IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Panas Telinga Beb...!!!!

>> Wednesday, January 16, 2013

Pagi tadi gua ke Pasar cari bahan dapur dan stok lauk pauk...., gua terserempak dengan sekoq mamak nih..., beliau tauke sebuah restoran di Shah Alam. Dia ajak minum gua on jelah... free beb... orang2 tua kata rejeki jangan di tolak, lagipun minum di gerai melayu kat pasar tu... bukannya kat restoran dia... kan gua dah boikot lama dah semua restoran mamak.

Dalam dok bercerita bla.. bla.. bla.. Mahadeath itu... PM dah buat itu ini... Mahadeath dah buat macam2 bla.. bla... bla..., sekali member sudah keluar ayat....;

"Saya cukup kesian dengan orang melayu sebab diorang BODOH... dapat duit banyak2 sanggup habiskan modified kereta, besarkan rumah, enjoy sana enjoy sini..., sepatutnya orang melayu kena pandai majukan diri"

Ok... part ni gua setuju dengan dia... pasal dia kata orang "Melayu BODOH" dalam bab memajukan diri.... dengar lagi....

"Dr. Mahadeath sudah cakap "Melayu Mudah Lupa"... inilah jadinya ramai orang melayu yang susah lagi tau... kaum India yang dulunya 3rd class sekarang sudah jadi 2nd class citizens awak tau... orang melayu sudah ambil alih orang india punya tempat... apa nak jadi dengan orang melayu KITA..."

ok... . dia sebut apa nak jadi dengan orang melayu KITA...   pastu dia sambung lagi...

"KITA" sebagai orang melayu sepatutnya kalau ada duit, cari peluang untuk beranakkan duit... contoh buat bisnes kaaa... meniaga apa yang patut supaya duit kita sentuasa berkembang... bla.. bla.. bla..."

Selain daripada tu... banyak sembang pasal nak buat duit dan bisness... gua biarkan dia menceceh sambil gua minum sikit2 nescafe tarik panas buatan minah Indon yang bekerja dengan makcik gerai kuih dan nasi lemak kat pasar tu... hahahaha...

Agak2 dah nak habis air... dan berkebetulan pelayan Indon lalu kat tepi meja kami, gua minta tolong kira harga minuman dan minta bawakan pisau sekali... si mamak tadi tanya nak buat apa dengan pisau... gua katakan "ada laaaaa...."

Selang beberapa minit minah indon tu betul2 bawakan pisau beb... hahahaha..., gua hulurkan pisau tu pada Idris... "nah ambik pisau ni... you hiris tangan you..., lepas tu saya hiris tangan saya pulak..."... dia tanya kenapa...???? Untuk apa...????

Gua katakan padanya... dari tadi you cerita you sebut... "KITA Melayu"... dua tiga kali you ulang "KITA Melayu".... sekarang saya mau matching darah you ada darah melayu kaaa....????

"Ehhh... jangan la macam tu..."... hehehe... tau takut pulak.... you asal dari mana...????

Dia bagitau tok nenek dia berasal dari India, hijrah ke Malaysia tahun 40an dan beranak pinak di Malaya... bla.. bla... bla..

Jadi lu keturunan India Muslim, di Malaysia orang panggil golongan "Mamak"... sejak bila pulak you mengaku jadi Melayu... so from today onwards... you kena betulkan statement you bahawa you bukannya orang melayu dan jangan nak berlagak jadi orang melayu dan you takda pertalian darah atau saudara dengan bangsa melayu... ok.... ada faham...!!!!

Di Malaysia you orang datang sini meniaga bla.. bla... kahwin beranak di sini you mengaku sebagai melayu, kalau you orang pergi Hong Kong berniaga di sana... kahwin beranak di sana... you orang jadi Mamak Cina pulak laaa... ada kaaa... Cina kulit gelap macam India... ada kaaa...????

Member geleng2 kepala... gua pulak tunjuk jari telunjuk kat kepala... tanda isyarat suruh pakai akal untuk berfikir bagi membezakan antara India dan Melayu...

Terkedu mamak tu di buatnya.... nak tenangkan suasana gua cakap kat dia "kalau you kata kita saudara seagama (Islam)... saya boleh terima... kalau satu bangsa... sorry... takda sesiapa yang iktiraf bangsa/kaum mamak sebagai melayu... you sudah buat big mistake my prennnn..." lepas tuuu... member banyak diam... so... gua pecahkan suasana tu...

"Tadi you cakap mau belanja kannnn.... you bayar... ok... terima kasih..." salam lebih kurang cha alif buuutttt.... muakakakaka.... (nyesal gua tak melantak nasi lemak lauk sambal kerang dengan sambal paru... bukan senang nak pow duit mamak mandeliar nih.... kedekut nak mampus...)

Nota: Gua setuju dengan pendapat dia pasal "KEBODOHAN dan KEBOROSAN" bangsa Melayu walaupun hanya segelintir melayu saja yang bersikap begitu... iaitu melayu2 umno laknatullah, melayu2 rempit dan gila kereta yang spesies "biar papa asalkan bergaya".... pandai berhutang liat nak membayar... spesies kawan makan kawan dan bla.. bla.. bla... "PHD" punya perangai.... hahahaha... 

p/s: panas telinga beb... kalau dah bangsa mandeliar dok bercerita sakan sambil mengaku diorang pun orang melayu... apa kejadahnya... ini semua Mamak Mahadeath and umno laknatullah punya kerja laaaa.... membiarkan kaum mamak haramjadah bermaharajalela dalam malaysia siap mengaku sebagai melayu lagi... ptuiiii....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP