IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Ada Saja Cara Untuk Mengugut.

>> Thursday, July 17, 2014



"Berdosa bayar zakat terus kepada asnaf."- Utusan 5 February 2008.

Artikel tersebut di terbitkan dengan mengambil keputusan Muzakarah Fatwa Majlis Kebangsaan kali ke 76 yg bersidang 21-23 Nov 2006 dimana ianya menyatakan:

"Perbuatan melanggar peraturan dan undang-undang pemerintah dalam perkara kebaikan adalah berdosa, kerana di dalam Islam patuh dan taat kepada pemerintah atau Ulil Amri dalam perkara kebaikan adalah wajib".

Persoalannya, sebagai umat Islam kita masih boleh persoalkan "Pemerintah yang sebagai mana yang perlu dan wajib kita Taat..??? Adakah Pemerintah yang sedia ada sudah Taat kepada suruhan dan perintah Allah melalui kalamNYA dan RasulNYA"

Sedangkan hukum Hudud yang diperintah oleh Allah pun di halang dan menjadi polemik Politik bagi meraih kuasa pemerintahan, masih ada lagi biawak2 pedagang agama nak suruh taat pada Ulil Amri...!!!! weiiii.... pergi cermin muka dan nasihatkan apa yang patut kepada Pemerintah lu orang, jadi anjing yang tau menjelirkan lidah bila lapar atau menjadi setan bisu.

Dr Maza telah bongkarkan lebih RM1bilion wang zakat hilang. Dan beliau juga pertikaikan cara agihan wang zakat selama ini. Apa yang kita lihat sebelum ini bagaimana wang zakat yang dirembat oleh Menteri Agama Pak Jamil Khir melalui Baitulmal Wilayah Persekutuan untuk bayaran kos guamannya, dan isu terbaru apabila wang zakat juga digunakan untuk membeli ratusan buah basikal di Johor. Malah wang zakat juga digunakan untuk program lawatan sambil belajar dengan membawa orang kampung bercuti ke Kelantan & Hatyai. Itu yang dikatakan sebagai asnaf...???

Tetapi mereka terlupa bahawa Majlis Muzakarah yang bersidang pada tarikh yang sama juga telah menyatakan "Mengagihkan zakat secara persendirian tanpa melalui pemerintah adalah "SAH" sekiranya diagihkan kepada asnaf yang layak".
Oleh itu, anda tidak perlu risau akan persoalan zakat boleh atau tidak untuk di bayar terus kepada Asnaf yang layak kerana ia juga telah dinyatakan seperti di atas.

Bagi gua sudah bertahun tak pernah bayar zakat fitrah mahupun perniagaan kepada PPZ, kerana gua sejak dulu, kini dan selamanya tidak percayakan PPZ, selagi adanya puak2 umno/bn yang memegang jawatan atasan dalam MAIS dan JAIS, lagipun banyak perkara menjadi persoalan berkaitan ketelusan agihan dan kutipan.

Jika dah ratusan juta kutipan zakat saban tahun mengapa hingga kini masih ada lagi umat Islam yang miskin dalam negeri Selangor.

2 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, July 28, 2014 3:02:00 AM  

Betul kata admin tu.... selagi umnobn pegang amanah maka mereka akan pecah amanah.. kalau para ilmuan dalam pas tentu duit tu tak hilang dan ada kira2 dan akaun yang jelas mengikut tuntutan agama.... contohnya tabung memali yang berjumlah jutaan ringgit tu... juga koperasi kohilal yang berpuluh juta tu..... itullah contoh pengurusan pas yang sungguh baik, sempurna ... sehingga tidak langsung kelihatan.... ghaib ... tapi jangan tanya.. siapa yang cuba tanya atau siasat, maka berdosa besar..... kih kih kih!!!

Anonymous,  Monday, July 28, 2014 3:05:00 AM  

Ulasan admin..... tulisan saudara anon tentang tabung memali dan tabung kohilal tu adalah sangat sensitif.... jadi saya perlu padamkan demi menyorok perbuatan jahat para pemimpin saya.... itu adalah jihad saya kih kih kih!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP