IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

UMNO kini berpecah 5...????

>> Sunday, July 31, 2011

Oleh Jason King.

UMNO kini berpecah 5, siapa tahu PRU13 ni BN tumbang...????

Berpecah 5..???? dari sudut mana lak tu berpecah 5..???

Mari kita kaji ini fakta, akibat dari beban yang majoriti orang melayu UMNO tak suka. Rosmah Mansor aka Penguin Malaysia adalah liability/beban kepada Najib Razak.

Najib Razak yang penuh dengan scandal, dengan isterinya penguin, bebannya bertambah akibat salah laku scandal di Port Dikson. Scandal Kapal Selamnya dan sangat banyak scandal salah laku yang kita tak sedar pelakunya ialah Najib Bin Razak. Kini Najib menjadi Liability kepada party UMNO.

Untuk jalan selamat, Timbalannya si malukul sembab dan teamnya bersama Zahid Hamidi, Khairy jamaluddin dan lain lain dalam diam membentuk team melawan secara senyap..!!!! masing masing punya agenda, puncanya... Najib menjadi liability kini.


MCA sudah hilang pengaruh...!!!.. yea benar, MCA hilang pengaruh yang amat ketara..!!!! dengan barisannya penuh dengan scandal scandal. TUN PKFZnya mundar mandir memikirkan akan join DAP..??? hehehe.... puncanya kenapa..???? sebab Najib Razak... lah jugak.

MIC...??? hilang sudah undi kaum India.... apa pun tak boleh, gaduh sana sini perangai semua macam UMNO, totok dengan gilakan projek, rebut kroni sana sini. Inilah budaya UMNO, budaya yang kalau di biarkan Negara boleh hancur...!!!!

"Telah berbunga kemungkinan PM Najib akan mengikut jejak senasib PM Pak Lah. Pak Lah berundur kerana liabiliti yang dibawa olehnya ke dalam parti.

Banyak kelemahan Pak Lah dikesan oleh UMNO sendiri sehingga beliau akhirnya didesak agar melepaskan jawatan demi survival parti. Peranan mendesak bukan sekadar dimainkan oleh mantan PM Mahathir malah TS Muhyidin Yassin paling vokal dalam menekan agar PM Pak Lah berundur.

Kini UMNO mula menyedari bahawa PM Najib akan menjadi liabiliti bagi UMNO/BN dalam menghadapi PRU13. PM Najib dipalitkan dengan isu Scorpene yang akan menjadi lebih panas pada bulan September nanti apabila kes itu dibicarakan di Mahkamah Peranchis.

Scorpene yang sekejap timbul sekejap tenggelam akan timbul lagi bersama dengan hantu Altantuya. Scorpene dan Altantuya bagai irama dan lagu yang tak dapat dipisahkan.Kalau dipisahkan, sumbanglah lagu itu, kata Allayarham Tan Sri P. Ramlee.

Scorpene - Altantuya adalah isu kembar rasuah ratusan juta ringgit dan pembunuhan berprofil tinggi, mega sensasi. Banyak pemimpin negara dan tokoh politik berpengaruh jatuh tersungkur kerana kes semega ini. Di Malaysia tiada lagi orang atau media yang berani menyentuh isu ini melainkan SUARAM.

Kesnya sudah selesai. Pembunuhnya telah dijatuhi hukuman. Telah digantung atau belum, walLahu’alam. Wira sekarang ialah SUARAM. Kes diangkat di Peranchis, di mana urusan Scorpene itu berpusat. Lelaki Y yang berurusan bersama dengan Razak Baginda dan Altantuya akan terdedah dalam bulan panas September nanti.


Najib pening kepala sejak isu Bersih 2.0. Air mukanya tidak seceria lagi. Di tinju pula oleh Imelda Rosmah dengan cincin berlian, lagak FLOM angkat sendiri. Kemewahan dan pemborosan dan kuasa sebenar adinda FLOM ke atas batang tubuh PM membelit kredibiliti.

Nampaknya rakyat lebih meluat kepada FLOM buatan ini. Rakyat melihat bahawa petaka yang menimpa tanah air kebelakangan ini adalah atas pengaruh dan kawalan kuasa FLOM ini. Dalam satu majlis rakyat dapat menyaksikan bagaimana ‘bom jangka’ ini berjalan di depan suaminya sendiri. Hebat..!!!!

Tertelan liur kepimpinan UMNO nak marah akan ‘bekasan peluh Lee Chong Wei’ ini. Nak ditegur tak tergamak. Lakinya PM, tak dilayan nanti diamuk. Kecut telur penyu. Akhirnya, pakat-pakat angguk belaka.

Tidur di hotel RM100 000.00 semalaman... senyum. Pakai handbag RM1000 000.00... senyum. Pakai cincin RM24000 000.00... senyum. Senyummmm.... memanjang, kata Mat Sabu. Di belakang..., menyumpah seranah.

Nasib UMNO/BN kian gawat. Pilihanraya tak lama lagi, Pemimpin Pakatan Rakyat mula mendesak agar PM Najib meletakkan jawatan. TS Muhyidin Yassin menunggu kesempatan. Mahathir berencana... Mukhriz mula cerah mata. Marina main ikut belakang. Tengku Razaliegh dan AMANAH barunya menghantar kata. Kini, rakyat mula tertanya-tanya, Pak Lah tak nak memulangkah paku buah kerasnya... kah..????

Waima apa yang berlaku dalam kalangan UMNO, pemimpin Pakatan Rakyat tidak perlulah mendesak PM Najib berundur. Tak cerdik.... biarkan PM Najib terus mengepalai bahtera bocor UMNO/BN.

Ingat..??? Pak Lah yang berliabilitilah menyebabkan lima negeri jatuh ke tangan pembangkang. Tidak mungkinkah PM Najib yang berliabiliti akan meyebabkan pula Putrajaya dapat ditawan oleh Pakatan..???

Nanti-nantikan!

6 IkutSukaLu...::

johor born Sunday, July 31, 2011 12:57:00 AM  

hidup najib rakyat malaysia sayang lu, teruskan perjuangan, jangan mundur walau setapak, rosmah sokong najib kuat2 gua belum puas merasa pemerintahan lu,

Isa Sunday, July 31, 2011 1:00:00 AM  

johor born;

itu provok kaaaa... atau bodek kaaa...???

hahaha...

Lang Sunday, July 31, 2011 2:25:00 AM  

isa... ibenci u... tu semua pitnah... pitnah.. pitnah... cincin tu sebenarnya i beli kat kedai pak mat... tu pon cincin tikam2.... handbag tu pesaka mak i.... gelang tu sebenarnya i pinjam dr bini muhyeedeen... i sebenarnya tak de pape... duit yg i simpan sejak dlm perut ibu dah habis di gasak laki i yg suka pergi perancis... i sedey u... sampai hati i dipitnah... i tak penah rasa mcm ni... kali ini i terasa sungguh... huhuhuhu

Isa Sunday, July 31, 2011 7:00:00 AM  

Lang;

Nanti gua pitnah luuu.. lagi kalau lu tadarus tak tutup aurat... hahaha...

Awan Fantasia Sunday, July 31, 2011 7:42:00 AM  

yang aku nampak DR M kontrol semua politik Malaysia..siapa yang tak fitnah pakatan dan pejuangkan Islam akan dikatanya lembik..

Terhangat Dari Microwave :
Isu Makcik Hina Islam!!
Maya Karin Dilacurkan!!

Na'im Nikmat Sunday, July 31, 2011 8:34:00 AM  

Najib & Suaminya Rosmah kini dah jadi liabiliti kepada UMNGOK. Orang UMNGOK ni masih tidur ker? UMNGOK ni bukan UMNO yang dulu sekurang-kurangnya UMNO yang dulu ikhlas memperjuangkan Asobiyah. Tapi UMNGOK ciptaan Mahathir ini sekarang memperjuangkan Asobiyah sambil berkorupsi mengkayakan kroni & anak bini. They never care and they full of shit....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP