IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Sendiri Mau Ingat Laaaaa... Yb-Yb Babi...!!!!

>> Friday, October 07, 2011

Seusai urusan apa yang patut seawal pagi tadi.... gua switch-on laptop dan gelak guling2 apabila baca komen dalam entry (YB-YB Babi).... (setakat 7 komen terawal pagi tadi)  muakakakaaaa... muaaakkaaaaakakaka....!!!!

Lu kerja apa...??? Pramugari..!!! So.. tempat kerja lu dalam/atas kapalterbang.
Lu kerja apa...??? Kontraktor..!!! So.. tempat kerja lu di tapak pembinaan dan yang sewaktu dengannya.
Lu kerja apa..??? Pensyarah..!!! So.. tempat kerja lu di Fakulti/Dewan Syarahan dan sewaktu dengannya...

Banyak lagi pekerjaan yang boleh dikatakan mengikut waktu kerja dan jadualnya. Sekali gua bertanya dengan seorang YB...

Lu kerja apa...??? Ahli Parlimen...!!! So... tempat kerja lu dalam Dewan Parlimen.
Kenapa lu ponteng kerja semalam..??? Alasannya... Teloq bengkak bagi semua YB jantan... dan pepet melecet bagi YB betina.... hahahaha....

Ini bukanlah kali pertama isu YB-YB Babi ponteng kerja beb... baca sejarah ponteng kerja sebagai Ahli Parlimen di sini.

Jika gua sebagai majikan (rakyat), gua akan bagi kredit kepada Ibrahim Ali... walaupun mamat tu seorang pekerja (YB) yang prestasinya amat kronik, dengan alasan tak sihat dan telan ubat batuk/demam mamat tu tetap datang kerja beb.... hahahaha...

*****************
Berbalik pada kisah komen dalam entry tersebut, mungkin ada yang terlepas pandang agaknya dengan "Warning" di pengatas blog gua.... hahahaha...
Dan gua nak ingatkan blog ini adalah blog "sdn bhd" tak terikat dengan mana2 parti beb... gua hanya melantangkan suara orang bawahan, bukannya bodek parti sana sini... sorry beb... lu suka lu baca, lu tak suka lu boleh blah... blah.. blah.... lagipun kalau lu baca gua tak dapat apa2 royalti atau sebarang imbuhan... lu tak baca pun gua tetap takda apa2 yang rugi... ada faham...

Bila gua bedal/belasah maki hamun umporno.beEnd ramai yang bertepuk tangan... bila terkena pada PR ramai pulak yang tak puashati.... hahahaha.... budaya/mentaliti politik di Malaysia nih masih di tahap cibai... seperti gambar di bawah nih.... wakakakakaaaaa....

Macam Cibai budaya umporno masih di teruskan... BONAMA..!!!!
Gua bukan spesis macam ni... hahahaha...

Buat pengetahuan lu orang, perangai jelik dan kotor Ahli2 Politik PR banyak dalam genggaman Blogger2 PR yang gua kenal samada yang berbayar mahupun yang "sdn bhd", tikam menikam sesama diorang, tak bertegur sapa sesama diorang dan banyak lagi..., termasuklah kes/isu Pemilihan PKR 2010 yang penuh dengan korupsi, cumanya tak diletupkan sahaja kerana atas keperluan yang lebih utama iaitu menumbangkan BeEnd terlebih dahulu kerana BeEnd adalah mudharat paling besar pada Rakyat Malaysia.

Dan di sini secara terus terang gua ingin menyatakan sekali lagi bahawa gua bukannya/tidak tergolong dalam kalangan Blogger PR..., mungkin disebabkan tulisan2 gua lebih terarah/condong kepada menyokong PR maka ramai yang beranggapan gua gang PR... sori beb... jangkaan lu orang silap beb..., sebab itu banyak program2 anjuran PR gua tak pernah menghadirkan diri, walaupun di jemput secara terhormat mahupun tidak. Sebab bagi gua semuanya ada kepentingan politik kepartian diorang... dan mempergunakan blogger2 sebagai kuda tunggangan diorang. Bodoh punya kerja.... hahahahaaaaa...

Orang repot blog gua kepada Najib (PM) melalui laman Facebook beliau, ada gua kisah..., SB dengan van putihnya bersantai depan rumah gua hampir seminggu..., gua kena panggil dengan Polis... lu orang apa tau, computer/laptop gua kena hack... gua sendiri repair... apa kena mengena dengan lu orang..., so... gua sendiri cari masalah gua sendiri tanggung laaaaa... ada gua menyusahkan lu orang... takda kannnnn... jadi tak perlulah nak mengajar gua itu boleh ini tak boleh... gua bukannya mintak duit dengan lu orang beb... gua bersuara seperti apa yang tertera di pengatas blog IkutSukaAku... laaaaaaaa....

Lagipun sekarang ni... abad 21... zaman millennium... zaman kepala otak atau minda orang2 melayu kena ketuk dan di hantuk untuk menyedarkan diorang dari diperbodohkan selamanya dengan umporno dan ahli2 politik yang macam celaka tuuuuu... cuba lu orang check berapa ramai ahli politik yang betul2 berjuang ikhlas demi kepentingan rakyat, bangsa dan agama...??? Kebanyakkannya cakap berdegar2 atas kepentingan peribadi dan nama dalam parti... perghhhh... memang ramai yang celaka beb...

Mungkin apa yang gua suarakan di sini bunyinya agak sombong/bongkak dan kasar... tetapi itulah gua, tak bergantung harap pada sesiapa pun dan gua hanya prihatin kepada hak rakyat yang dikencing oleh pemimpin2 keraaaaajaan dan di tipu oleh ahli2 politik dari beEnd dan PR.

Yang baik dan elok gua sokong... yang macam celakessss... dan pengotor mulut hancing menipu rakyat... gua belasah tak kira siapa... tak kiralah lu Sultan ka... Raja kaaa... Seltan kaaa... Mufti kaaa... Ustaz/Ustazah, Profesor kaa.. dan apa2 lagi... sebab semuanya makhluk ciptaan Allah yang mempunyai NAFSU...!!!!


**************************
Berbalik kepada Ahli Parlimen (YB-YB Babi) yang ponteng kerja semalam.... PRU-13 nih lu orang fikirlah sendiri mau kasi undi atau pun tidak, jika alasannya kerana sakit, lu orang pastikan sakit yang sebagaimana... jika sakit yang boleh bawa mampus... eloklah jangan diberikan undi... buat apa simpan pekerja yang berpenyakit, prestasi kerja zero beb.... membuncitkan perut dengan makan gaji buta...

Yang hadir di mahkamah semalam dimaafkan, tetapi yang terlibat secara langsung dengan mahkamah laaa... yang sekadar mengiringi/menemani di mahkamah tuuuu... apa kejadahnya... contohnya yang di bicarakan bapaknya... anaknya menyemak buat apa...???

Dah banyak perbicaraan anaknya hadir menemani bapaknya... takanlah tak boleh tinggalkan bapaknya sehari dua untuk hadir di parlimen... kata berjuang untuk rakyat...!!!! Atau berjuang untuk keluarga... yang mana satu nih...!!!!

Kesimpulannya di sini, Rakyat melantik wakil rakyat untuk mewakili suara rakyat di Parlimen, gaji dan elaun diorang yang berbelas ribu sebulan tu hasilnya dari wang cukai rakyat, cukai dari syarikat2 korporat, syarikat luar negara (pelabur) dan pelbagai, cukai dari Duti Eksais, cukai dari GST dan pelbagai lagi..., jikalau lu orang sebagai majikan (rakyat) yang melantik diorang bekerja dan membayar gaji diorang tu.... apakah perasaan lu orang jika ada pekerja yang selalu ponteng kerja...????

Terpulanglah kepada lu orang untuk menilaikannya..., tepuk dada hantuk kepala lu orang kat dinding untuk dapatkan jawapannya....!!!! Sendiri mau ingat laaaaa...!!!

(NOTA: Tujuan gua menulis blog kerana ingin mendedahkan penipuan dan kepincangan umporno selama 54 tahun. Dan inginkan perubahan KERAJAAN MALAYSIA kepada yang lebih baik. Jika PAKATAN RAKYAT berjaya mengambil alih PEMERINTAHAN KERAJAAN MALAYSIA dari BeEnd... Alhamdulillah...

Dan jika PR gagal, juga 2 x 5 saja dengan BeEnd... dengan kuasa undi yang gua ada gua akan tukar kembali KERAJAAN mengikut keadaan semasa... Gua bukan pembodek parti mahupun pembodek pemimpin parti.

Setakat ini gua BANGGA dengan pencapaian Kerajaan2 Negeri PR berdasarkan Laporan Ketua Audit Negara dan gua akan teruskan sokongan sehingga PR dapat merampas Malaysia dari BeEnd. Selebihnya hanya Allah yang MAHA Mengetahui serta bergantung kepada prestasi PR ketika itu.... adiosssss....)

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP