IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Tak Setuju Dan PAS Bangang...!!!!

>> Friday, April 12, 2013

KUALA LUMPUR - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan bertanding mempertahankan kerusi Dun Chempaka dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sekali gus memberi gambaran yang beliau kemungkinan besar kekal menteri besar. - Sinar Harian.

Kalau gua lantang dalam hal ini, sudah pasti puak2 PAS.... geerrrrrr.... dengan gua ... hahahaha... tapi peduli apakan... mampuih pi la kat depa..., pada gua TGNA sepatutnya dah tak perlu bertanding lagi dan berilah peluang kepada sesiapa yang dirasakan layak beb.


Gua cakap nih... berdasarkan pada faktor kesihatan beliau sejak beberapa tahun kebelakangan ini asyik keluar masuk hospital jer.... bagi la orang tua tu berehat. Jawatan sebagai Mursyidul Am PAS... status-quo, apa ada hal.... bangang jugak kepimpinan PAS ni eekkkk....!!!!

Cukup2 sudah dah lebih 20 tahun beliau menjadi MB Kelantan... bagilah peluang kepada orang lain pulak... puak2 PAS pulak janganlah pandai bercakap jer... selama ini kononnya Mahadeath nak jadi PM sampai mampus laaa... itu dan ini pelbagai... so terkena pada TGNA apa ceritanya pulak... takan TGNA nak pegang jawatan MB sampai ke lubang kubur.... ada akai ka tarak beb...????

So.... gua tetap tak bersetuju TGNA bertanding lagi dalam PRU-13. Gua tetap hormat dan mengucapkan syabas serta tahniah di atas kecekapan beliau mentadbir Negeri Kelantan dengan jayanya, tanpa rasuah dan sebarang penyelewengan dengan penerapan nilai2 Islam yang tinggi seperti dilaporkan oleh Laporan Ketua Audit Negara. Apa yang digembar-gemburkan berkaitan Kelantan oleh umno laknatullah selama ini adalah busssssiiiiiiittttt.....!!!! Terima kasih TGNA...!!!! 


Sekarang jom lihat bangang kedua kepimpinan PAS. Bangang kedua kepimpinan PAS nih... kerana meletakkan calon Mamak di Tasek Gelugor.... iaitu Rahman Maidin bekas CEO MRCB... background mamak nih mungkin ramai yang dah tau... sekarang ini mungkin dah taubat nasuha kot... muakakakakaaaa... tapi dalam pandangan gua laaaa... banyak lagi calon2 yang backgroundnya lebih bersih dari mamak nih... kerana parti PAS membawa imej Islam beb....!!!!

Yupppp.... pasti ada pencacai puak2 PAS tegar akan bantai gua.... dan bagi jawapan "bagilah peluang pada mamak tuuuu... dia dah berubah"... hahaha... pandai2 lu orang laaaaa... dah tengadah nanti pakat2 pi hantuk kepala kat dinding konkrit ok.... hahahahaha....

Puak2 pemuda umno laknatullah dah sepakat menolak calon mamak, di mana si mamak Naina Merican (Kapla Bataih) dan Abdul Aziz Rahim (Baling) tidak dicalonkan, tup... tup... yang PAS pulak boleh buat lawak meletakkan calon mamak... apa punya bodoh wal bangang laaaaa.... hahahahaha...!!!!


Bangang ketiga (kemungkinan untuk menjadi bangang tetap ada... hahaha).
Apabila heboh dua tiga hari ini kononnya ada bekas taik umno (MB) nak masuk PAS..., ok... laaaa... kalau nak masuk PAS masuk jelah tadak hal pun...

Tetapi jangan la pulak nak bagi peluang jadi calon untuk mana2 kerusi di Perak... jika yaaaa.... maknanya memang bangang laaaaa.... hahahahaha.... gua tak mau ulas banyak kenapa gua katakan bangang... lu orang sendiri pun dah tau jawapannya....

Bangang ke empat...., ada jugak yang mengatakan bekas MB Selangor si Mike Tyson pun nak masuk PAS.... kah... kah... kah.... whatever laaaaa.....

Macam gua katakan di atas tadi...., sesiapa nak masuk PAS masuk jelah, cuma jangan bagi bertanding dalam PRU nanti, noktah. Dan hormat sikit kepada ahli2 PAS yang dah lama berjuang untuk PAS. Jangan sampai ahli akar umbi merajuk... protes pi pangkah BN... baru padan muka PR... hahahaha...!!!!

Janganlah pulak kemasukkan taik2 umno laknatullah nih... diberikan pulak keistimewaan seperti si Hasan anak Ali anak Lucius Jati... hahahaha... lastly kena kencing atas serban... kan hancing baunya.... muakakakakaaaa....

So... kepada saf kepimpinan PAS... belajarlah dari kesilapan beb... tak serik2 lagi ke...????
Gua banyak risau wooooo.... jikalau taik2 umno laknatullah dikutip oleh PAS atau PR... di beri peluang pulak untuk bertanding.... perggghhhhh.... sejarah PRU-12 bakal berulang beb.... selang sebulan dua... PRK... selang sebulan dua... PRK.... pakat2 bela katak laaaaa.... hahahaha....!!!!

So.... berbalik pada kisah TGNA tadi.... samalah seperti kisah Mahadeath nih... yang masih kemaruk mau bertanding lawan Husam Musa di Putrajaya.... hahahaha... kalau gua katakan Mahadeath gila kuasa... samalah ertinya dengan TGNA pun secara umumnya gila kuasa jugak laaaaa.... tak gitu maksudnya....

Tetapi gua baca hasrat si Mahadeath tu sebagai sindiran kepada TGNA.... itu jer.... fikir2 kan... renung2 kan...!!!!

Dalam soal menjadi calon PRU-13 ini... apakah bezanya TGNA dengan Mahadeath...????

(ini entry menongkah arus.... demi kebaikkan PAS dan TGNA... nak hentam.... hentam laaaaa... ada gua kisah... selama ini PR bercakap soal keadilan kannnn... so bersikap adil la sikit.... hehehehe... sawadikappppp... kapppp... kapppp....)

nota: mana2 komen dalam ruangan komen blogspot akan terdelete secara automatik... sebab gua pakai ruang komen Intensedebate. harap maklum jika komen lu orang tak tersiar.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP