IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati. Atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi gilababi, hilang akal, meroyan dan menyemak buat menambahkan dosa di sini.

Di sini takda bahasa sopan santun penuh beradab tertip lagi berhemah. Kepada SKMM, Polis atau mana2 bingai umno nak repot blog ini under Section 114A, lu orang tak payah menyemak kat sini... sebabnya fitnah2 takda kat sini, pi cari blog fitnah dari puak2 umno laknatullah... kat sana ramai beb... hahahaha..!!!! Tak puashati..???

Tuuu... haaa... email gua ada kat sidebar tu..!!!!

Sepatutnya Dah Lama Hukum Tembak Sampai Mati.

>> Thursday, February 20, 2014

Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut:

- Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW.

- Mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab.

- Mempertikaikan kredibiliti ulama dan menyamakan ulama sebagai kasta paderi.

- Mempertikaikan hadith sebagai sumber hukum dan menuduh Imam Shafi’e yang memulakan doktrin baru dengan menyatakan hadith sebagai satu sumber hukum sama seperti al-Quran

- Mentafsirkan semula al-Quran berdasarkan logik semata-mata dan menolak tafsiran ulama terdahulu

- Mengiktiraf Kod 19 oleh Rashad Khalifa sebagai pentafsir al-Quran bagi menggantikan hadith

- Cadangan membuat surat untuk memohon pihak KDN menarik semula pengharaman buku-buku tulisan Kassim Ahmad
Pihak JAKIM kata diorang memandang serius perkara ini, so... kita tengoklah nanti betapa seriusnya JAKIM.... hahahaha...

Sepatutnya... dari awal penerbitan buku Kassim Ahmad dulu lagi malaun nih dah kena tembak sampai mampus, tapi keraaaaaaajaan Malaysia yang kononnya martabatkan Agama Islam lembab dan bangang untuk mengambil tindakan.

Harusanasini.... hairan...???
Ini orang bikin lawak.... sekejap hairan sekejap tak hairan..., ini orang dia punya pendirian tak konsisten dalam urusan Agama..., menyampuk apabila ada kepentingan sahaja... lu hentam Mahadead lu cari penyakit, banyak berani haaaa.... hahahahaha....

Puak2 umno laknatullah pulak... lu orang taknak sembelih kepala itik pulak ke...., mana teloq lu orang dalam kes pertahankan Agama nih..., lu orang punya pegangan agama sama jer tak konsisten dengan Harusanasini. Pembela Agama la sangat... citttt... macam haramjadah jer... lakonan Pembela Agama lu orang...


Mahadead semua orang dah tau.... dia nih ada ciri2 Kamal Attaturk Malaysia, pasai tu tak mampus2 lagi sampai la ni.... tengok anak beranak dia sudah laaaaa..., itu tak termasuk lagi senarai penghinaan dia terhadap Agama dan RasulNYA... ini orang tua layak jadi pemimpin ke neraka. Jahanam lagi menjahanamkan... elok di campak dalam neraka jahanam (jika berdasarkan kenyataan2nya selama ini terhadap hukum hakam Islam)... Bapak Murtad SeMalaysia.... hahahaha... 

Read more...

Benci aaarrr.... Dengan Mamak umno/perkasa Penang...!!!!

>> Wednesday, January 22, 2014

Kerajaan Negeri Pulau Pinang mengecam dan memandang berat tindakan ganas oleh sekumpulan individu yang tidak bertanggungjawab yang telah memukul Ketua Penolong Pegawai Daerah Barat Daya, Encik Abu Hassan Omar sehingga menyebabkan bajunya terkoyak di Teluk Bahang, semalam. 
Ahli-ahli pertubuhan seperti Perkasa dan UMNO berada di kawasan tersebut semasa kejadian ganas berlaku. Encik Abu Hassan dan anggotanya sedang menjalankan tugas penguatkuasaan dan diarahkan untuk merobohkan gerai haram yang kosong, yang sedang dibina dan baru dibina. 
Oleh itu, tindakan penguatkuasaan semalam ditujukan kepada 14 buah gerai kosong, sedang dibina dan yang baru dibina. 
Sungguhpun terdapat seramai 35 orang anggota polis, mereka tidak dapat melindungi seorang pegawai awam kanan ataupun memastikan undang-undang ditegakkan. 
Tidak ada seorang pun ditahan sungguhpun rakaman video adalah amat jelas sekali tentang siapa yang melakukan tindakan jenayah tersebut. 
Tindakan boleh diambil di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara selama 2 tahun atau denda sebanyak RM10 ribu atau kedua-duanya sekali kerana menghalang seorang penjawat awam menjalankan tugas dan Seksyen 332 Kanun Keseksaan yang boleh membawa kepada hukuman 3 tahun penjara atau denda atau kedua-duanya sekali jika disabitkan kesalahan kerana mencederakan penjawat awam. 
Adalah dikesali bahawa tindakan penguatkuasaan semalam yang tidak melibatkan gerai haram sedia ada yang sudah lama berniaga telah dihalang oleh sekumpulan individu yang tidak bertanggungjawab. 
YAB Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng telah menghubungi Ketua Polis Negeri, Senior DCP Dato' Abdul Rahim bin Haji Hanafi untuk meminta tindakan tegas diambil kerana ia adalah perkara amat serius yang melibatkan kewibawaan pentadbiran kerajaan dan seorang pegawai awam. 
Dasar Kerajaan Negeri adalah memberikan kuasa budi bicara kepada Pegawai Daerah untuk menguatkuasakan undang-undang untuk gerai haram yang sedang dibina, baru dibina atau kosong. 
Pejabat Daerah hanya bertindak selepas menerima aduan daripada penduduk tempatan. Bagi gerai haram yang sudah berniaga untuk tempoh melebihi setahun, ia bukanlah dalam budi bicara Pegawai Daerah. 
Maka tindakan penguatkuasaan diserahkan kepada keputusan Kerajaan Negeri atau ahli EXCO berkenaan. 
Kerajaan Negeri kesal bahawa parti politik dan pertubuhan telah memainkan sentimen perkauman yang bahaya dan jahat untuk menghalang setiap tindakan penguatkuasaan. 
Baru-baru ini tindakan penguatkuasaan telah diambil di Bukit Mertajam terhadap penjaja haram yang berniaga ditengah jalan dan menghalang lalu lintas. 
Penjaja haram tersebut telah diminta untuk berpindah ke bahagian tepi jalan dan tiada tindakan penguatkuasaan diambil terhadap mereka. 
Sungguhpun ada juga penjaja haram bukan Melayu terlibat, mereka masih terus berniaga tetapi perniagaan tersebut adalah di bahagian tepi dan bukan di tengah jalan raya tetapi pertubuhan dan ahli parti politik berkenaan membakar sentimen perkauman dengan mendakwa hanya gerai Melayu dirobohkan. 
Kejadian berulang di Teluk Bahang apabila 14 buah gerai kosong dan sedang dibina pula dihalang tindakan penguatkuasaan. 
Hanya siasatan tegas oleh pihak polis dapat mengatasi masalah yang berleluasa ini.
Kenyataan Akhbar oleh Timbalan Ketua Menteri (1) Pulau Pinang, Dato' Hj Mohd Rashid bin Hasnon Mengenai Tindakan Penguatkuasaan ini.


Ahhhh.... mamak umno/perkasa lagi yang jadi pencetus huru hara... samseng bertauliah ada permit daripada polis untuk buat kecoh... pasal tu polis buat tak tau jer.... bangsatttttt....!!!!



Adakah tindakan undang2 akan di ambil terhadap penganas2 ini. Seperti kebiasaannya samseng2 ini akan terlepas dengan bangganya......


Harap Kerajaan Pulau Pinang memfailkan saman atau mengambil tindakan undang2 terhadap individu2 yang terlibat dan berikan hukuman yang setimpal... paling kurang penjara 20 tahun.... biar diorang mampus dalam penjara.... hahahaha....

Makin hari makin menyampah la pulak dengan kelakuan mamak2 umno/bn pulau pinang nih.... takda ke cara untuk halau diorang balik India negara asal usul diorang tuuuu.... benci aarrrr....!!!!

Read more...

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   
   Optimized by MasterGoogle.com

Back to TOP