IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Melayu Hilang Di Dunia..???

>> Tuesday, August 28, 2012

Bhaiiii....., gua terima komen di bawah nih dari posting "Syaitannya umno"..., nickname pengomennya "Julungan Maut", perghhhh.... menyeramkan bulu ketiak gua bhai... gua dalam ketakutan nih... hahahaha...!!!!

Ada sesiapa yang boleh tafsirkan maksud komen mamat ni tak...????
Sebabnya masa kat sekolah dulu gua ambik aliran Perdagangan (La Salle Jalan Gasing) beb..., gua bukannya mat sastera... muakakakaka..... pasal tu gua tak paham bahasa berbelit2 kat bawah tuuuu... ngeeee....!!!!

Terima kasih di atas 'posting' tuan, tuan memang hebat dalam mentafsir sejarah, membuat perkaitan pejuang dan pendedahan tali barut. Kesahihan yang akan menjadi tanda tanya bagi pembaca. Lipatan sejarah mempunyai banyak versi yang boleh di bicara. Pembaca setuju atau tidak bukan hal yang penting, tambahan lagi dosa, pahala dan hukuman Allah lambat lagi terutama bagi kita.

Cuma satu peringatan buat tuan, sentuhlah siapa saja tapi jangan menguris jiwa, kerana Tak Melayu Hilang Didunia masih ada, masih menyambung warisan purba, kalau tidak bertentang mata diangin lalu saya berkirim jua, tidak banyak pandai saya, hanya sedikit ingin mencuba, kerana kita sama pejuang bangsa, semoga sepurnama dari berbicara, hasilnya pasti menerjah telinga.

Dari 1 menjadi 1001
Walllaaaaweeeiiii.... terpacak bulu ketiak gua baca tulisan merah tuuu....!!!! tapi.... bolayan jelah... hahahaha....!!!!

Cuma satu jer... yang sejak dulu, kini dan mungkin selamanya... ayat "Tak Melayu Hilang Di Dunia" siapa yang ucapkan... wujudkah dia.. apa bukti keujudannya...????

Atau dongeng pari-pari gigi susu... hahahaha...!!!!
Sedangkan kononnya dalam ceritera sejarah, kawannya yang dituduh penderhaka (Hang Jebat) ada kuburnya sebagai bukti, inikan pulak Hero yang Setia pada Raja secara membuta tuli takda kuburnya... ada ka patut... adusssss.... mereng kepala hotak gua memikirkannya... hahahaha...!!!!

Nabi Muhammad SAW... sendiri pun ada Maqamnya di Masjid Nabawi, sebagai bukti kewujudannya seperti yang di ceritakan dalam Al-Quran. Allah SWT.. ceritakan dalam Al-Quran siap dengan buktinya. Inikan pulak Melayu punya cerita... dah la buat cerita.., bukti pun tarak. Lepas tu taksub tak tentu pasal... apa barang beb....!!!!

(nota: gua bukannya nak melayan sangat komen tu..., cuma gua nak mengajak lu orang semua berfikir secara rasional apa yang logik atau tidak dalam menilai sejarah, supaya kita menjadi melayu maju dan inovatif. Bukannya sebagai Melayu kolot zaman purbakala seperti yang dok ada la niii...., pakai songket bersisip keris dipinggang bawah matahari terik, itupun nasib baik dalam aircond, kalau tidak sendiri mau ingat laaa... itu perbuatan orang bangang namanya.

Melayu nih tak habis2 di sogokkan dengan cerita Setia pada Raja, Hang Tuah, Semangat Melayu 13 Mei, Semangat Tok Nenek itu ini, Cerita Seram, Hiburan itu ini, Bomoh berbomohan, Jin, Pelesit, Hantu Raya dan pelbagai lagi yang melekakan dan lagha. Bangsa lain maju ke hadapan. Bangsa Melayu masih macam tu jugak.. lepas tu cemburu dan dengki pada bangsa lain... mula la buat cerita perkauman pelbagai, itu semua sejibik perangai puak2 umno laknatullah... alif tendang wau jawapannya sarkas... hahaha...)

12 IkutSukaLu...::

ju Monday, August 27, 2012 10:25:00 PM  

Klu tuhan x izin mmg x melayu hilang di dunia. yahudi yg dilaknat Allah pn x hilang walau dlm al Quran cerita ttg bala yg diturun kpn bangsa itu. so, berjuang lah utk tegakkan Islam. slamat dunia akhirat.

Anonymous,  Monday, August 27, 2012 10:47:00 PM  

Takkan Islam hilang di dunia... ini yang lebih tepat dan universal.

Anonymous,  Monday, August 27, 2012 11:19:00 PM  

ayat "Tak Melayu Hilang Di Dunia" siapa yang ucapkan... wujudkah dia..

"Tak Melayu Hilang Di Dunia" diucapkan oleh Hang Tuah. Menurut Andaya (2002), Hang Tuah, Hang Jebat dan Hang Kasturi adalah pemimpin ulung kaum Orang Asli. Kekuasaan Orang Asli dalam pemerintahan Melaka serta kerajaan-kerajaan melayu yang lain mengalami kemerosotan dengan kematian ketiga-tiga tokoh ini (Skeat et al, 1906)
Hang Tuah ialah Orang Jakun (Windstedt, 1935).

Ketuanan Melayu semakin lemah kerana orang Melayu tidak jujur kepada orang Asli. Malah mereka mengkhianati perjanjian mereka dengan orang Asli. Tanah-tanah orang Asli tergadai. Semenjak merdeka, kita belum pernah melihat orang Asli menjadi Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Pelajaran.

Isa Monday, August 27, 2012 11:58:00 PM  

too ahhh commented on Tak Melayu Hilang Di Dunia..??? - IkutSukaAku-Isa:

sapa yg kata "tak ilang" ni? hang tuah? dia sendiri pun dengar ceritanya ilang kat gunung ledang. tu pasal takdak kubur. kahkahkah. bahaya pahaman nih beb, sbb aku pernah jumpa bdk gila isim bersilat kat bus stop kuantan. bdk mereng tu boleh kata dunia takkan kiamat sbb tun tuah kata melayu takkan ilang

Isa Monday, August 27, 2012 11:59:00 PM  

mountdweller commented on Tak Melayu Hilang Di Dunia..??? - IkutSukaAku-Isa:

Alamak seramnyerrr!
Eee... takut!

Isa Monday, August 27, 2012 11:59:00 PM  

bunbinban commented on Tak Melayu Hilang Di Dunia..??? - IkutSukaAku-Isa:

ada lg ye bangsa melayu purba ni. hahaha...jgn risau la bro, kalau melayu hilang akan ada satu bangsa yg ngaku melayu. Skang ni pun di ketika bangsa melayu masih berdiri tegak gagah perkasa ada satu bangsa yg ngaku melayu dan di lantik menjadi pemimpin bangsa melayu sambil di julang sebagai pejuang bangsa melayu oleh bangsa melayu....walau hakikatnya jelas mereka itu bkn bangsa melayu berdasarkan lenggok kepala dan tangan tika berbicara...hahaha...kulit jgn cite le.....

Isa Tuesday, August 28, 2012 12:00:00 AM  

Hanz commented on Tak Melayu Hilang Di Dunia..??? - IkutSukaAku-Isa:

Kalu ada hidup lagi si ( Tun ker Tan Sri, ek?) Hang Tuah pun mahu dia sendiri menangis sampai gering mati terkejut melihat bangsa Melayu kat M'sia sekarang ni punya la penakut@dayus tak berani ubah kerajaan yg dah sah penjajah bangsa sendiri selama 12 PRU lepas.

Ho ho ho

Isa Tuesday, August 28, 2012 12:01:00 AM  

Hanz commented on Tak Melayu Hilang Di Dunia..??? - IkutSukaAku-Isa:

Gua tak pasti sapa dia.. gua tahu malaikat maut saja... kot geng silat Melayu yang jenis perasan bagus sampai terasa hati hal kecik... tu bukan perwira la mamat. Jiwa mesti besar baru boleh jadi pejuang, pahlawan, dsb. Gua satira boleh, nak bersastera gua angkat tgn tapi Hang Tuah is gone for good, wellawei...tak mana dia boleh hidup sampai sekarang. Hanya golongan Jin saja yg pandai-2 pakai & jual nama Hang Tuah ni. Cuma Nabi Isa a.s. SORANG saja gua caya masih hidup lagi sampai hari kiamat.

Gua drp dulu suspek Hang Tuah ni dah terlebih-lebih la pulak propanya sampai kita semua kena manifest kesetiaan yg membab* buta tu kpd pemimpin@ Sultan masa tu. Tapi tell me sapa pi pinang anak Raja Majapahit ker sapa tu kat Indon tapi balik naik tongkang (vessel lain) ber2-2an berminggu-2 on way back to Melaka? Boleh caya ker Hang Tuah tak curang? (melainkan dia punya dah kena kasi la..ok ).

Bottomline is... agak-agak la nak mencontohi watak Hang Tuah pun. He's no a god - mesti ada silap dia jugak yg patut kita tahu & sempadani.

Bombo,  Tuesday, August 28, 2012 1:18:00 AM  

luu cerita hang tuah ni buat waa teringat hang petai entot2,skrang dia dah merayu dan sanggup nak jilat kaki rakyat utk kibar jala gemilang,nak tangkap ikan lahtu...kah...buat masak bix bos najibtuya....1lagi..hang tuah kat p pinang tu pesilat no2 dunia,lemak hitam pekat..kata ketua pemuda melayu mamak..kah3..tak kan MAMAK hilang diPenang....

Waris,  Tuesday, August 28, 2012 1:20:00 AM  

Hang tuah pun hilang entah ke mana tanpa kubur lepas tu risau pulak melayu hilang?

Mungkin ada ilmu kesaktian purbakala boleh hilang-hilang sehinggakan keris terbang sendiri zaman 13 mei.

Di abad ke 21 ni enjin jet pulak hilang. Kemudian altantuya pulak hilang setelah rekod kemasukannya ke malaysia dihilangkan.

Bila dibicarakan di mahkamah motif pembunuhan pula hilang. 2 ekor anjing sesaje je suka bunuh orang tanpa motif sebab berpenyakit anjing gila.

Tak lama lagi aku rasa umno pulak akan hilang lenyap dari mukabumi malaysia yang tercinta setelah kalah teruk dalam pilihanraya ke 13.

Mak pak jib, kak mah dan madey akan menghilangkan dirinya umpama invissible man atau hollow man.

Apa lagi yang boleh hilang2?

Wakaka...

C++ Tuesday, August 28, 2012 2:04:00 AM  

Bhai ISA...

Err... ader lagi ker Melayu nih.... setahu gua Melayu dah pupus lama dah... yang tinggal skrang nih Arab Turki, Banjar, Mandailing, Jawa, Minang, Bugis, Telu, Aceh..... kot-kot ader yang lain cuma MAMAK jer... itu pon spesis tak tau asal usul.... macam Tun Azazil tue... hahaha

Takkan diorang nih mengaku Melayu kot.... hahaha....

Anonymous,  Tuesday, August 28, 2012 5:07:00 AM  

Ntah ape la mamat tu...naikkan sgt hang tuah mmg bengong la.
Wei, kat melaka yg kaya hang jebat yg derhaka tu sbb dia ada stadium.
Hang tuah org melaka pun xlayan

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP