IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Bolehkah Hapus Pendatang Tanpa Izin

>> Saturday, November 08, 2014

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan laporan akhbar pencacai lidah umno laknatullah kononnya ada lebih 30 ribu orang Pendatang Tanpa Izin dan Pendatang Dengan Izin di Cameron Highlands. Gua mampu katakan wowww.... hahaha... sebab perkara itu kena tanya MB Pahang.... siapa tak tau MB Pahang baik lu orang pi potong telinga campak dalam Sungai Pahang.

Hinggakan si PATI nih ada yang dah jadi Tauke Kebun Sayur, Tauke Kedai Runcit dan Tauke Rumah Tumpangan/Hotel Budget.... siap gajikan pekerja lagi.... perghhhhh.... adakah Imigresen tidoq ke apa...???

Selang beberapa hari selepas pendedahan tersebut, petang semalam Cameron Highlands di landa banjir di kawasan Ringlet. Mengikut laporan Astro Awani ada sorang mati... gua harap semoga yang mati tu PATI bukannya rakyat Malaysia... hahaha.... kalau boleh biar di sapu bersih puak2 pendatang tanpa izin tu.... nak harapkan Imigresen memang tak boleh diharapkan... asyik makan tidoq makan tidoq cukup bulan ambik gaji dan wang ???... hahahaha... gua tak taip apa2 aarrr... pasal wang apa..??? hahaha... sendiri mau ingat aarrr..., jadi biarlah banjir ambil alih tugas Imigresen buat pembersihan Pati di sana.... hahahaha...

Part paling bodoh bin bangang puak2 Imigresen nih apabila menghebohkan dalam akhbar nak lancarkan operasi di Cameron Highlands... macam nak suruh puak2 pendatang tu standby melarikan diri buat sementara waktu jer.... pastu masuk akhbar imigresen dah buat operasi dapat tangkap sekoq dua jer... sebagai wayang kononnya buat kerja... venggong....!!!!


Ok...lah lupakan sekejap part Imigresen nih, citer banyak pun tak guna beb dengan mana2 Agensi atau Jabatan Kerajaan bawah pentadbiran Keraaaaa....jaan barisan nasional nih... sebab diorang dah memang terdidik sejak dulu kini dan mungkin selamanya dengan budaya kerja pemalas, bikin wang segera dan pelbagai lagilah.... hahahaha....

Itu kita tumpukan pada Cameron Highlands, di tempat lain macamana pulak...???
Contoh baru2 ni... gua temankan pramugari gua tempah baju di sebuah kedai jahit di Centrepoint Klang. Perrrghhhhh..... kat kawasana sekitar Centrepoint tu jer.... gua dah terasa macam jejak kaki di Jakarta beb.... bila berjalan mata mat2 Indon kat situ pandang menjeling jer kat kita seolah2 kita pulak sebagai orang asing aka pendatang... kalau gua ada license to kill memang gua dah tembak mampus Indon2 yang menjeling2 gua dan pramugari... maksudnya Bandar Klang dah jadi "Little Jakarta".

Bandar Kajang pun sama... bak kata member gua, kalau lihat pelintas jalanraya di Kajang dalam 10 orang itu 1 Melayu, 1 India dan 1 Cina... selebihnya Indon dan Bangla... so... apa macam...???


Chowkit....??? Pasar Borong Selayang...??? mana lagi... mana lagi....???
hehehe... semua orang sudah tau kaaannnnn..... berapa ramai PATI kat kawasan tu...??? Kena tanya Imigresen, DBKL dan Polis... siapakah tangan2 ghaib yang pelihara kepala2 pendatang tanpa izin tuuuu.... semuanya ada sifir matematik ilmu hisap hujung bulan buat kira2.... memang celaka haramjadah puak2 pengadai negara yang melolong pejuang bangsa dan agama.

Semalam MB baru Selangor bagi nombor telepon dia dan beri pesanan kepada rakyat Selangor seperti dalam gambar tu.... hahahaha....

So... gua pun text kat Dato MB.... gua taip "selain daripada masalah sampah sarap buangan, masalah sampah sarap pendatang tanpa izin pun wajib di beri perhatian seperti bandar2 utama di Selangor (Shah Alam, Klang, Port Klang, Kajang, Gombak dan banyak lagi) tolong kurangkan populasi sampah sarap yang berupa pendatang asing."


Tak tau la dia baca atau tidak.... hahahaha.... janji gua dah text. Samada dia nak ambil tindakan operasi pemutihan pendatang tanpa izin di Selangor itu atas arahan dia..., harap ada tindakan laaaa...

Beberapa bulan lepas gua ada sembang dengan pegawai imigresen, katanya diorang bukannya makan tidoq hujung bulan ambil wang.... diorang selalu buat pemantauan dan serbuan serta tangkapan. Bila bawa balik tahanan ke pejabat operasi/tahanan.... tiba2 dapat arahan suruh dilepaskan, rupanya ada tangan2 ghaib yang remote kontrol penguatkuasa/pegawai imigresen.

So.....??? siapa punya kerja haaaaa.....???
Kesimpulannya janganlah menaruh harapan nak hapuskan PATI... kerana diorang ada manafaat kepada Keraaaaa...jaan barisan nasional... hahahaha....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP