IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

RM100 Punya Celaka...!!!!

>> Friday, November 18, 2011

Awal pagi semalam ke sekolah rendah anak gua si Alisya Iman, ada dua majlis;-

1) Perasmian pemberian RM100 kepada pelajar (Duit yang belum lulus dalam pembentangan budget 2012)
2) Majlis Anugerah Cemerlang untuk pelajar. Anak gua dapat dua anugerah:-

1) Pelajar Cemerlang dalam Kelas.
2) Pelajar Cemerlang Subjek Pendidikan Islam.

Alhamdulillahhhhh.... harap berkekalan prestasi pelajaran beliau.

Dengan ucapan, persembahan, pantun dan blaaa.. blaaa.. blaaa... majlis selesai jam 12.00pm, bergegas pula balik dan ambil 2 orang lagi anak untuk pi kutip duit RM100 pulak kat Sekolah Menengah.  Sepatutnya anak gua yang sulong kena ambil di Sekolah Rendah, tetapi memandangkan si Nawawi (orang umPORno)berucap dan merasmikan pemberian duit... pi mampus laaa.. kat diorang... gua tetap ke sekolah menengah tempat anak gua belajar... hahaha...

Sampai jer... kat pintu pagar sekolah... kena daftar... gua ok jer....Dah daftar kat pintu pagar sekolah di arahkan masuk ke blok A, sebelum naik tangga blok A kena daftar lagi... nak mendaftar kena beratur panjang lagi... hati gua dah separuh mendidih..., gua mencelah argue lebih kurang dengan cikgu-cikgu yang bertugas... gua dapat akses mendaftar tanpa beratur... kemudian di arahkan pula naik ke tingkat 2 untuk ambil duit.

Perghhhh.... kawalan sekuriti nak bagi duit tu pun terlalu ketat beb... hahahaha... macam sial wa cakap luuuu..., di tingkat 2 pun kena daftar lagi.. mintak MyKad pelbagai, sebelum tiba giliran anak gua, giliran kawan anak gua..., masa abang kepada kawan anak gua bagi dia punya myKad.. cikgu-cikgi bertugas dah sound kawan anak gua... ibubapa wajib hadir sama...

Buat pengetahuan lu orang, bapa kepada kawan anak gua nih telah kembali ke Rahmatullah dua minggu selepas Raya Puasa hari tu..., dan mak dia bekerja pada hari tersebut dan mewakilkan abangnya menemani si adik untuk ambik duit RM100 BeEnd tuuuu..., dalam kecoh2 tuuuu... Puan Pengetua pun sampai dan menyatakan perkara yang sama.


Kepala otak gua mula biul... dan dengan lantang gua terus sound Pengetua Sekolah tu..., gua jelaskan pada beliau situasi keluarga budak tu dan minta dia bertoleransi dalam hal ini. Dia menjawap "Ini arahan dari Kementerian"... perghhhh... lagi buat darah gua mendidih beb.... sebab dia jual nama Kementerian... dah tu pulak Kementerian tu puak2 beEnd umporno.... gua jawap balik...

"Puan...!!! Muhyiddin Yasin takda di sini dan kalau dia ada di sini pun saya rasa perkara nih dah selesai... jangan la buat kerja ikut buku sangat..., dah tu pulak setelah 54 tahun baru sekarang ingat nak bagi kat pelajar..., sebelum ini buat apa...??? bila dah bagi menyusahkan makbapak pelajar pulak... gajah dengan gajah bergaduh, kita rakyat yang menjadi mangsa..., Puan tau tak... ramai diantara kami di sini ada yang minta masuk kerja lambat, ada yang ambil cuti, ada yang menipu ambil MC..."

Kebetulan pula ada sorang brother yang gua sembang masa kat bawah tadi masuk... gua terus sound brother tu depan2 Pengetua, para cikgu dan orang ramai... "Bang... hari ini abang ambil cuti ke...??? Brother tu tengok gua sambil terpinga2 menjawap... "Takdalah... saya ambil MC...."... terus gua pandang Pengetua tu dan katakan padanya..."tengok... sanggup menipu MC kerana RM100... puan fikirlah sendiri...???"

Lepas tuuu... dia terus suruh kawan anak gua bangun dari kerusi dan minta abang budak tu untuk duduk, tandatangan dan ambil RM100.

Kan senang macam tuuuu.... kenapa nak menyusahkan orang dengan kerenah yang mengada-ngada.... macam gampang betul sikap diorang2 tuuuu...., sampai giliran gua... dengan tak banyak cakap.. gua tulis nama, nombor I/C... tandatangan, cikgu bertugas hulur duit kat gua... gua tak ambik dan bagi isyarat suruh bagi kat anak gua sambil berkata "Duit ni untuk pelajar kaaaannnn... jadi bagi kat dia laaa..."... tanpa ucap terima kasih gua terus blah.... sebabnya... gua berangin dengan tatacara/prosedur bodoh pengagihan RM100 tuuu....

Untuk semalam jer... 4 orang anak... RM400... semuanya anak2 gua simpan, yang gua tau nak buka sekolah nanti adalah tanggung-jawap gua menyediakan semua peralatan sekolah/pendidikan untuk anak2... apa kena mengena dengan keraaaajaan beEnd... sebelum ni pun bukannya beEnd ada tolong pun... baru sekarang nak tolong... itupun pasal nak Pilihanraya dan berlawan dengan Pembangkang...

Ada juga maklumat yang gua terima... ada sesetengah sekolah ambil komisyen RM10 hengget sorang... (yang ini gua tak pasti sekadar hearsay... sesiapa ada maklumat sekolah mana tolong bagitau. Tapi sekitar Meru/Kapar Klang). Ada juga maklumat mengatakan ibubapa tak perlu hadir kecuali bagi anak2 yang bersekolah rendah sahaja.

Kesimpulannya, pihak kementerian tidak tahu menahu dengan prosedur pengagihan dari sekolah2. Cuma pihak sekolah sahaja yang mengada-ngada menetapkan prosedur yang menyusahkan mak bapak pelajar. Sementelah itu... di ambil kesempatan pula oleh YB (Yang Bangsat) demi kepentingan politik diorang... tak kiralah dari umprono/PR... (cuba tanya sekolah di tropicana siapa yang bagi ucapan... hahaha...)

Ada juga member umPORno yang pertikaikan kalau dah banyak komplen suruh gua pulangkan balik duit tu... hahahaha... bangang ke apa mangkuk yang suruh gua pulangkan duit tu... jangan jadi bodoh macam wargaemas Pulau Pinang laaaaaa.... mudah termakan hasutan umPORno...

Woiiittt... mangkuk2 umporno sekalian.... itu duit gua jugak laaaa... duit cukai yang selama ini gua bayar... cukai individu dan cukai perniagaan yang selama ini di songlap oleh pemimpin2 umporno haramjadah yahudi laknatullah... wa cakap luuuuu....

Buat kakitangan Kerajaan BeEnd... lain kali bila buat kerja kreatif sikit, jangan ikut buku dan bebal macam lembu.... baru boleh selesaikan masalah... bukannya beri masalah pada rakyat....!!!! Harapkan jawatan tinggi2... tapi bodoh bangang terlampau....!!!!

Walau bagaimanapun... cikgu2 yang taat setia dan totok umPORno nih... dalam pemerhatian gua adalah cikgu2 yang dah menopause... yang jenis dah tua layut tunggu maca nak pencen jer...., cikgu2 muda banyak yang dah berubah beb.... bagi cikgu2 muda nih... beEnd adalah perosak bangsa dan agama... hahaha...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP