IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Rakyat Merempat Sebab umnoApco.

>> Monday, December 20, 2010

Tak habis habis puak UBN dengan bantuan baik APCO nak tipu rakyat. Bagai tiada kesudahan rasanya Umno berusaha keras menipu umat Melayu. Tak putus putus nampaknya kerajaan Najib mainkan sentimen kononya transformasi ekonomi atas daya usaha Najib bagi mengelabui mata rakyat bahawa ekonomi Malaysia tak stabil.

Tipu mak cik felda boleh laa, pekena orang ulu banat yang tak kenal internet boleh laa.... Awang Adek Hussain sebagai contoh mengatakan kemelesetan ekonomi dunia tiada impak pada negara kita. Betoi ka... habis tu, kenaikan harga barangan keperluan asas tu... bukankah tanda ekonomi tak stabil?

Pencinta pencinta bangsa BN, korang tunggu dan nanti... kenaikan harga barangan keperluan akan terus memuncak lagi tahun depan. Penjilat penjilat Umno, korang tunggu dan nanti... kenaikan harga barang keperluan ini akan mengempiskan poket orang yang makan gaji kerana gaji mereka akan jadi lebih kecil walau majikan tak turunkan gaji mereka - ini hakikat dan inilah yang terus berlaku selagi BN memerintah negara.

Statement nak tipu orang kampung macam ni akan terus dimainkan selagi kita sudi biarkan BN memerintah. Statement kartun macam ni akan terus menghantui kita sekiranya kita masih biarkan BN menghuni Putra Jaya.

Mangkuk mangkuk hayun yang bergayut dalam BN mana mahu terangkan pada rakyat kenapa harga gula dinaikkan, kenapa harga minyak kena dibebankan pada rakyat. Kenapa juga harga gas perlu dipanaskan. Dan yang paling penting, kenapa kerajaan Najib memotong subsidi terhadap barangan keperluan tersebut.

Pemotongan subsidi sebenarnya adalah impak atau kesan terus dari kegawatan ekonomi dunia. Beribu ribu graduan yang tak dapat kerja adalah hasil kegawatan ekonomi dunia. Kenapa ini tak diterangkan pada rakyat terbanyak agar rakyat faham?

Satu saja, Umno akan kalah teruk sekiranya Melayu pandai. BN akan jatuh dari tampuk pemerintahan sekiranya rakyat dah bijak. Ayuh, kita bijak pandaikan rakyat kita supaya mereka sedar yang mereka telah lama ditipu hidup hidup selama ini.

Shalehudin.

1 IkutSukaLu...::

Salmarela,  Monday, December 20, 2010 3:51:00 PM  

Umno penang sokong DAP?

http://www.malaysianvoices.com/2010/12/sindrom-syok-sendiri-dan-perasan-bagus.html

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP