IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Berdosa Besar...!!!!

>> Tuesday, November 20, 2012

Wow...wow...wow...., gua terbayangkan jikalau umno benar2 pupus dari mukabumi Malaysia, pasti ramai orang akan berasa kesunyian beb... kerana tiada lagi lawak bangang setiap hari... muakakakakaaa....

Lu orang bacalah isi komen bangang2 umno dalam posting ini. Kenapa eeekkkk... bangang2 umno semua ni takut dengan DOA daripada PAS untuk kehancuran UMNO.... kah... kah... kah...

Ada yang suruh Tuan Guru Nik Aziz bertaubatlah dan pelbagai lagi... macamlah ilmu diorang terlebih hebat daripada Tok Guru. Gua bukannya nak membela Tok Guru sama sekali tidak, jika benar DOA tersebut dari TGNA apa salahnya. Dan gua juga bukannya nak menyokong PAS... kadang2 gua menyampah jugak dengan Parti PAS dan beberapa individu dalamannya...

Gua sendiri semenjak bergoblogging nih dah beberapa kali menyeru dan mengajak lu orang DOAkan kematian kepada beberapa individu yang jahat... (bagi pengikut setia IkutSukaAku pasti tahu perihal ini)... kerana walaupun dalam Islam tidak mengalakkannya tetapi kita wajib memohon kepada Allah untuk membinasakan orang2 yang zalim terhadap kita.

Lagipun puak2 bangang umno semua tu... bukannya paham sangat bab Islam nih, baru belajar bab "Mengenal Diri" kononnya ilmu dari Tok Kenali, Imam Bonjol dan ramai lagi bla... bla...bla.... dah berasa diri tu hebat sangat, ntah2 ilmu yang baru dipelajari tu baru sebesar biji sawi jika nak dibandingkan dengan ilmu Nik Aziz Nik Mat.

Kepada blogger yang berasa dirinya tersohor tu.... lu sendiri pun mendoakan kejahanam kepada individu2 yang kencing lu sekeluarga selama ini, kenapa lu boleh dan kenapa pulak PAS tak boleh... hahahaha... jangan buat lawak bangang bro....


Teringat gua satu kisah member gua belasan tahun yang lalu.., dari kehidupan mewah jatuh terguling dog beb... hinggakan ansuran kereta tak terbayar dan tunggu masa nak kena tarik jer.... sampai peringkat susu anak pun tak mampu nak beli beb...

Pada suatu pagi di hari Jumaat, member datang mengadu nasib dengan gua, sekadar kemampuan yang ada gua bantu juga..., dalam masa gua nasihatkan dan minta dia berdoa supaya memohon bantuan daripada ALLAH SWT, caranya sewaktu doa di antara Khutbah Jumaat (Doa Mustajab) mintalah... mohonlah... apa saja samada permohonan baik atau jahat..., insyallah akan Allah makbulkan kerana kita dalam keadaan terdesak teramat sangat.

Tiga hari kemudian, pada hari Isnin member tadi datang berjumpa dengan gua dan pulangkan bantuan kewangan tanpa interest yang gua bantu sebelum ini, dengan senyuman gumbira member tu bagitau semua masalah dia selesai dan akan mulakan hidup baru... Alhamdulillah... hingga ke hari ini member tu totally berubah dan kenal sejadah masjid/surau. Sebelum itu... biasalah umno beb....!!!!

Tak perlulah gua nyatakan apa isi DOAnya... cukup sekadar gua nyatakan ianya sesuatu yang HARAM di sisi AGAMA..., tapi kenapa Allah makbulkan doanya... itu urusan Hamba dan PenciptaNYA, selagi ianya tidak SYIRIK kepada ALLAH.

(Ianya adalah lebih elok jika dibandingkan dengan member2 umno gua yang bawa batu nisan, keris lok tujuh dan pelbagai lagi ntah menatang kejadah apanya buat menurun minta nombor ekoq... hahahaha... cuba lu orang perhatikan ada tak puak2 PAS yang berperangai macam nih, selalunya yang buat kerja2 syirik nih adalah puak2 jahiliyah umno totok wa cakap luuu... perhatikan pergaulan dengan gang2 umno sekeliling lu orang...)

Gua tau apa yang gua ceritakan ini jika dibaca oleh puak2 melayu yang kononnya mengaku Islam daripada bangsa umno... pasti akan kata macam2 dan selagi boleh spin itu ini dalam urusan Makhluk dan PenciptaNYA, lu orang katalah apa saja kerana ianya akan menyerlahkan kebebalan dan kejahilan lu orang dalam bab Agama.... hahahaha...

Kononnya berlagak dah mengenal diri bla.. bla.. bebal...blah lahhhh...!!!! hingga pertikaikan ilmu seorang yang bergelar Tok Guru, sedangkan Sultan Kelantan berjaya dibentuknya sebagai seorang Ketua Agama Islam yang berpegang pada Agamanya. Itu bukti yang nyata dan jelas kepada mereka2 yang masih buta matahati wa cakap luuuu....

Jika hendak dibandingkan dengan cerdik pandai ahli agamawan dalam umno laknatullah di mana hingga ke hari ini masih gagal untuk menegur Ketua Agama Islam dan Pemimpin2 Parti diorang untuk patuh kepada hukum hakam Islam.

Walaupun salah seorang Pemimpin diorang sebelum ini cucu kepada seorang Ulama.... hahahaha... Datuknya Ulama... cucunya kaki belit belasah harta anak yatim bak kata seorang blogger tersohor tuuuu..... (nampak tak perbezaan ilmu yang mengutuk dengan yang dikutuknya... kah... kah... kah.... macam sampah...)

Cerita panjang pendek pun tak guna, sebab otak2 lembu umno laknatullah mana tau buat perbezaan antara dibolehkan atau tidak, sebabnya hukum hakam dalam Islam bagi diorang hanya atas kertas/kitab dan menjadi bahan dagangan jer...., selagi ada laba untuk diorang ianya dibolehkan... jika sebaliknya hahahaha... itulah APA yang lu orang baca dalam akhbar2 pencacai dan blog2 merapu diorang.

Lagipun Ahli Agamawan yang berani mati dan tak takut kepada pemerintah iaitu Dr. Asri dah menjawap persoalan2 bangang yang ditimbulkan oleh puak2 bangang umno laknatullah nih...!!!! Jika nak harapkan Ahli Agamawan Harusani... eemmmm... sendiri mau ingatlah... muakakakaaaa...!!!! Yang lain2 tuuu... lebih baik jadi Syaitan Bisu dan ambik gaji hujung bulan... kononnya Pembela Agama tapi takut dengan Pemerintah... biawak hidup punya makhluk... kah... kah... kah....!!!!

Kesimpulannya di sini, walau sesusah mana dan teraniayanya kita dengan kezaliman makhluk terhadap makhluk... mohonlah kepada Allah SWT kerana Allah MAHAmendengar dan MAHAmengetahui... selagi kita tidak berlaku SYIRIK (menyekutukannya) kepadanya. Jangan sesekali minta tolong dengan Ketua Agama Islam ataupun umno yahudi melayu laknatullah...!!!!

(Yang buat DOA Nik Razi Nik Mat... yang berdosanya Nik Aziz Nik Mat... bodoh punya malaun umno PJ Selatan yang buat statement itu pagi tadi, dia suruh TGNA bertaubat beb... hahahaha... tiap2 hari mengadap akhbar pencacai dan TV3 Suku... pasal tu tahap bangangnya takda sempadan... hahahaha...)

Berhati-hati... kerana isu dan sentimen AGAMA akan di mainkan sempena PRU-13 yang mendatang ini.... itulah strategi umno/barisan nasional syaitan yang dikenali... Jauhkan diri anda sekalian daripada syaitan2 yang kini mainkan isu TGNA - MURTAD  kan umno... hahahaha....!!!!

Kononnya ikut Al-Quran dan Sunnah, jika tak tunaikan solat 5 fardhu pun hukumnya KAFIR, dah tu kalau dah tolak Islam jawapannya MURTAD laaaaa..... bodoh punya umno... hahahaha...!!!! 

13 IkutSukaLu...::

Aku Peduli Apa @ APA Monday, November 19, 2012 5:55:00 PM  

Assalam bro ISA.
Jgnlah marah sgt....kita bersetuju untuk tidak bersetuju kan?

Isa Monday, November 19, 2012 7:39:00 PM  

Hanz commented on Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Berdosa Besar...!!!! - IkutSukaAku-Isa:

Depa tu kalu dikatakan depa sesat. murtad, lari akidah, tak amal Islam, depa tahu lak marah kita. Sikit pun gua tak heran doa cenggitu walau pun ia boleh jadi isu (Barisan) nasional. Spin jgn x spin. Doa cenggitu memang la kasar saja bunyinya sebab kita memang marahkan UM=no + nak dia kalah, mampus cepat. Bukan kita doakan orangnya, penyokongnya mati la siot la Hassan Ali tu tapi kita doakan sistem kepimpinan dia yg rosak, menyesatkan kita selama hari ni, tu mampus/ diganti baru yg lebih baik. Bila kita emo biasa la kita doa saja la kot Allah nak makbulkan, ok gak la kita berharap kat Allah saja untuk menangkan kita.

Depa ada? Ya.. depa (pemimpin atasan) tahu depa boleh doa saja la tapi keyakinan zilch..nada!? kureng la. Depa sebetuinya harap taghut - kena bagi pojek untuk menangkan hati kawan koporat depa sebagai penaja tabung pililhanraya, kena harap SPR kaver penipuan, muslihat depa untuk memenangkan calon tertentu..DLL cara yang tak Islamik pun !

Gua lagi doa Um-no..."Go to Hell, lah" .

Isa Monday, November 19, 2012 7:40:00 PM  

Tukang Kata commented on Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Berdosa Besar...!!!! - IkutSukaAku-Isa:

Aminnnn 40x

Isa Monday, November 19, 2012 7:41:00 PM  

Bob commented on Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Berdosa Besar...!!!! - IkutSukaAku-Isa:

Salam bro ISA...
APA yg bro taip mmg saya setuju.. APA tak boleh ke kita doakan kehancuran pada org yg zalimi kita...
APA...APA..APA punya baghal la ....Kusangkan kaca...rupa nya masih tepalit najis parti lama...APA syg lg ker kat parti lama....Baghal...baghal....Lepas tibai Tuan Guru....APA kejadah blog berubah rupa....APA nak jd la manusia nie....

Isa Monday, November 19, 2012 7:42:00 PM  

Takbernama commented on Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat Berdosa Besar...!!!! - IkutSukaAku-Isa:

Beb kenapa PR tak buat boikot besar-besaran terhadap Utusan Malaysia lagi sekali macam dulu tu tahun 1999 kalau tak silap.. Biar dia lingkup terus. Penat lah saman2 ni. Hari ni fitnah terbaru pasal murtad pulak. Harap dibuat usul.

Isa Monday, November 19, 2012 7:54:00 PM  

Gua minta maaf kepada kawan2 yang memberi komen seperti di atas, sebagai menghormati inisiatif lu orang dalam memberi pandangan/komen.

Terpaksalah gua copy paste komen lu orang kedalam kotak komen Blogger.com

Ini disebabkan komen Intensedebates yang sedia ada sedang bermasalah.

Kadang2 OK... kadang2 KO... sama macam umno jugak... hahahaha...!!!

umar Tuesday, November 20, 2012 12:05:00 AM  

salam bro ISA ..APA
akupun tak setuju pendekatan dan cara doa yg mcm tu..
itu mcm cara pas model lama..model pakcik2 pas zaman dulu2..zaman taksub dan takdak internet lg..
sbb tu dulu ramai anak2 muda moden tak berapa suka pas..sbb pembawaan mereka mcm kuno sikit..
sekarang zaman dah berubah..pas pun kenalah berubah sama..tak payahlah nak laung2 jerit2..buat malu aje..
apapun bagi aku doa itu mcm lawak aje..takdak kesan pun..

cibai Tuesday, November 20, 2012 12:22:00 AM  

salam bro..member kat atas sekali tu sudah access denied dia punya blog..apa daaa? Wa baru nak bersahabat, pintu blog sudah tutup.. Hahhaha... Dulu wa follow dia bukan sebab dia sumbat selipar dalam mulut pak lah n najib, tapi sebab dia ada prinsip...sekali wa silap maa, flip fliop takrak cakap serupa bikin meh...wa banyak sedey wooo..sampai sembahyanghajat mtk tolong dgn tuhan pon kondem..wakakaka... Wa ingat isu palestin mau ikut dia punya cakap la.. Tak payah amin2 imam doa utk palestin..kasi diam2 mintak dlm hati. . Imam mekah mau doa pon wa xmau amin... Mintak gn tuhan direct katanya..tak payah pengantara.. Hahhaa...lupa mau tanya klau itu imam mekah doa melolong2 APA dia mau komen?

cibai Tuesday, November 20, 2012 12:29:00 AM  

melawan kezaliman melalui 3cara,
Anggota badan, takmampu?, pakai lidah, tak mampu? Pakai doa, niat... Janji ada usaha... Kalau tak ko parti bn nie, cukup hanya dengan menyedarkan dan soh kembali ke pangkal jalan...,

umar Tuesday, November 20, 2012 12:36:00 AM  

itula aku pun agak sangsi dg APA tu..tgk muka kesian bangat..mcm somthing wrong sikit..mungkin masih trauma dg tragedi dia kena tipu tu..
so jgn la dihentam sgt diatu..biar dia tenang sikit..mungkin kat blog aje dia nk lepaskan tension dia..lg pun daki2 umno masih melekat berkarat lg tu..
aku pun dislike doa KO tu..lawak habis..

umar Tuesday, November 20, 2012 12:52:00 AM  

budak UFB tu kata doa yg baik2 je untuk pemerintah..mereka dizaman tu pemerintah yg didoakan pun tidak disangsi oleh rakyat maka sama2 boleh pakat doa yg baik2..pemimpin yg baik2 dan disayangi rakyat..tp zaman sekarang ramai pemimpin yg disangsikan ..so mcm mn nak doa yg baik2..
doa itu tidak salah tp lawak sikit..
KO BN..BN KOoooo..Emo sikit..ha ha ha

Pelatuk Tuesday, November 20, 2012 8:40:00 AM  


Baru sekarang aku dengar pelbagai tafsiran mengenai doa PAS tu...sekejab doakan parti sekejab kepada ahlinya..apa ne....
Kita org Islam jgn berdolak dalik dan mempermainkan Islam kerana politik duniawi yang tak kekal mana pun.
Akibatnya, ramai kalangan non muslim makin benci Islam kerana org Islam sendiri yg suka menjual dan menjaja agama demi utk memusnahkan lawannya yg juga Islam.
Apakah Islam itu terletak kepada parti semata-mata dan syurga tu Nik Aziz yg tentukan.
Kerana politik kita semangkin celaru mengenai Islam.
Aktiviti murtad sebenar kita tak halang inikan kita lebih senang memurtadkan orang! Kenapa terjadi begini..sebabnya politik PAS!!!!

haza sabili Tuesday, November 20, 2012 8:32:00 PM  

salam bro isa.

pertama. aku sokong artikel kau ni. APA kejadahnya bila kena diri sendiri boleh..cakap personal matter..tapi siap luahkan dalam blog..mintak simpati orang..menyalak tak sudah..bila bab orang lain..kata tak kena cara..

kedua.. APA kejadahnya ..tak tau soal hukum soal sejarah..soal kesatuan umat islam..tapi konon2 dia plak pakar..APA doa tu mesti sorang2 ke sendiri2??? APA doa tu hanya untuk diri sendiri je ker??? APA doa tu hanya ucap dalam hati je keer???

ketiga...APA kejadahnya...tau politik kotor..tau umno busuk..tau konon2 dah tepu dengan semua..konon2 berlepas diri dari UMNO SEKUTU YAHUDI LAKNATULLAH..TAPI BODOH PIANG..tak sanggup nak lepaskan dan bersihkan tahi yang dah melepek kat muka badan semua..

keempat.. APA kejadahnya ..konon2 nampak APA yang ALLAH NAK TUNJUK DENGAN SEGALA YANG BERLAKU ATAS DIRI SENDIRI FAMILY NEGARA..TAPI TAPI ACT TAK SELARI DENGAN KATA2.mengata org terikut dengan acuan..sekali diri sendiri dah sebati dengan acuan daaa....ADOYAI...wa nak sedih nak ketawa nak sengih sume pun payah...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP