IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Berita Tak Best....

>> Sunday, December 17, 2017

BERITA KURANG MENGGEMBIRAKAN BUAT NAJIB RAZAK; TIADA LAGI DERMA RM2.6 BILION

Dikhabarkan PM kita yang baru2 ni "dianugerahkan" gelaran KLEPTOKRAT (PEMIMPIN PEROMPAK) TERBURUK DALAM SEJARAH oleh Peguam Negara Amerika Syarikat, mendapat anugerah pula dari Raja Bahrain

Namun sayang sekali tiada sebarang wang diberikan oleh Raja Bahrain tersebut kepada Najib. Ini berbeza dengan sebelum ini dimana Najib pernah beritahu dia dapat "derma" RM2.6 bilion dari Kerabat Diraja Arab Saudi.


Namun Najib enggan mendedahkan nama kerabat diraja tersebut. Sayangnya derma yg begitu banyak (derma paling banyak pernah diterima oleh mana2 manusia).

Tidak dikongsi oleh Najib dengan rakyat Malaysia sebaliknya sebahagian besar daripada "derma" tersebut telah dipulangkan balik kepada pemberi (dapat USD681 juta pulangkan balik USD620 juta).
Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) bagaimanapun menolak dakwaan Najib tersebut. Dalam laporannya setebal 256 mukasurat, DOJ mendakwa bahawa, berdasarkan rekod-rekod rasmi bank, wang sebanyak USD681 juta tersebut dimasukkan oleh Eric Tan Kim Long (nama samaran bagi Jho Low) melalui syarikatnya Tanore Finance Corporation di Singapura


Wang yang dipulangkan sebanyak USD620 juta telah dipindahkan semula ke akaun syarikat Tanore oleh Najib

DOJ juga menyatakan sebanyak USD27.3 juta (lebih dari RM100 juta) dari wang yang dipulangkan tersebut telah digunakan oleh Jho Low untuk membeli sebuah kalung berlian merah jambu yang kemudiannya dihadiahkan kepada isteri MO1 (DS Rosmah Mansur).

Keseluruhan jumlah yang dicuri oleh Najib, Jho Low, Riza Aziz, Rosmah Mansur dan konco-konco mereka dari 1MDB, menurut DOJ, ialah lebih dari USD4.8 bilion (kira-kira RM20 bilion) (Anda boleh download Laporan DOJ dan Laporan PAC tentang 1MDB di Internet).

#JANGAN JADI BARUA JHO LOW DAN MO1 NAJIB RAZAK PEROMPAK BERPULUH BILION WANG RAKYA.

Hj. Zaidi bin Ahmad
(Bekas Mejar TUDM)
017-4164728

#VIRALKAN DEMI TANAHAIR DAN MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT TERCINTA

Read more...

Mak Lembu Terlajak Jilat...

>> Tuesday, December 05, 2017





Gua memang anti dan menyampah giler dengan Mak Lembu ni sejak dulu, kini dan selamanya..., sebermula kes NFC hingga dengan kenyataan2 Mahkamah yang cuba membodohkan rakyat contohnya Mak Lembu ni tak tau anak dia kerja apa... apabila menjawap soalan peguam... masa tu dia menteri yang menjaga Kebajikan Rakyat (Menteri).

Betina ni kalau bab membodek Najib memang number one...., siap jilat jubor Najib sampai berkilat sama macam berkilatnya kepala Najib... hahahaha....

Baca tajuk akhbar Sinar tu pun dah boleh bayangkan Mak Lembu ni.... spesies Lembu takda Agama nih... macamlah umno tu suci sangat..., gua mohon sangat supaya Bangunan PWTC tu runtuh dan memampuskan semua Pemimpin dan ahli yang bersidang dalam tu... sebab Pemimpin2nya semuanya pengkhianat bangsa dan agama, terutama Bapak Pondan 1Malaysia si Presiden umno... hahaha...

Dah tak tau nak kata apa lagi dengan Mak Lembu NFC 1Malaysia nih.... "Kepala Bapak Dia laaaa...."... mungkin itulah ayat paling sesuai untuk dia.... hahaha....

Read more...

Nak Cari Mood Dulu... hahaha...

>> Tuesday, November 21, 2017

Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanah air kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.Untuk melakukan mandi wajib yang betul,seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM),Ustaz Haji Mat Jais Kamos, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah, didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.

“Akibatnya, mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Apabila mandi wajib tidak sah, ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. Itulah akibatnya jika tidak melakukan mandi wajib dengan betul.” tegas beliau..

Mandi wajib yang juga disebut sebagai mandi junub atau janabah tidak boleh dipandang ringan oleh umat islam. Setiap orang yang melakukannya mestilah mengetahui dan memenuhi rukun-rukunnya. Jika tidak, mandi wajib seseorang itu tidak sah.

Rukun mandi wajib ada 3 perkara:

1 : Niat.
2 : Menghilangkan najis pada badan.
3 : Meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir.


 
Niat mandi wajib: “Sahaja aku mengangkat hadas besar kerana Allah Taala.” Atau ” Sahaja aku mandi wajib kerana Allah Taala.”
Niat itu didalam hati dan ia hendaklah disertakan ketika air sampai ke mana-mana bahagian anggota badan.Bagi perempuan yang habis haid, niat mandi wajib ialah: "Sahaja aku mengangkat hadas haid kerana Allah Taala.” Manakala bagi perempuan yang habis nifas, niat mandi wajibnya ialah: "Sahaja aku mengangkat hadas nifas kerana Allah Taala”.
Niat itu jika dilambatkan atau ketika seseorang itu memulakannya selepas dia telah membasuh salah satu anggota badannya akan menjadikan mandi wajibnya tidak sah. Oleh itu dia mestilah memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air keseluruh anggota badannya. Sekiranya dia berniat sebelum air sampai ke badan, niat itu juga tidak sah. Oleh itu mandi wajibnya tidak sah.

Mengenai rukun mandi wajib yang ke 2, iaitu menghilangkan najis yang ada pada badan, menurut Ustaz Haji Mat Jais, menurut Imam Nawawi, jika kita ada najis di badan, najis itu boleh dibasuh serentak dengan mandi wajib. Ertinya membasuh najis dengan mandi itu boleh disekalikan.

Sementara rukun mandi wajib yang ke 3, iaitu meratakan air ke seluruh anggota badan yang zahir, meliputi kulit, rambut dan bulu yang ada di badan, sama ada bulu-bulu yang jarang atau lebat. Jika rambut seseorang itu ditocang atau disanggul, sekiranya tidak sampai air ke dalamnya, tocang atau sanggul itu wajiblah dibuka. Bulu-bulu dalam lubang hidung pula, tidak wajib dibasuh kerana dianggap batin. Tetapi sekiranya bulu-bulu di dalam hidung itu bernajis, ia wajiblah dibasuh.

Mengenai kuku pula,jika di dalam kuku ada kotoran yg boleh menghalang sampai air ke badan khususnya di bahagian bawah kuku,kotoran itu wajiblah dibuang.Membuang kotoran di dalam kuku itu pula boleh dilakukan ketika sedang mandi.

Tentang rambut yang diwarnakan pula selain inai, inilah yang merumitkannya. Sebenarnya jika rambut seseorang itu diwarnakan dengan pewarna selain inai, mandi wajib seseorang itu tidak sah.Oleh itu, seseorang yang mewarnakan rambutnya dengan pewarna selain inai, jika dia hendak mandi wajib, dia mestilah membuang pewarna pada rambutnya terlebih dahulu.Tetapi untuk membuang pewarna itu pula bagaimana? Inilah yang rumitnya, sedangkan pewarna pada rambut itu sebenarnya tidak boleh dibuang begitu mudah.

Yang menyebabkan mandi wajib orang yang menggunakan pewarna pada rambutnya tidak sah kerana pewarna itu akan menyalut rambutnya yang menghalang air dari sampai ke rambut. Ini berbeza dengan inai.vInai sebenarnya akan meresap ke rambut, tetapi pewarna pula akan menyalut rambut menyebabkan air terhalang ke rambut.

Tetapi dalam hal ini, jangan pula ada yang salah faham. Sebenarnya pewarna itu jika dikeluarkan sijil halal oleh JAKIM dan sekiranya pewarna itu tidak bernajis, bukanlah bermaksud menjadi tidak sah. Dalam hal ini, sukalah saya menyatakan bahawa sembahyang dan mandi wajib itu berbeza. Jadi mestilah dipandang dari sudut yg berbeza. Dalam hal ini juga sukalah saya menyatakan, huraian mengenai rukun mandi wajib seperti yang telah saya nyatakan ini adalah merupakan perbezaan sah atau tidak mandi wajib. Jadi ia perlulah diberikan perhatian yang lebih oleh umat Islam.

Mengenai sebab-sebab seseorang itu wajib mandi wajib pula, Ustaz Haji Mat Jais menegaskan, sebab-sebabnya terdiri daripada 6 sebab;
* 3 sebab melibatkan lelaki dan perempuan iaitu kerana bersetubuh walaupun tidak keluar air mani,keluar air mani dan mati.
* Manakala 3 sebab lagi hanya melibatkan kaum perempuan sahaja,iaitu keluar darah haid,nifas dan melahirkan anak(wiladah).

Mandi wajib boleh dilakukan dimana-mana dengan menggunakan air mutlak sama ada air telaga, air paip, air sungai, air laut dan air tasik. Bagi pasangan suami isteri yang bersetubuh pula, mereka tidak semestinya mandi selepas bersetubuh tetapi diwajibkan mandi ketika ingin beribadat.

Selepas bersetubuh pula, jika ia dilakukan pada waktu malam jika tidak mahu mandi wajib lagi, seelok-eloknya ambillah wuduk sebelum tidur itu adalah sunat, manakala tidak berwuduk sebelum tidur adalah makruh..

Posted by aya

Read more...

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   
   Optimized by MasterGoogle.com

Back to TOP