IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kenapa umno takut sangat hilang kuasa?

>> Sunday, July 04, 2010

N3 ini sebenarnya adalah lanjutan kisah Raja Nong Chik yang dah mengakui hakikat susahnya apabila menjadi pembangkang. Gua cilok dari blog mamat Bujang yang buat2 Susah tapi Senang beb...  dia pun cilok dari blog lain..., apa2 pun kita layan jelah....

Kenapa umno takut sangat hilang kuasa?

Sebab kalau umno jadi pembangkang takda siapa baik pemimpinnya atau pengikutnya yang nak keluar duit untuk pergerakan parti. Kalau selama ni mereka pow duit pengusaha2 kilang dan syarikat untuk support kewangan parti mereka.. lepas ni takda sapa nak bagi lagi, nak harapkan derma dari pengikut2 dia.. alamat mati kempunan la nampaknya.

Kalau mereka jadi pembangkang mereka nak buat ceramah atau bermesyuarat kat mana? Kalau selama ni balai serbaguna yang sepatutnya untuk rakyat tapi digunakan untuk parti macam mak babak dia orang punya, lepas ni dia orang nak guna apa? mesyuarat bawah pokok ketapang jer la nampaknya.. hehehe..

Kalau selama ni setiap kali mereka bermesyuarat mereka dapat elaun.. kalau mereka jadi pembangkang sape yang nak bayar elaun mereka? hehehehe..

Kalau selama ni setiap kali pilihanraya dana untuk poster dan segala macam keperluan ada yang support mereka. Kalau mereka jadi pembangkang ada ke diantara ahli mereka yang nak keluar duit beli poster? Kalau takda duit... ada tak diantara mereka nak tolong pasang bendera kerana Allah? hehehehe

Akhirnya umno akan pupus dgn sendirinya... hehehehe...

Satu lagi buat pengetahuan juak-juak umnoapco, menteri-menteri korang dah beli tanah dan rumah di luar negara untuk menyenangkan mereka cabut lari kalau mereka tak dapat memerintah lagi. Berani ke mereka nak stay lagi kat malaysia ni? sebab satu persatu kes-kes mereka semua akan dicungkil... hehehehe.. tinggallah juak-juak mereka hanyut terkapai-kapai.. hehehehe

Nota tambahan: Tanyalah puak2 umnoapco ini... siapakah yang buat pinjaman TEKUN dan tak bayar pinjaman hingga berbakul juta tertunggak. Bukankah ahli2 umnoapco juga, sebabnya dalam borang permohohan pinjaman mahukan nombor keahlian umnoapco.

Bak kata seorang sahabat, umnoapco bakal jadi macam gambar kat bawah ini jer... suatu hari nanti...

1 IkutSukaLu...::

hj jamaludin,  Sunday, July 04, 2010 12:05:00 PM  

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Bro Isa, orang Melayu Felda kata " Takkan hilang UMNOBNAPCO dan Melayu Perkasa di Negara 1 Malaysia." "Orang Melayu Felda rela ditipu bangsa Melayu dari ditipu bangsa Cina atau bangsa India"

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP