IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pupus umno Saluran 1, umno Pun Mati....!!!!

>> Wednesday, January 22, 2014

Pagi tadi gua berangin dengan 2 ekoq macai umno laknatullah yang tak habis2 dengan isu Kalimah Allah. Dah la muka 2 ekoq macai nak nampak di masjid seminggu sekali pun payah... lagi mau sembang pasal isu tu.., dalam dok pong pang pong pang tu... gua selitkan pertanyaan kat diorang...

Gua cakap "lu orang anak beranak cukup tak iman di dada, kalau cukup kenapa nak takut dengan dakyah kristian, jgn jadi bodoh aarrr... dengan polemik politik umno, sendiri lulus untuk Sabah dan Sarawak sendiri nak melompat mempertahankan pulak...".... lepas tu bla.. bla... bla... boleh tanya pulak dengan gua siapa yang luluskan....????


Akhirnya.... dengan perasaan sebak pilu di dada.... gua katakan kat diorang, masing2 ada anak2 yang dah besar, rumah ada internet..., kalau tak pandai berinternet suruh anak2 lu orang tanya pakcik google siapa yang luluskan.... dan surat kelulusan tu siap ada lambang JPM lagi.... tengok siapa tandatangan... ada faham...???? lepas tu lu orang hantar la hadiah kangkung kat orang tu.... hahahahaha....

Senyap takda jawapan.... BODOH bertingkek-tingkek la puak2 umno tua nih....!!!!

Cerita basi pasal "Kalimah Allah" nih hanya mainan politik umno laknatullah jer.... semata2 nak menunjukkan kepada rakyat bangsa melayu bangang iaitu umno adalah pejuang bangsa dan agama, sedangkan dalam masa yang sama nak meraih undi penganut Kristian yang banyak di Sabah dan Sarawak.

Kalau lu orang tak percaya..., tunggu jelah PRU-14 akan datang isu Kalimah Allah pasti akan berbunyi lagi.... itu jelah mainan diorang sejak dulu kini dan selamanya... umno bangang kerjanya asyik membodohkan rakyat jer....

KUALA LUMPUR, 7 April 2011 -  Mufti Selangor Datuk Tamyes Abd Wahid menyifatkan langkah Putrajaya membenarkan penggunaan kalimah “Allah” dalam kitab Injil versi Bahasa Malaysia sebagai tindakan “menodai” undang-undang Islam negara ini.

Tegas Tamyes, undang-undang Islam yang diamalkan selama ini telah “diceroboh” dan “dinodai” oleh pihak berkuasa termasuk pemimpin kerajaan yang beragama Islam.

“Undang-undang Islam telah diceroboh dan usaha-usaha menceroboh ini berlaku dari dalam... ini yang susah kerana Islam rosak apabila ada pihak yang menceroboh dari dalam.

Kecewa dengan tindakan Putrajaya itu, Tamyes juga menyokong cadangan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria agar undang-undang Islam dibatalkan sekiranya Putrajaya masih bertegas dalam isu tersebut.

“Mereka buat undang-undang tapi diceroboh, sepatutnya undang-undang yang dibuat ini dipatuhi bukan dilanggar dan dinodai seperti ini.

“Undang-undang dinodai oleh orang yang berkuasa... orang yang mempunyai kuasa dalam kerajaan telah melanggar undang-undang sendiri, kalau macam ini hapuskan sahaja undang-udang Islam yang ada ini,” katanya.

Beliau juga menyifatkan langkah Putrajaya itu merupakan satu permainan politik yang jelas semata-mata mahu mendapatkan sokongan rakyat terutamanya penganut Kristian.

Selebihnya lu orang sambung baca kat sini.
Itulah pasalnya gua selalu katakan selagi ada umno/barisan nasional laknatullah... selagi itulah rakyat akan diperbodoh-bodohkan jer.... kalau takda parti umno/barisan nasional ni pun rakyat takan mati lah....

Pasal apa melayu2 umno bangang nak percaya dengan kata2 kononnya kalau umno mati... melayu pun mati... biarlah sepuloh berjuta kali umno mati sekalipun..., bangsa melayu tetap ada. Orang bodoh dan bangang jer... yang taksub dengan umno gilababi nih....!!!!



Itu cakap2 orang takda agama tuuuu.... macamlah umno tu tuhan yang tentukan siapa mati dulu.... muakakakakaaaa.... cuba tanya kat Ketua Puteri Kangkung tu... apa agama dia... hahahha... kompom spesies yang tak percaya kepada rukun iman nih.... hahahaha....!!!!

Kesimpulannya...., jangan berjoget dengan lagu kangkung umno laknatullah nih.... biarlah diorang meroyan gilababi sawan lembu sorang2 dengan isu Kalimah Allah nih...., kita fokus macamana nak menghasut dan mengurangkan peratusan jumlah pengundi yang berjumlah 47% yang sedia ada sekarang.... hahahaha...

Yang pastinya "ALLAH" bersifat Universal.... orang melayu umno sahaja yang ada penyakit tamak dan keakuan.... hahahaha...

Adiossss.....

2 IkutSukaLu...::

Lang Wednesday, January 22, 2014 7:00:00 PM  

Gua memang geli geleman dengan puak2 ni... ckp tak reti pandang kiri kanan.. handphone canggih manggih ada internet tp yg dia tahu tweet ngan fb jek..

Kalau ngaji habis isu ni tqk de hal pon.. ada berapa tuhan yg mencipta makhluk? Agak2nya tuhan yang berbeza ke yg mencipta segala yg ada di muka bumi ni?

Kalau begitu kita bersetujulah kalau tuhan tu banyak. Kalau Islam tuhannya Allah.. kalau kristen tuhanny lord.. kalau yahudi tuhnnya yaweh... mcm tu ke? Nipisnya iman.. kena trick sikit dah hancur...

Gua sokong lu gerudi hotak lembu diorang tu.. hahaha

Lang Thursday, January 23, 2014 10:09:00 AM  

Senarai asnaf nombor wahid.. pengarah pusat zakat kot... kalau ada tujuh asnaf tentu ada yang terkeluar senarai... mungkin saudara baru dah lenyap dari senarai.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP