420 daripada tunggakan sewa ke atas tanah wakaf di Pulau Pinang melibatkan bekas penyewa yang bukan beragama Islam sejak tahun 2000...!!!!

Apa sudah jadi dengan kakitangan Mainpp sejak 15 tahun dulu..???
Melancap... Goncang teloq...Berjimak jantan betina dalam pejabat...??? Makan gaji buta...!!!!

Di Kedah, boleh pula Maik biar penceroboh naikkan bengkel dan rumah atas tanah wakaf. Sebanyak 79 peratus penyewa mempunyai bayaran sewa tertunggak berjumlah RM1.05 juta...!!!! Kalau tak cukup kakitangan, tambah kakitangan..., kalau tak tau buat kerja.. berhenti jelah daripada makan duit gaji haram setiap bulan.

Masalahnya, perkara penting berkaitan nilai AMANAH dan TATA KELOLA/ URUS TADBIR BAIK, SIVIK dan MORAL ini nampaknya bukan keutamaan Melayu apabila memegang kuasa. Keadaan makin buruk bila perhatian ramai Melayu marhaen dicandukan dengan politik kepartian sempit dengan menyokong pulak parti yang sah-sah tak buat banyak kerja untuk marhaen, parti yang hanya gila retorik, bertindak buat keputusan dan pendirian berbelit-belit.

Ada juga elit politikus agama yang mengaku sesuci lebaran bajet ahli syurga, sibuk menghukum orang tu liberal, orang itu syiah, tak cukup tarbiyyah dan blablabla.... Ada pula elit Melayu yang kononnya nasionalis pejuang Melayu tapi terlalu apologetik lembek sampai sanggup langgar semangat Perlembagaan konon tak nak nampak rasis tapi dengan Melayu yang marhaen melalui aparatus yang ada - media, BTN dll - ditakutkan "Cina DAP" nak buat itu, nak rampas ini..!!!!

Akhirnya, yang makmur hidup bahagia di Malaysia ini nanti golongan korporat dari China, Singapura, Korea dan Amerika. Yang duduk terkangkang di KTM, LRT mat-mat Negro yang entah kerja apa tapi mengisi apartmen servis, kondominium mencecah sejuta di atas tangisan marhaen yang rumahnya dirobohkan untuk diisi segelintir Melayu, Cina, India kaya dan kroni Umno dengan majoritinya orang asing pelbagai warna kulit yang digelar golongan ekspatriat.

Dan tak mustahil 10, 20, 30 tahun lagi, anak cucu lu orang semua terpaksa bermajikan orang keturunan Bangladesh, Nepal, Myanmar, Vietnam yang hari ini lu buli, lu tengking, lu hina sambil sibuk menngadap WhatsApp, FB, IG dan hembus asap vape kat Melayu sebelah lu...

Jadilah Melayu yang CERDIK dan AMANAH memajukan bangsa apa lagi kalau lu sekarang sudah ada kuasa ekonomi dan kuasa politik dalam membuat atau mempengaruhi keputusan. Hentikanlah asyik nak menakut-nakutkan marhaen Melayu dengan "Cina DAP" saja tapi kebobrokkan kelas elitis Melayu sama ada birokrat termasuk politikus agama, lu butakan jiwa tutup kedua-dua mata.

Kredit dan Terbaeek kepada saudara Arif Atan
Edited dari gua. 

Read more...

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   
   Optimized by MasterGoogle.com

Back to TOP