IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kerana Umno Islam Bercelaru...!!!!

>> Thursday, November 08, 2012

Sambungan dari entry sebelum ini.

Kenapa gua bersetuju dengan kebebasan beragama..???? Melayu...??? Islam...???
Sebenarnya apa yang nak gua perkatakan tiada kena mengena dengan isu Nurul Izzah yang di putarbelitkan oleh akhbar2 pencacai umno yahudi laknatullah.

Sesiapa yang percaya dengan kepercayaan dan perlembagaan negara kononnya apabila lahir sahaja sebagai seorang Melayu maka Agamanya adalah Islam.... orang atau makhluk itu adalah spesies paling bangang... vangang... tetapi taklah sebangang puak2 bangsa umno, kerana puak2 bangsa umno ini memang dah dilahirkan dalam keadaan paling bangang yang tiada ubatnya.... hahahahaha...!!!!

Senario 1:
Jika lu orang di lahirkan sebagai melayu dari keluarga yang mengikut adat resam dan tatacara kehidupan elitis yang berpandukan sistem barat aka british. Makan minum pakai garpu dan sudu dan pelbagai lagi lahhh...., pendidikan agama just sekadar mengikut acuan Islam adat budaya melayu jer..., dan ada juga yang tak tau kalimah syahadah. Contohnya macam anak ini... anak orang ini dan ramai lagi... anak2 melayu keparat dan elitis.

Senario 2:
Di lahirkan sebagai melayu dari latar belakang keluarga agamawan, dipenuhi dadanya dengan pendidikan agama yang lengkap dan sebagainya... boleh dikatakan contohnya seperti si Fathul Bari ulama umno yahudi laknatullah atau Jamil Khir ataupun Mashitttt...ntah laaa.... muakakakakaaaa...

Senario 3:
Dilahirkan sebagai melayu, dalam keluarga yang separuh kebaratan dan separuh agamawan... maknanya anak itu walaupun rock tapi jiwanya ada asas Islamiyah..

Jadi terpulanglah kepada ibubapa masing2 nak mencorakkan anak2 mereka untuk menjadi Yahudi, Nasrani atau Majusi... ooppppssss... kenapa tak disebutkan Melayu pulak... hehehehe...


Dari ketiga-tiga senario tadi, jika di pusing kemana sekalipun yang Allah Taala mahukan hanyalah yang Beriman dan Bertaqwa... so apa agama yang diorang nak pilih mampuih pi kat depa laaaa...., buat apa nak jadi macam bangsa umno yang mengaku beragama Islam tapi songlap duit rakyat macam harta mak bapak diorang jer... contohnya seperti keluarga lembu... Islam ke...????

Nak contoh lagi..., tengok keluarga Najib Razak... betul ke Islam, contoh lagi anak Nazri Aziz... keluarga Islam ke...??? nak gua bagi contoh keluarga Mr. Puppet jugak ke... hahahaha... sendiri mau ingat laaaa... nak mampus wa cakap luuuu... kerana raja dan sultan lebih mulia daripada Allah SWT jika mengikut acuan mentaliti melayu Islam di Malaysia.

Ini asal lahir jer... anak bangsa melayu wajib agama Islam, setakat Islam keturunan (Islam Baka) baik tak payah laaaaa.... buat rosak nama Islam jer.., tapi itulah hakikatnya mentaliti melayu, kononnya Islam itu hak mutlak orang2 melayu.... bangang nak mampus.

Sistem undang2 dan akta yang ada sekarang ini bagi menghalang bangsa melayu bertukar agama ini adalah undang2 dan akta takut pada bayang2 sendiri. Jika ikut Al-Quran dan Sunnah... sesiapa yang murtad hukumnya bunuh jer... mengapa perlu berkompromi dan memaksa pula... kan ke bodoh namanya tuuu....
Bersandarkan satu hadis Nabi s.a.w. maksudnya berbunyi : “Sesiapa yang menukar agamanya, maka bunuhlah ia”. (Riwayat Bukhari).

Dr. Wahbah az-Zuhaili berkata : “Dan para fuqaha telah sepakat di atas kewajipan bunuh terhadap murtad…dan para ahli ilmu telah ijmak di atas kewajipan membunuh orang yang murtad”. (al-Fiqh al-Islami wa Adillatuhu, juzuk 7, halaman 5580).
So... berapa banyak borang permohonan tukar agama yang ada di Pejabat Agama, jika pemohon dari kategori senario 1 lu orang nak bunuh ke...??? Sebabnya diorang sendiri pun dah kompom bukannya orang Islam beb... hahahaha...

Jika pemohon dari kategori senario 2, lu orang panggil pemohon2 tu semua dan bunuh jelah... apa ada hal... dah hukum agama sebegitu... kenapa nak jadi seperti Presiden Porno Malaysia yang pertikaikan hukum Islam... hahahaha...

Untuk senario ke 3, lu orang carilah jawapan sendiri mengikut hukum Allah bukannya hukum manusia seperti Ketua Agama Islam sebuah negeri tuuuu... hahahahaha... perintah Allah tolak tepi... dia pulak ada kuasa pengampunan, dah macam Paderi pulak.. hahahaha... kes dia dengan nurse filiphina sampai ada anak luar nikah sendiri ampunkan dosa ke.... muakakakakaaa... gilababi punya undeng2 Islam kat malaysia nih... hahahaha...

Kesimpulannya di sini, tak semua melayu itu Islam, dan Islam itu tidak bergantung kepada mana2 bangsa sekalipun. Islam itu tegak dengan syiarnya sendiri. Bangsa yang perlukan Agama, Agama tidak perlukan Bangsa.

Ironinya... Bangsa Melayu umno dan sekutunya pulak yang terlebih perasan kononnya Islam itu hak mutlak orang2 Melayu.... patut laaaa... bangang sampai masuk kubur... bodoh punya melayu...!!!!

Kalau setakat Mahadeath mengaku Melayu dan mengaku Agama Islam... suruh dia pi mampuih dulu laaaaa.... anak sendiri pun tak terlarang lagi mau cakap pasal Islam... khakkk... ptuuiiii.... 44 kali kat muka orang2 seperti Mahadeath nih.... hahahaha...!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP