IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

umno: Tukar Budaya Pulak....!!!!

>> Sunday, November 25, 2012

umnooooo.... ohhhh...umnooooo..... lu orang kalau bab buat lawak memang superp beb... !!!!

Jika suatu masa dulu apabila melihat saja orang berkopiah.... kompom akan di tuduh PAS... sememangnya PAS sinonim dengan kopiah berserban beb...., bila timbul bab kopiah lambang umno nih... teringat gua kat Pak Mertua gua selepas dia berhenti dari jawatan kerjanya.

Selang lima enam bulan kehulu kehilir... dan kawan2 sekerja pun dah mula lupakan dia, barulah nak kenal sejadah. Pada suatu hari gua tengok dia siap berbaju melayu berkain pelekat nak ke masjid, tup... tup... kat kepala dia ada kopiah la pulak.... Bila gua tegur sejak bila bapak jadi orang PAS... dia sengih jer... hehehehehe....

Selepas itu semasa nak keluar rumah.... gua tengok kopiah dah takda digantikan dengan songkok hitam yang nampak macam baru lagi... padahal songkok lama beb... nampak sangat songkok tu tak berjasa pada tuannya,,,, muakakakakakaaaa... ke tuan yang lupakan songkok....!!!!


Sumber gambar gua rembat dari blog Gendang Perang beb...

Tapi... takpalah... gua bersangka baik beb... jika diorang nak pakai kopiah ke.. apa saja ke... lantak pi kat diorang laaaa..., jika kopiah yang berlambangkan logo umno tu... sekadar mainan politik nak tunjuk alim taik kucing... hehehhee.... hanya Allah Maha-Mengetahui....

Al-Maklumlah.... budaya dan mentaliti orang2 melayu ni, apabila melihat orang berkopiah persepsinya lain sikit beb.... tambahan pulak jikalau kerap berulang-alik ke masjid... kononnya orang baik2 la tuuuu....

Harapannya.... apabila dah mula berkopiah nih... rajin-rajinlah ke Masjid hendaknya, dan yang paling positif sekali lama kelamaan budaya bersongkok akan di lupakan, sekaligus membunuh budaya songkok tinggi yang sinonim dengan umno, lagipun budaya bersongkok ni bukannya budaya orang melayu Malaysia (Tanah Melayu) beb.... hehehehe...!!!!

Sepatutnya semasa perhimpunan penyangak penyamun di Pirates World Trade Centre (Pwtc) pada Selasa depan semua perwakilan parti penyangak dan penyamun tu kena pakai Tengkolok atau Tanjak bagi menjamin warisan budaya Melayu terpelihara.... hahahahhaaaa....!!!!

Menteri Warisan dan Kebudayaan si anak Yatim Tua tu... takan tak tahu perkara ini, ohhhh... terlupa pulak gua... dia nih Menteri yang dah tepu kepala hotaknya.... manalah dia tau bab2 ini semua..., yang malaon Menteri Monopouse tu tau hanya Ampu dan Bodek boleh laaaaa....!!!!

Puak2 pencacai umno amacam....????
Berani ke lu orang pakai tengkolok atau tanjak demi melambangkan budaya Melayu beb... hahahha... lu orang pejuang bangsa melayu, takan malu nak pakai kot.... hehehehe....!!!!

Kalau tak berani atau malu...., lebih baik lu orang tinggalkan parti umno tuuuu... sebab ianya parti hipokrit... banyak menipu sejak dulu, kini dan selamanya.... hahahaha...!!!!

Lebih baik lu orang pakai kopiah.... dan rajin2 ke Masjid... insyallah lu orang pasti selamat dunia akhirat.., dan jangan la pulak pakai kopiah logo umno pergi melepak kat Taiwan Bar, Ros Merah.... bla.. bla... bla.... hehehehe.... jahanam beb....!!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP