IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Nak Jadi Pramugari...???

>> Wednesday, April 27, 2011

 (Coolangatta Airport)

19 April : LCCT - Sepang : Anak gua Alisya yang bercita-cita nak jadi Angkasawan/Doktor Haiwan bagitau dia bertukar cita-cita untuk jadi Pramugari pulak... setelah melihat Pramugari2 yang cun di Airport.

Gua jelaskan kat dia jadi pramugari kapalterbang tak best..., dia tetap mengatakannya memang best sebab dapat naik kapalterbang tiap hari, melawat negara orang dan pakaian cantik2... gua tak boleh kata apa2 sebab dia baru berusia 8 tahun. Tapi gua suruh dia perhatikan cara pramugari bekerja...

Sampai di Airport Coolangatta Goald Coast.. dia tetap mengatakan kerja pramugari best....??? Gua buat tak tau jer..., gua suruh dia perhatikan cara2 pramugari bekerja dan gua racun dengan penjelasan...

1) Hantar makanan pada penumpang (macam pelayan restoran)
2) Hantar air arak pada penumpang (orang islam tak boleh minum arak/bersubahat dengan arak)
3) Lepas hantar makanan dan air kena kutip sampah bekas makanan dan minuman (macam Alam Flora jer..)
4) Jadi jurujual dalam kapalterbang
5) Kena marah dengan penumpang
6) Kena cuci tandas dalam kapalterbang

26 April : LCCT - Sepang : Alisya bertukar fikiran lagi... dia kata tak naklah jadi Pramugari sebab dia tak suka, gua tanya kenapa... apa sebabnya...???

(gambar hiasan jer...., tak bleh letak gambar asal... nanti Tony saman sama gua... mampuih... hahaha...)

Katanya Pramugari kapalterbang kerjanya macam pelayan kedai makan jer...!!!

hehehehe....

(Nota: MAAF.... n3 ini tidak berniat menyinggung pekerjaan sesiapa, tetapi pilihlah pekerjaan terbaik yang halal di sisi Islam, harap maklum.)

5 IkutSukaLu...::

Kakcik Seroja Wednesday, April 27, 2011 6:33:00 AM  

Mengapalah AA tak mahu tular pakaian pramugarinya kepada yang lebih sopan, ya? Pakai seluar rasanya lagi mudah bergerak...

Anonymous,  Wednesday, April 27, 2011 8:27:00 AM  

pramugari ni kelas pelayan je senarnya. lebih teruk, nak macam waiter cum chamber maid cum toilet cleaner cum usher...

errr... nak serupa orang gaji dah nih... cuma tak jadik tukang masak, dan tukang cuci baju je...

cumanya gaji mahal sikit lah, pasal di atas awan, dan buat kerja untuk 4 orang punya kerja.

Unknown Wednesday, April 27, 2011 12:15:00 PM  

simple tapi sangat menarik bro....

Mohamadazhan.com Wednesday, April 27, 2011 3:06:00 PM  

senang sikit pak bleh naik kapal terbang free lepas ni.haha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o Wednesday, April 27, 2011 6:42:00 PM  

gua terguris baca n3 ni..minggu ni dalam perjalanan dari malaysia ke india gua minat tengok satu pamugari..
he he he

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP