IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Itu "BODOH" Namanya....!!!!

>> Wednesday, April 24, 2013

Sehari dua nih... kalau lu orang perasan gua asyik dok tibai si haramjadah makhluk munafik Zul Takut Hindu, sebab apa tau... sebabnya gua pengundi Parlimen Shah Alam, dan gua tak mau Wakil Rakyat gua seorang munafik seperti anak haramjadah tuuuuu....!!!!

Tetapi.... posting kali ini, gua nak rehat sekejap daripada belasah malaun munafik tuuuu... gua nak bercakap soal AKAL yang Allah anugerahkan kepada makhluk bernama Insan (manusia), makhluk yang bernama binatang contohnya seperti Lembu Sharizat... Allah tak kurniakan akal kepada mereka sebab itu ada perumpamaan "Bodoh Seperti umno"... muakakakakaaaa....!!!!

Baca penjelasan berita daripada Sinar Hairan dulu.... dan bandingkan dengan provokasi berita daripada Bernama. Gua petik point penting jer... dan fikir-fikirkan laaahhhhh....!!!!


Wan Thahirah berkata, beliau yang terkejut bunyi hon kereta suaminya itu bergegas membuka tingkap untuk melihat apa yang sebenarnya berlaku sebelum ternampak halangan sebuah kenderaan pacuan empat roda milik calon Pas Dun Galas itu berada di hadapan rumah.

“Hon yang dibunyikan arwah suami supaya pemilik kenderaan terbabit mengalihkan kenderaan itu ke tempat lain kerana dia hendak meletakan kenderaannya itu berhadapan pintu rumah.

“Sebaik didatangi seorang pemandu itu mengalih kenderaannya terus memarahi arwah kerana tekan hon kereta kuat sangat dan tidak datang memberitahunya untuk mengalih kenderaan,” katanya yang mempunyai tujuh anak.

Beliau berkata, sebaik kenderaan itu dialihkan dan arwah dapat meletakan kenderaan di situ sambil membalas luahan tidak puas hati itu terhadap pemandu berkenaan.
 

Jom kita BODOH kaaaannnn tuan punya kenderaan tersebut...:

1)  halangan sebuah kenderaan pacuan empat roda milik calon Pas Dun Galas itu berada di hadapan rumah.

Di sinilah yang dikatakan ada otak tapi takda AKAL.... sebabnya..??? Bodoh serupa Lembu Shahrizat. Tuan punya kenderaan tu kenapa bodoh sangat hingga parking kereta depan rumah orang... takda tempat lain ke nak parking. Dalam apa urusan sekalipun janganlah pentingkan diri sendiri hingga menyusahkan orang lain. Tak tau hormat kawasan rumah orang ke....??? Bodoh..!!!!

Dikatakan kenderaan tersebut milik siapa...???
Samada si pemandunya Calon PAS itu sendiri atau menggunakan balaci Pemandu... memang SAH individu tersebut adalah seekor binatang... sebab takda AKAL... pasal tu buat perkara BODOH parking kereta hingga menghalang laluan/parking tuan rumah.

Gua rasa dan andaikan lu orang balik kerja penat2, tiba2 ada orang lain parking kereta betul2 depan rumah lu orang dan menyusahkan, apa perasaan lu orang masa tuuuu.... Marah..??? Geram..??? hahaha... jawapannya ada pada lu orang sendiri.

2) pemandu itu mengalih kenderaannya terus memarahi arwah kerana tekan hon kereta kuat sangat dan tidak datang memberitahunya untuk mengalih kenderaan.

Weiiii... binatang.... lu dah buat salah parking kereta depan rumah orang, lepas tu bukannya nak minta maaf kat tuan rumah..., sebaliknya memarahi tuan rumah pulak... apa jenis makhluk tuuuu...., apa dia ingat dirinya (jika) calon PAS ataupun (jika) sebagai pemandu si calon PAS tersebut... dia dah rasa BESAR sangat ke... itu belum ada jawatan, kalau dah ada jawatan amacam...???

Lu dah block laluan/parking depan rumah orang, lu nak suruh tuan rumah pergi menyembah lu pulak.... fuck off la dengan spesies manusia macam tu... kalau depan rumah gua dah mampus kena parang wa cakap luuuu... tak pun pecah cermin kereta dia gua kerjakan... itu kompaun/kawasan rumah gua... pergi repot balai pun gua tetap menang beb....!!!!

Walau apa pun..., berdasarkan dari penceritaan isteri arwah, gua tetap katakan individu yang parking kereta tu sama level dengan BINATANG beb...!!! Sebab binatang memang takda AKAL untuk memikirkan baik buruk atau menghormati kawasan orang....!!! Spesies binatang spesies yang main redah jer...!!!!

3) membalas luahan tidak puas hati itu terhadap pemandu berkenaan.

Seperti dalam point 1 dan 2, sesiapa pun dalam situasi sebegitu akan mengomel dan membebel dengan kebodohan tuan punya kenderaan yang menghalang, untuk meluahkan perasaan tak puashati. Tapi gua yakin terjadinya pertengkaran tersebut apabila luahan tak puashati tuan rumah di balas dengan amarah individu kenderaan maka terjadinya pertengkaran.

Apatah lagi jika pemandu tersebut tidak minta maaf atas kesilapannya, tetapi cuba menunjukkan egonya... so... macam curah petrol dalam api laaaaa.... sendiri mau ingat laaaaa.... hahahaha...!!!!
Itulah pemahaman dan apa yang gua nampak dari berita kematian jurukamera RTM, bab mempolitikkan isu tersebut, itu perkara biasa bagi media pencacai umno laknatullah tambahan pulak dalam musim PRU nih.... faham2 jelah....

Soal hidup dan mati itu urusan Allah, sudah memang ajalnya dah sampai. Terjadinya pertengkaran tersebut adalah Asbab sahaja. Innalillah......!!!!

Kesimpulannya dan pengajaran dari Asbab itu... adalah kepada kita yang masih hidup ini... iaitu "Tolonglah jangan parking kereta depan rumah orang dan jangan halang laluan awam" dalam erti kata lain jangan pentingkan diri sendiri dan menyusahkan orang lain.

Banyak lagi laaaa... jika nak dibebelkan di sini.... gua rasa cukuplah setakat ini dan gua yakin dengan AKAL yang dikurniakan Allah SWT... masing2 boleh fikirkan.

Tanamkan dalam kepala hotak masing2, "Jangan Pentingkan Diri Sendiri dan Belajarlah untuk Hidup tanpa Menyusahkan Orang Lain/jiran/masyarakat/adik beradik/sedara mara/makbapak", jika tidak... level kita sama jer... dengan binatang..... hahahaha.... adiosssssss.......!!!!

Al-Fatihah buat Arwah......

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP