IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

MERDEKA Laaaa... Sangat...!!!!

>> Saturday, August 31, 2013

Pihak yang dulu menolak laungan "Merdeka" hari ini menjadi wira kemerdekaan..

Tahun 1945,PKMM ditubuhkan dengan slogannya "Merdeka" dan setahun kemudian UMNO ditubuhkan dengan slogan "Hidup Melayu" , slogan "Merdeka" oleh PKMM diperkecilkan UMNO dengan mengatakan "..membuat sebatang jarum pun tak pandai, nak merdeka" ..

Akhir tahun 40an,Dr.Burhanudin pergi ke New Delhi utk bincang gerakan kemerdekaan bersama sama beberapa tokoh antaranya adalah Abdullah CD, pulangnya mereka ke Tanah Melayu,mereka menuntut kemerdekaan dari British, malangnya ditolak kerana British tahu golongan ini adalah penentang mereka dan tidak boleh dijadikan orang suruhan mereka,British kemudian merancang untuk beri kemerdekaan kepada tanah melayu,dan 'hero' yang diangkat British untuk diberi hak 'pejuang kemerdekaan' adalah barua no wahid mereka, UMNO!

Dalam proses ini,parti berhaluan kiri semuanya diharamkan British dan pemimpin mereka ditangkap,kecuali pemimpin UMNO... persoalan?kenapa pemimpin UMNO tidak ditangkap penjajah British?
Orang melayu wajib sedar,pejuang kemerdekaan adalah golongan berhaluan kiri,bukannya UMNO! UMNO adalah barua British dan bukan pejuang kemerdekaan,bahkan 'title' pejuang adalah begitu mahal untuk diberikan kepada UMNO.. UMNO tidak pernah berjuang MENENTANG BRITISH sebab majoriti pemimpin UMNO saat belum merdeka adalah pegawai bawahan British..

Buktinya? Sampai hari ini Sir Henry Gurney,pegawai British diagungkan UMNO, buka sahaja buku sejarah, watak henry gurney dilihat sebagai watak sahabat orang melayu,dan watak PKM sebagai musuh melayu,benar ada jahatnya PKM,tapi sebesar besar dosa PKM kepada orang melayu, BESAR lagi dosa henry gurney kepada UMAT ISLAM..korang tahu dak celaka Henry ni adalah anak haram yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin!

Selamat Ulang Tahun 'Kemerdekaan' ke 56 ! Merdekakan Sejarah dari pembohongan.. Merdekakan minda dari Pembodohan!
Artikel dari FB.
Menyampah betul dengar radio dan tonton tv hari ni... kena kelentong dengan sejarah palsu wal penipu.... muakakakakaaaaa....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP