IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

RM100 Punya Celaka - Part 2

>> Saturday, November 19, 2011

Adooiiiyaaaiiii..... sebelum tu lu orang baca di sini dan komen2 nya sekali... hehehe..., sekarang baru gua sambung pulak....

Macam2 yang ditempelak oleh puak2 penchachai kepada gua... tapi takpa gua terima segalanya sebagai ok jer... walaupun berangin sebab komen2 tuuu... bersifat bangang membaca tak habis... kah...kah...kah....

Dalam pertemuan dan perbualan dengan member gua dari Jabatan Pendidikan Selangor petang tadi, ceritanya sama dengan apa yang dilaporkan dalam Berita Hairan berkaitan cara pengagihan/pemberian RM100 kepada pelajar. Dalam posting gua sebelum inipun gua tak menyalahkan Kementerian Pendidikan, cuba baca betul2 apa yang gua tuliskan...

"Kesimpulannya, pihak kementerian tidak tahu menahu dengan prosedur pengagihan dari sekolah2. Cuma pihak sekolah sahaja yang mengada-ngada menetapkan prosedur yang menyusahkan mak bapak pelajar."
Menurut kawan gua lagi dari JPS (Jabatan Pendidikan Selangor - oppsss.. negeri2 lain gua tak tau aarrr...) , duit yang disalurkan kepada sekolah2 tu... sepatutnya diberikan kepada murid2 mengikut atau melalui guru kelas masing2 bagi memudahkan prosedur kerja.

Dan member gua jugak bagitau... yang jadi hal dan banyak aduan diterima kerana Pengetua2 sekolah yang mengada-ngada dan cerewet.... kerja mudah dijadikan susah, apatah lagi di ambil kesempatan oleh YB (Yang Bangsat) untuk kepentingan politik mereka.

Maka apa yang gua perkatakan sebelum ini dalam posting berkaitan RM100 Punya Celaka ini adalah selari dengan apa yang berlaku. Lu orang cuba bayangkan.... Pengerusi PIBG untuk Sekolah2 Kerajaan ini siapa...??? Link Pengetua dengan Pengerusi PIBG nih macamana...???

Jadi dalam konteks pengagihan Wang Bantuan Pelajar oleh Keraaaajaan beEnd nih telah dimanipulasikan oleh Pengetua2 Sekolah dengan YB-YB (Yang Bangsat-Yang Bangsat)... hahahaha... sekaligus menyusahkan makbapak pelajar.

Selain dari urusan kutipan duit RM100 untuk dua orang anak lelaki gua pada sebelah pagi (rujuk posting sebelum ini), pada hari yang sama juga gua menguruskan kutipan untuk dua anak perempuan gua pada sessi petangnya. Maknanya 1 hari gua tak masuk ofis beb... tapi takpalah sebab gua punya bisnes sendiri, ikut suka gua nak pergi atau tidak... tetapi bagaimana pula dengan ibubapa yang makan gaji... lu orang nampak tak kesusahan diorang... itu yang menjadi pertikakaiannya apabila berhadapan dengan prosedur gampang dari pihak sekolah.

Alhamdulillah.... urusan di Sekolah Menengah 2 untuk anak perempuan gua yang tingkatan 1 amat mudah, sesampainya di sekolah, di suruh daftar... itu prosedur biasa dan gua akur. Kemudian di arahkan masuk ke bilik darjah yang berdekatan, dalam bilik darjah tu... cikgu semua dah boleh menyapa anak gua (maknanya cikgu kenal anak murid), gua diarahkan duduk dan tanpa meminta MyKad gua diarahkan tulis nama, nombor I/C dan tandatangan. Kemudian dihulurnya envelope berisi RM100 sekeping.

Gua bangun... sambil menunjukkan envelop tersebut kepada cikgu2 yang berada dalam kelas tu... gua ucapkan "Terima Kasih, Syabas dan Tahniah" kepada guru2 yang bertugas kerana Cekap dan Cerdik. Selesai gua berucap... salah seorang cikgu bertanya kenapa...???

Gua katakan kepada mereka... "Pengurusan kerja sekolah ini bagus, tak seperti Sekolah sebelah... menyusahkan MakBapak dengan prosedur mengarut-ngarut"... diorang semua senyum dan mengucapkan terima kasih kepada gua jugak... hahaha... kemudian gua melangkah keluar sambil mendengar ibubapa lain menyambung mengutuk prosedur pemberian RM100 daripada Sekolah Menengah 1 pagi tersebut... hahahaha...

Kemudian gua ke Sekolah rendah pula untuk anak yang darjah 1, tak seperti paginya di mana ada ucapan dari orang politik umporno si Nawawi tuuuuu... hahaha..., sebelah petangnya lebih mudah..., gua di arahkan ke kelas dan ambil daripada guru kelas anak gua.... tak sampai lima minit urusan selesai... hahahaha... senang dan sangat mudah...

Jadi kesimpulannya dalam isu ini... gua tetap persalahkan Pengetua2 Sekolah yang totok umporno dan macam cibai yang dah tua layut nak pencen tuuuu.... supaya menjalankan tugas betul2... jangan campurkan urusan sekolah dengan politik2 bangsat sehingga menyusahkan makbapak pelajar dan pelajar untuk urusan di masa hadapan.

Secara jelas... tiada sebarang SOP daripada Kementerian Pelajaran berkaitan pemberian wang bantuan pelajar nih..., hanya pihak sekolah saja yang memandai2 buat SOP ikut suka mak bapak tok nenek moyang diorang... bodoh nak mampus, kemudian jual nama Kementerian kononnya ianya adalah arahan Kementerian... nampak sangat menipunya...

Bak kata member gua dari JPS tu... mungkin Pengetua2 sekolah tersebut teruja dan gabra agaknya firstime pegang duit puluhan dan ratusan ribu... pasal tu jadi kalut dan gampang nak menguruskannya.... hahahaha...

Teringat pulak gua kepada Pengarah Pelajaran Johor yang berkempen untuk umporno sewaktu PRK Tenang dahulu.... macam tulah agaknya perangai Pengetua2 Sekolah yang totok umporno... hahahaha... ntah berapa laaaa... komisyen diorang dapat dengan mempromisikan Yang Bangsat (YB) umporno kepada ibubapak dan pelajar sekolah.... kah...kah...kah.... mcam sial jer.... perangai diorang tuuuu.... muakakakaaaaa....



Lu orang ingat lagi tak dengan si gampang yang makan duit rakyat nih... tapi kerja untuk umporno... lagi sial wa cakap luuuuu.... masih hidup ke... atau dah mampus malaun nih.... gunung fujiyama kepala bapak dia...!!!


update: Malam tadi semasa keluar Berita TV3, sebuah sekolah rendah di Kuala Lumpur, PIBG dah tolak siap-siap sehingga RM50 daripada bantuan RM100 untuk pelajar sekolah Berapa banyak sekolah yang dah buat cara seperti ini...????

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP