IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kekalkan KERAjaan BN...???? Itu BODOH Namanya...!!!!

>> Wednesday, March 13, 2013


Dalam masa kita disibukkan dengan cerita 'Lahad Datu' dan pelbagai lagi... dan sebelum ini rakyat Malaysia telah 'digula-gulakan' dengan berbagai sumbangan kewangan seperti BR1M, KL1M, ST1M... dan banyak lagilahhh... taburan wang... wang... wang... seolah-olah KERAjaan pimpinan Najib Razak sebuah KERAjaan Beruwang... hahahaha....

Rakyat pun tahu dalam keadaan hutang yang semakin meningkat, masih sempat lagi KERAjaan bn nak memberi wang kepada rakyat semata2 kerana PRU13 dah nak sampai..., padahal sebelum2 ini... takda pun.... muakakakakakaaaaa..... keji sungguh...!!!!

Sedarlah kamu wahai umat manusia melayu yang kononnya beragama Islam.... bahawa "RASUAH" itu dalam pelbagai bentuk... hukumnya sama berat dengan Najib Mughalazah.... oooppsss... sorryyyy.... maksud gua Najis Mughalazah... tapi apakan daya si Najib Razak bukannya tahu pun apa itu hukum hakam Islam....

Sekarang, hutang negara semakin meningkat (PALING TINGGI) di zaman PM Najib berbanding PM Pak Lah, dan lain-lain PM sebelumnya...

Mesti puak2 bangsa umno laknatullah yang baca blog gua nih berasa happy bercampur bangga tak terkira dengan pencapaian KERAjaan bn dan Najib Razak yang cekap memerintah negara selama nih...????

Di petik dari inbox email gua;

Hutang Negara Malaysia 2013 Sebelum Bubar Parlimen (Lebih RM547.79 Bilion).

Hutang negara Malaysia 2013 : Baru-baru ini Mahadeath sekali lagi tampil di media mengingatkan rakyat Malaysia tidak perlulah risau dengan hutang negara Malaysia ketika ini. KERAjaan boleh membayarnya. Benarkah...?

Hutang Negara Malaysia 2013 : Mahathir Kata Jangan Risau Sebab…

1.      Zaman (Mahadeath), Maybank untung sekitar RM300 juta sahaja. Sekarang? RM6 billion
2.      Malaysia juga mempunyai simpanan yang besar di institusi seperti Tabung Haji, Permodalan Nasional Bhd, Petronas dan juga melalui Skim Felda.
3.      Keseluruhan aset BNM, termasuk rizab antarabangsa (US$140.2 bilion), berjumlah US$158 bilion.
4.      Dengan ekonomi Eropah agak lembap ketika ini, pelaburan Malaysia sekarang dikatakan lebih banyak datang dari Timur.
5.      Eksport Malaysia terus meningkat, surplus (lebihan dagangan) masih meningkat

Tertarik dengan kenyataan Mahadeath yang mangatakan simpanan yang kita ada ketika ini ada sekitar US$140 bilion, iaitu bersamaan sekitar RM431 bilion.

Jikalau sudah dinamakan hutang pasti akan ada “faedahnya” di mana hutang negara Malaysia ketika ini berada pada paras RM547 bilion dengan faedah sekitar 4%. Malaysia sebenarnya terpaksa membayar sejumlah faedah sekitar RM21.88 bilion. Untuk 2 tahun terahir ini kerajaan pimpinan Perdana Menteri yang tidak mendapat mandat rakyat iaitu Najib Razak telah meminjam sejumlah lebih RM100 bilion. Satu angka yang agak besar sebenarnya.

Hutang Malaysia Sebelum Najib Bubar Parlimen 2013?

·         Tahun 2012 : Hutang RM502 bilion
·         Terkini, Februari Tahun 2013 : Hutang RM547 + RM21.88 bilion (kadar fedahnya 4%) + pinjam lagi (RM50 bilion) = RM618.88 bilion
·         Tahun 2014 : Hutang RM618.88 bilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM693.64 bilion
·         Tahun 2015 : Hutang RM693.64 bilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM771.39 bilion
·         Tahun 2016 : Hutang RM771.39 bilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM852.24 bilion
·         Tahun 2017 : Hutang RM852.24 bilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM936.33 bilion
·         Tahun 2018 : Hutang RM936.33 bilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM1.023 trilion
·         Tahun 2019 : Hutang RM1.023 trilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = RM1.114 trilion
·         Tahun 2020 : Hutang RM1.114 trilion (termasuk kadar faedah 4%) + pinjam lagi sekurang-kurangnya (RM50 bilion) = Kita boleh mencapai hutang sehingga RM1.21 trilion menjelang tahun 2020.

Jikalau beginilah hutang negara pada masa itu? Apa akan jadi kepada negara dan rakyat Malaysia pada masa itu?

Jikalau negara seperti Jepun, Singapura… ntah mana negara apa lagi, banyak hutang kita tidak hairanlah. Hasil bumi tiada. Singapura dengan tanah yang sekangkang kera..., apa yang boleh diusahakan? Malah mereka terpaksa keluar modal untuk import pula. Tetapi mereka tetap merupakan antara negara terkaya di dunia bersama-sama dengan Brunei (KLIK SINI).

Malaysia...???

1.      Tanah cukup luas dan subur untuk pertanian
2.      Tuhan telah anugerahkan Malaysia dengan limpahan emas hitam (petroleum) & gas asli di perairan Malaysia
3.      Kepala sawit, getah, balak

Nilai hutang yang dibuat oleh kerajaan pimpinan Najib Razak sejak beliau memerintah sehinggalah ke hari ini March 2013. Sudah lebih RM200 bilion hutang dilakukan. Apa hasilnya?

Bagaimana hutang negara boleh melambung sebanyak ini dalam tempoh hanya beberapa tahun sahaja :

1.      Nak dikatakan Malaysia menyediakan pendidikan percuma pun tidak juga.
2.      Nak dikatakan Malaysia menyediakan pinjaman pendidikan tanpa sebarang faedah secara keseluruhannya, pun tidak juga. Hanya segelintir sahaja.
3.      Nak dikatakan duti eksais 80% dikurangkan menjadi 60%, pun tidak juga
4.      Nak dikatakan harga minyak diturunkan, pun……. tidak juga

Sedangkan hutang yang mula dilakukan oleh 5 orang Tun sebelum ini hanya berada pada kadar RM286 bilion sahaja berdasarkan data hutang negara pada tahun 2008.


Sumber : Bank Negara Malaysia (BNM) Hutang Negara Malaysia Di Bawah Pentadbiran Najib Razak..???

·         Hutang Negara Akhir Tahun 2009 : RM348.6 bilion
·         Hutang Negara Akhir Tahun 2010 : RM390.356 bilion
·         Hutang Negara Akhir Tahun 2011 : RM438.467 bilion
·         Suku Kedua 2012 : RM476.68 bilion
·         Suku Ketiga 2012 : RM484.621 bilion
·         Awal Suku Keempat 2012 : RM505.7 bilion
·         Suku Pertama 2013 : Sekitar RM547.79 bilion

Yang rakyat risaukan adalah apa yang akan berlaku selepas ini. Adakah cukai akan dinaikkan di masa hutang negara Malaysia terus melonjak tinggi? Syarikat yang terpaksa membayar cukai yang tinggi, akhirnya akan mengalihkan bayaran cukai yang dikenakan kepada rakyat Malaysia. Akhirnya, apa jadi selepas itu...????

Pandai dan cekap benarkah bn/umno laknatullah memerintah negara...??? Ini yang dibanggakan... di mana akhirnya bebanan hutang ini akan dihempapkan kepada rakyat juga....!!!!

Wajibkah.... kita tukar Kerajaan sedia ada (BN) kepada Kerajaan Baru (PR).... demi masa depan kita dan generasi kita....???? Tepuk dada hantuk kepala kat dinding.... sokong BN sokong membawa rebah di masa hadapan..., kalau dah tau kat depan tuuu... ada tembok... yang nak rempuh jugak buat apa....

Ada akal fikir.... jangan jadi BODOH macam puak2 bangsa umno laknatullahhhh....., di langgarnya tembok tuuuuu.... muakakakakakaaaaa....!!!!!

Nota:
1) Kalau PR menang Putrajaya.... siapa yang menanggung hutang negara..????
2) Musa Hitam kata; “Jika sekali pun pembangkang memerintah negara mereka tidak akan sebegitu bodoh mahu membiarkan ekonomi negara muflis seperti yang lain sangkakan. “Saya tak fikir ekonomi negara akan musnah, sama seperti apa yang pernah saya jelaskan kepada beberapa sektor perbankan dan pelabur asing. - FMT
3) Mahadeath, Najib Razak dan Pemimpin2 umno laknatullah yang lain amat suka jika rakyat "BODOH" supaya boleh mengekalkan kuasa.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP