IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ngeri Beb....!!!!

>> Monday, February 06, 2012

Awal pagi tadi breakfast di hotel, perghhh... punyalah ramai guest kat hotel tu sampai takda tempat duduk, dalam menanti pelayan mendapatkan meja untuk gua, pramugari dan 3 orang anak, gua terpandang ada dua orang tua melambai2 ke arah kami dan pelawa duduk di meja mereka. Sorang berkopiah dan seorang lagi bertudung.

Gambar google...
(pergi breakfast takan nak bawak hphone/kamera kot...)

Kami pun menuju ke arah mereka, tiba di meja baru gua terperasaan yang berkopiah itu adalah orang dalam gambar di atas, bersalaman dengan Y. Bhg. Dato Abu Hassan Din Al-Hafiz dan menyapa isteri beliau kami pun bersarapan bersama sambil menyembang isu2 biasa jer.., isterinya cukup peramah dan baik. Tatak sombong woooo.... hahahaha...

Selesai bersarapan, kami keluar berjalan2 dan melawati tempat bersejarah di negeri ini. Malamnya garu kepala nak makan di mana...???? Ronda punya ronda... nampak satu restoran dari arah jalan besar... eksklusif dan menarik... siap ada parking attendance... ok la tuuuu.... hehehehe...

Tetapi....!!!!..... wargghhhhhhh........ gua mau jerit....!!!!!

Lu orang tau menatang kat atas tu untuk apa....???
Berkali-kali tekan... sapa sekoq pun tak datang... so untuk apa menatang kat atas tu diletakkan atas meja... baik campak dalam longkang jer.... hahahaha...

Bila gua minta nak jumpa Manager... diorang cakap Manager cuti... Incharged ada laaaa..., tapi Incharged pun tak sampai jugak ke meja gua... hampeh...

Adrenalin gua semakin meningkat... dahi gua dah terasa macam nak tumbuh tanduk, nak di ikutkan gua ni spesies panas baran.., anytime boleh jadi macam "Hellboy" kalau dalam situasi gampang macam tu.... memandangkan hari ini Maulidur Rasul... gua cuba ikut akhlak Nabi.., gua in control and sabar bebanyak...


Dari segi makanan... tak laaaa berapa sedap sangat... gitu-gitu jelah, jika nak dibandingkan dengan NAMA dan dekorasi restoran yang gempak dan grand, dari jalan besar hati pasti terpaut nak cuba.... dari segi harga pulak bagi gua itu cara masing2 mengendalikan perniagaan.

Bila di tanya TomYam Seafood 1 mangkuk besar berapa orang boleh makan...??? Katanya 4-5 orang..!!! Tapi bila sampai jer.... kuah merah ok..., cilipadi, serai, cendawan, daun limau dan isinya udang 4 ekor sahaja.... hahaha... gua ulang sekali lagi.... udang 4 ekor sahaja... thats it... isi lain tarak... hahaha...!!!! ok... gua akur kerana itu adalah style masakan dan perniagaan mereka.

Banyak perkara berlaku dan gua memang tak puashati dengan tahap perkhidmatan yang diberikan, hinggakan bibik gua pun tak dapat makan beb... sebab nasi tak cukup, lain hal gua tak mau cerita, nanti panjang meleret2 pulak... malas laaaa... cukuplah sekadar peringatan supaya ramai yang tidak terkena nanti... cegah sebelum kena beb... pasal gua dah kena... muakakakakakaaaaa....!!!!

Jika sebelum2 ini gua punya panas baran boleh bawa bertekak siap cekak leher pekerja/tauke kedai/restoran, tapi kali ini dengan berkat sabar gua berjaya control beb.... gua hanya tunggu untuk mengunakan hak gua sebagai pengguna/pelanggan... hahahaha... gua menunggu bersabar sehingga part nak bayar beb..., bila time minta bil... dia punya incharged aka cashier pantas jer datang... hahaha.. pasal nak duit beb... time tu... apalagi.... gua kasi bancuh cow..cow beb.... A to Z..... luuuunnnyaaaaiiiii....!!!!

Allah SWT bagi gua akal untuk menggunakan hak gua sebagai penguna. Dengan mengambil kira standard ambil keuntungan dari asas perniagaan setelah tolak kos pengendalian dan bahan mentah, gua buat keputusan untuk bayar 80% sahaja dari jumlah keseluruhan bil makan/minum gua sekeluarga sambil meletakan business card gua dan minta incharged aka cashier tersebut sampaikan pesan kepada manager dia "kalau nak balance lagi 20%, boleh hubungi gua dan kalau tak puashati jugak boleh buat repot polis.. nama dan contact gua ada pada kad tu..."

Selesai buat pembayaran, incharged tersebut berkali-kali minta maaf dan bla... bla...bla.... dan atas sebab budi bicara dan permohonan maaf beliaulah membuatkan gua tak mau cerita lanjut lagi pengalaman ngerinya gua sekeluarga dengan restoran ini. Yaaaaa.... Ampooooooonnnnn.... gua tak teringin nak datang lagiiiii.....

Bagi orang di negeri ini.... pasti kenal dengan nama Restoran yang gua maksudkan (gambar atas)..... hahahaha.... servis slow, macam cibai dan amat teruk sekali... kalau ikutkan rating penilaian tahap perkhidmatan, komunikasi, makanan dari ( 1 terbaik hingga 5 tahap paling sial, gampang haramjadah) gua bagi....;

Perkhidmatan - 5
Komunikasi - 5
Makanan - 3
Lain-lain - 5

Itulah caranya tauke melayu berniaga.... mau kira untung jer.... nak dok di kedai pemalas.... hahahaha... Aaaadiooooosssss.....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP