IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Syed/Sharifah...???? Ada Jaminan Syurga Ke..????

>> Thursday, March 25, 2010

SAYA mengenali seorang wanita berketurunan Syed/Syarifah. Saya berniat mendirikan rumah tangga dengannya, tetapi mendapat tentangan keluarganya kerana berpendapat keturunan mereka tidak boleh berkahwin dengan orang biasa. Mereka mengatakan keturunan mereka mendapat keistimewaan di akhirat nanti dan akan diasingkan daripada orang biasa.

Mereka tidak mahu memutuskan nama Syed itu kerana percaya anak cucu mereka tidak akan dapat bersama mereka di akhirat nanti. Bagaimana mahu membetulkan kembali kepercayaan mereka yang mengamalkan perkara ini?

JOE
Selangor

Cheq cukup menyampah dengan manusia yang pentingkan gelaran dan darjat, awat mulia sangat ka gelaran depa tu. Kalau bangga dengan gelaran, amalan dan taqwa ikut sunnah dan quran... Alhamdulillah.

Kalau setakat muliakan gelaran tapi kelakuan dan perangai mengalahkan mat saleh, tonggang arak, kaki betina, judi dan banyak lagi perkara mungkar yang depa lakukan, muliakah gelaran depa tu? Jangan kata Nabi nak mengaku keturunan, Baginda SAW nak mengaku umat pun dah tentu jauh sama sekali.

Di Mashyar nanti Allah tak tanya hangpa yang ada gelaran Syed/Sharifah keturunan atau susur galur dari keturunan Nabi atau tidak. Yang ditanya adalah AMALAN selama hangpa hidup di dunia, toksahlah hangpa nak bangga sangat dengan gelaran Syed/Sharifah hangpa tu.

Lagipun gelaran Syed/Syarifah takdak jaminan Syurga seperti sahabat2 baginda. Ada ka hangpa pernah terbaca atau terjumpa di mana-mana tertulis nama Nabi SAW bermula dengan Syed Muhammad...? Takda kan....

Jadi buat manusia yang ada gelaran Syed/Syarifah termasuk jugaklah yang ada gelaran Raja ka..., sultan ka...? dan apa saja.... toksah dok perasan diri hangpa tu mulia sangat.

Allah menilai kemulian hambaNYA dengan Iman dan Taqwa... sedaq diri tu sikit.

Seratus peratus gua rembat n3 ini dari sini, ha..ha..ha...

Gua baca cerita pasal gelaran Syed dan Syarifah ni, teringat gua kat sorang awek Trengganu.... pergh... cun gila beb... hehehe... pada suatu masa dulu la..., masa kami bujang2 dulu..., sekarang ni dah kahwin dengan orang biasa jer... elok jer... gua tengok.

Bila baca balik luahan si mamat Joe kat atas tu, gua nak tergelak guling2 pun yea... dengan puak2 syed dan syarifah yang terlebih perasaang tu.... ha..ha..ha.... part paling best...;

1) Mereka mengatakan keturunan mereka mendapat keistimewaan di akhirat nanti dan akan diasingkan daripada orang biasa.

2) Mereka tidak mahu memutuskan nama Syed itu kerana percaya anak cucu mereka tidak akan dapat bersama mereka di akhirat nanti.
Tapi tak mustahil juga, masih ada lagi spesis yang pentingkan kaum keturunan dan gelaran... macam citer Antara Dua Darjat pulak.... manusia spesis macam dalam pilem tu memang celaka dan menyusahkan orang.

Keistimewaan...????  kejadah apanya tu..., di akhirat nanti keistimewaan bergantung pada rekod amalan masing2, apa punya bangang la... puak2 syed dan sharifah yang masih mengamalkan pegangan tersebut.... dia baca kitab apa haaaa.... kitab 21 kot....

Gua pun nak taruk nama gua Syed Isa bin Syed Mohammad la..... ha..ha..ha.... ada keistimewaan beb.... di akhirat..., lu orang tak nak ke....?

13 IkutSukaLu...::

Gedung Akal Thursday, March 25, 2010 1:20:00 PM  

kah...kah..kah..Melayu ini sudah sedar persamaan hak. Melayu ini sudah bat analisis di luar kelazimannya. Melayu sudah tidak bebal lagi. Kah..kah,..kah Melayu sudah bijak sekarang..Melayu sudah tidak bebal dan ikut suka aku... Melayu sudah mulai masuk ruang hikmah dan makrifat...kah..kah.,tahniah Melayu.

Anonymous,  Thursday, March 25, 2010 1:24:00 PM  

ahahahaha baguslah uncle cite pasal isu ni... hmm.. sebenarnya ada yang kata golongan syed ni kira kerabat NABI.. ahaha ustazah aku penah kata...NABI mana ada keturunan dah.. nasab keturunan Nabi tahap cucu ke cicit lepas tu habis.. ini punca lepas wujudnya puak Syiah....so..tak leh ada seorang pun yang boleh ngaku diorang tu keturunan Rasulullah..

Allah pun maha mengetahui la..ada hikmah Allah buat cam tu. leh pike kan..tapi yang heran..diorang ni terus nak kawing ngn golongan syed jugak.. ahahahaha orang kata diorang ni pilih bulu.. ahahahaa

dan ingatlah..

IMAN TAK DAPAT DIWARISI..DARI SEORANG AYAH YANG BERTAQWA

ISA Thursday, March 25, 2010 1:46:00 PM  

mempelung,

gua keturunan syed nih... gua lahir dalam masjid, respek sikit la..

ha..ha..ha...

Anonymous,  Thursday, March 25, 2010 2:39:00 PM  

Bro Isa,
stakat lahir dalam masjid org dah x heran. skrng ramai yg "tertinggal" anak kat masjid/surau. hahaha. best bro lu bangkitkan isu ni. mmg x nafi ramai lagi yg pegang title ni, wa ingat mrk masih lagi lena diulit mimpi syurga.

fidel castro,  Thursday, March 25, 2010 2:46:00 PM  

saya punya seorang kawan juga berketurunan syed...haji lagi tapi kalau hari rabu,sabtu dan ahad serta sesekali hari selasa lepas lunch gelisah sbb takut terlewat ke kedai nombor..kalau hari jumaat dia lunch jam 12 tengahari jam 1 orang gi masjid dia masuk opis untuk tidur. dan lagi best dia ni tak cukup inci..
jenis direct masuk syurga ke keturunan ini..

juga teringat masa sekolah seorang kawan saya begitu marahkan seorang pelajar bernama syedkerana kedegilan lalu berkata 'kau buang lah pangkat SYED tu bagi makan anjing'

Anonymous,  Thursday, March 25, 2010 5:15:00 PM  

Kami ingin berkembang: Blog tuan/puan ini telah kami link di website kami, harap tuan/puan dapat membantu kami dengan meletakan link kami pula di blog tuan/puan....Terima kasih

http://mybloghub.my/

bang usin,  Thursday, March 25, 2010 5:38:00 PM  

pesan kat syed/sharifah tu...

pirahhhhhh mabookkkk..!!!

lu belajar mana keturunan syed masuk syurga..?? cina yang baru masuk islam 1 hari lepas tu meninggal dunia lebih mulia dari syed tu...

jai,  Thursday, March 25, 2010 7:18:00 PM  

Kah kah kah...

Bagaimana dengan Syed Hamid Albar???

Kah kah kah...

Unknown Saturday, May 15, 2010 1:28:00 AM  

x sangka ramai bebenor yg benci kturunan syed ni..xde pulak diorang ganggu idop ko..aku rasa better ko bukak topik lain yang x mnampakkan ko tu bodo sgt..ko tau syed tu kturunan nabi tp yg ko dengki sgt tu nape..ko ngaku Rasulullah tu nabi ko tp ko kutuk2 kturunan baginda..otak ada guna..jgn jd mcm kambing..cakap bodo marah..

Anonymous,  Tuesday, March 15, 2011 12:45:00 AM  

Tafsir / Indonesia / Sebab turun / Surah Al Kautsar 1

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (1)
Imam Tabrani mengetengahkan sebuah hadis dengan sanad yang dhaif (lemah) melalui Abu Ayub, yang menceritakan, bahwa ketika Ibrahim anak lelaki Rasulullah saw. meninggal dunia, sebagian di antara orang-orang musyrik, berjalan menuju ke sebagian yang lainnya seraya mengatakan, "Sesungguhnya orang yang membawa agama baru ini telah terputus keturunannya malam ini", maka Allah menurunkan firman-Nya, "Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu Al Kautsar." (Q.S. Al Kautsar 1 hingga akhir surah). Imam Ibnu Munzir mengetengahkan sebuah hadis melalui Ibnu Juraij yang menceritakan, bahwa telah sampai suatu hadis kepadaku, bahwasanya ketika Ibrahim anak Nabi saw. meninggal dunia, orang-orang Quraisy mengatakan, "Kini Muhammad menjadi orang yang abtar (yakni terputus keturunannya)." Mendengar kata-kata tersebut Nabi saw. berduka cita, lalu turunlah ayat ini, yaitu firman-Nya, "Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu Al Kautsar." (Q.S. Al Kautsar, 1) dimaksud sebagai ucapan bela sungkawa kepada Nabi saw.


Sesungguhnya sesiapa yg menaytakan Nabi Muhammad SAW tiada zuriat....maka bertaubat lah dari sumpahan Allah ini....Nauzubillah

Anonymous,  Tuesday, March 15, 2011 10:53:00 AM  

korang jgn main tuduh-tuduh je kalo x berilmu..org melayu memg berhasrat dengki..x bleh tgk org lain lebih skit...mudah-mudahan Allah akn bg petunjuk kt korang..terpulang la kt keturunan tersebut nak jage or taksub ngn keturunan mereka...korang jgn masuk cmpor..kebykan org yg x puas hati dgn golongan ni bile dieorg in love dgn kerabat ni n cinte nye ditolak..hahaha..padan muke..sape soh jatuh cinte pade org yg x setaraf...ibarat langit dan bumi...korang patut tambahkan ilmu..ustazah mane yg ckp keturunan nabi dah pupus??kompem ustazah tersebut masih blum cukup ilmunye...selidik la sendiri wahai sahabat2 sekalian...jgn dengki dgn mereka....aku pon dulu x percaye..tp aku cari dari satu hadis ke satu hadis....ayat2 suci alquran..korang yang x pham...geram pulak aku bace komen2 dr mereka yg jahil....

Anonymous,  Thursday, March 17, 2011 11:24:00 AM  

dunia.. oh dunia.. walau apa jgk alasannya, dipadang mahsyar kelak pasti bertemu jawapannya :) x kisah la apa keturunan, pangkat/ darjat sekalipun.. semoga dijauhkan dari 'kekurafatan' & sifat 'munafik'

Recently: Darul Saka - ajaran bomoh yang digelar Tok Belagak

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP