IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mamak Sudah Berjaya...!!!!

>> Monday, March 05, 2012

Dalam tajuk entry "Perlembagaan Untuk Orang Bangang...!!!!", gua dah katakan semuanya tu untuk membangangkan orang2 melayu.

Terutamanya melayu2 bangsa umporno yang sentiasa bangang sejak dulu, kini dan selamanya..., selagi tak menjauhkan diri daripada parti penipu tuuu... selagi itulah bangang tak sudah-sudah..., parti apalagi kalau bukan "United Mamak National Organisations"... yang ditubuhkan oleh seekor Mamak bernama Mahatet Mohamad pada tahun 1988... muakakakakaaaaa...

Lu orang baca Fasal 3.4 iaitu "Mempertahankan kedaulatan rakyat dan keadilan sosial dengan mengamalkan Sistem Pemerintahan Demokrasi Berparlimen serta memajukan ekonomi rakyat Melayu dan Bumiputera khasnya dan rakyat Malaysia amnya."

Dan lihatlah setelah 55 tahun memerintah, dari nombor 1 hingga nombor 10, semuanya melayu bumiputera beb... kecuali nombor 7 tu... ntah india ke cina gua pun tak pasti... hahahaha... itulah satu-satunya bangsa asing dalam senarai di bawah... hahahha...

1.Robert Kuok 12,400 ($mil) - melayu
2.Ananda Krishnan 9,900 - melayu
3.Lee Kim Hua & family 6,500 - melayu
4.Lee Shin Cheng 5,200 - melayu
5.Teh Hong Piow 5,000 - melayu
6.Quek Leng Chan 4,200 - melayu
7.Syed Mokhtar AlBukhary 3,300 (cina/india)
8.Yeoh Tiong Lay 2,600 - melayu
9.Tiong Hiew King 1,500 - melayu
10.Vincent Tan 1,200 - melayu

Sebenarnya ramai lagi melayu2 yang berjaya menjadi millionaire/billionaire hasil perjuangan PKMB selama ini. Tahniah gua ucapkan kepada "Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu" kerana berjaya melahirkan jutawan melayu yang sebegitu ramai.... hahahaha...

Pengasas "United Mamak National Organisation"... buta2 jer... orang2 melayu kena tipu dengan Mamak dari Kerala nih...

Orang melayu dah menjadi BARUA kepada bangsa Mamak khususnya Melayu Pulau Pinang.... hahahahaha....!!!!

5 IkutSukaLu...::

Aku Dan Teksi Tuesday, March 06, 2012 8:25:00 AM  

Melayu ke tu,satu keturunan lain warna je.

rebuan,  Tuesday, March 06, 2012 9:51:00 AM  

apa la bodoh sgt lu ni, ada ke sebut dlm fasal tu nak jadikan org melayu bilionaire? sib baik la ada gak dungu2 lu yg dok puja entry2 lu. boleh jgk lu rasa bijak kan..

Hanz Newman Tuesday, March 06, 2012 10:47:00 PM  

Lu macam yg lain jugak la rebuan...Lu sendiri tak paham tapi berlagak macam lu lebih pandai drp yg lain. Read & learn will u? 1 more thing, tu semua ditulis berkias, ...Sarcasm, u idiot.

Apa yg penting yg ISA tulis tu nak highlightkan berapa sikitnya orang Melayu yang berjaya, kaya-raya selama hari ni. Kejayaan UMno? Kegagalan!! Dalam top 10 pun sorang saja. Dalam realiti negara ni pun ramai Melayu yang berjaya pun sebab selama hari ni bukan sebab berkat usaha, inteklektual Melayu tu sendiri TAPI sebab pandai "mentekedarah duit (projek) kerajaan/rakyat"...sebab ada orang pandai mengendeng, rapat dengan pemimpin Atasan Umno-BN di pejabat mereka di kementerian/ jabtan/firma GLC sana sini... Kaya la sebab "memburi*, mengangkang (baca: bodek + rasuah)" . Low-class mind u! Patut la ramai Melayu (tak semua) hasil didik UMno ni yg cukup berlagak personaliti, bergaya kalah selebriti tapi bila bukak mulut, alahai, idea, hujah dia macam sampah sarap!! Takda kelas langsung... otak tak berapa cerdik.. malas jangan cerita la.

Kerja kerajaan (mana-mana pun) adalah untuk usahakan ramai rakyatnya (& Melayu) boleh senang hidup. Tolong la tinggikan pendapatan orang susah/ jobless etc.. Tak la depa jadi "hamba UMno-BN" (pengundi terpaksa) sebab harap duit subsidi/imbuhan politik/ takut projek terlepas!!

Waris,  Tuesday, March 06, 2012 11:47:00 PM  

Di mana-mana negara pun manusia paling berjaya dan kaya pasti ikut bangsa parti yang memerintah KECUALI malaysia. Jepun, korea, india, negara-negara eropah, thailand semua bangsa yang memerintah kaya.

Di malaysia bangsa yang memerintah jadi tunggul kayu paling tidak dapat makan free hasil duit rakyat atau rasuah.

Rakyat melayu pulak duduk dalam golongan asnaf miskin papa kedana. Hanya bangga dapat duduk rumah PPRT dan dilantik jadi ayahanda haramjadah tak boleh langsung diketengahkan untuk tujuan produktiviti.

Hanya layak jadi ketua penyamun dok buat kacau dalam ceramah. Kerja malas otak beku. Langsung tak menjana idea tentang produktiviti. Bangga dengan pemimpin kaya dengan rasuah tapi diri sendiri miskin hina.

Elok berenti jadi manusia. Jadi udang lagi baik sebab otak macam otak udang. Boleh gak aku pancing kemudian goreng atau masak lemak cili api.

Anonymous,  Wednesday, June 20, 2012 11:12:00 AM  

Berita Terkini : Lagi Kisah kejayaan Mnusi Bergelar MAMAK..

Seorang MAMAK telah dilantik jadi KSN ganti Sidek yang bersara

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP