IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Apabila siBodoh Jadi Menteri... Ohhh... Malaysia Ku...

>> Wednesday, September 04, 2013

Melalui pengalaman lalu setiap kali kenaikkan harga minyak berlaku, rantaian barangan keperluan dan bahan mentah serta kos pengangkutan akan turut berlaku. Dan setiap kali itulah juga Kementerian Pengguna (apa ka lancau panjang sangat nak taip nama kementerian haramjadah tu... - KPDNKK) dengan menteri yang silih berganti asyik berjanji akan mengawal harga barangan bla ... bla... bla..., bagi amaran kepada para peniaga dan penjual. Tapi apakah hasilnya....???

Hasilnya Kementerian haramjadah tu hanya pandai bagi amaran, lepas tu buat2 turun padang pergi pasar sana pergi pasar sini untuk masuk suratkhabar... cari publisiti sikit kononnya buat kerja, bagilah saman sana sini sikit, dah dapat duit saman terus senyap, tidoq dan membuncitkan diri masing2..., dari Menteri sampai la ke peon penghantar surat... muakakakakakkaaaa....!!!!

Inilah satu-satunya kementerian paling haramjadah penipu rakyat makan gaji buta dengan tahap penguatkuasaannya yang lemah, pandai cakap tapi tak tau bikin apa2 pun... akhirnya harga barangan tetap naik... rakyat jugak yang merana dan tersiksa.

Hari sekoq lagi menteri haramjadah bagi kenyataan bangang di mana katanya; "Saya akui tiada yang suka dengan kenaikan harga minyak. Adik-beradik saya pun memberontak ... kenaikan minyak bukan kerajaan yang naikkan. Ia harga minyak pasaran," katanya kepada pemberita.

"Tanggungkawab kerajaan untuk kawal harga barang keperluan, bukan barangan mewah ... Inflasi tetap ada, tetapi bagaimana kita nak kawal. Itu yang pentingnya," katanya lagi. - sumber.

Macam sialkan bunyinya.., pi mampus la dengan lu punya adik beradik sebab diorang semua kaya raya macam lu la... laknat cibai mulut longkang macam nih pun boleh jadi menteri..., wooiii... menteri bangsat haramjadah ini soal rakyat marhaen yang berpendapatan rendah, jangan jadi macam si Bung Kenabatagan yang menghina orang miskin dengan kenyataan bangang dia tu..., yang kaya raya tu memang la tak terasa... yang miskin apa macam...??? Apa punya bangang la Menteri2 haramjadah nih...!!!!
"Kerajaan perlu serap kemarahan rakyat. Kalau tidak kita akan guna subsidi bukan orang susah sahaja dapat, orang kaya pun dapat," katanya, dan menambah Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) adalah contoh terbaik bantuan subsidi yang sampai kepada penerima yang layak.
Menteri cibai nih cakap pakai akal ke...??? Apa dia ingat dengan duit BR1M tu rakyat boleh hidup mewah sepanjang 12 bulan..??? Gua rasa dia punya akal dah bagi pinjam kat lembu2 Syarizat anak beranak.., sebab tu lembu duduk kondo... menteri bn pulak dah serupa lembu... hahahaha....!!!!

Tak pun memang takda akal sejak azali lagi kot....!!!!

Woiiii.... Menteri bangang nak mampus, lu tolong bagitau dengan si Perdana Menteri terbangang dalam abad ini sebelum menindas rakyat dengan kenaikkan harga minyak, penyelesaian utama sepatutnya bermula dengan pengurangan subsidi kepada syarikat2 IPP yang di monopoli oleh taikoon2 negara. Baca sejarah syarikat IPP. Syarikat2 ini yang meraih keuntungan berbillion hengget setahun tak di sentuh, malahan rakyat pulak yang menjadi mangsa. Tak ke sialan punya tindakan yang diambil oleh PM Najib Razak bangang tuuuu...

Kepada pemimpin politik terutama yang menjawat jawatan Menteri, tolonglah sikit gunakan akal anugerah Ilahi tu untuk kepentingan rakyat, apa lu orang ingat boleh bertahan dan kekal sampai mampus ke dengan jawatan yang ada sekarang nih...

Tak pernah ke mangkuk2 malaun haramjadah yang bernama Menteri tu terfikir setiap saban hari dimaki hamun oleh rakyat, bukan sekakat diri sendiri, tapi habis dengan mak bapak, keluarga dan satu keturunan diorang dicerca akibat tindakan bangang diorang yang menindas rakyat.

Asal negara takda duit jer... rakyat jadi mangsa, takda ke mekanisme lain tanpa melibatkan rakyat. Itulah dasar kera...jaan bn laknatullah sejak dulu, kini dan mungkin selamanya jika masih diberikan kuasa memerintah.

Yang penyokong2 bn/umno laknatullah pun sama jugak dengan lembu2 Syarizat anak beranak... dah berkali2 kena tipu dengan bn/umno laknatullah masih tak serik2.... akibat kebodohan penyokong2 bangsat haramjadah inilah rakyat majoriti menjadi mangsa... bodoh double triple yang tak boleh blah punyalah...!!!!

Sekarang nih... pengusaha2 bas dah mula melalak... lepas nih apa pulak bakal naik harga lu orang sendiri pun dah tau kaaannnnn... bersiap sedialah untuk disembelih oleh kera...jaan bn yang zalim ini kera...jaan penindas rakyat.

Paling best.... kenaikkan harga minyak nih berlaku sewaktu pasaran minyak mentah antarabangsa menunjukkan pola penurunan harga minyak mentah dunia dalam tempoh 2 tahun yang lepas. Alasan yang diberikan oleh Menteri bangang kat atas tu logik atau tidak jika mengikut pemikiran lu orang semua...???

So... mengapa kita mesti ada atau membayar gaji menteri2 bodoh semua tuuuu...??? Perlukah kita membayar gaji diorang untuk perbodohkan kita semua...???

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP