IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tidak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi sawan, hilang akal, meroyan serta menambahkan dosa di sini.

Di sini tiada bahasa sopan santun penuh beradab lagi tertip dan berhemah.
Wujudnya blog ini khusus untuk memaki hamun dan ruangan luahan tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kepada SKMM, Polis atau mana2 lembu umno nak repot blog ini di bawah Akta Hasutan atau Section 114A, lu orang tak payah menyemak di sini.

Melayu Sik, Kedah. Mai Sini Sat...!!!!

>> Wednesday, January 02, 2013

Kerja gua selalu bergerak ke sana kesinun..., masa gua banyak terbuang dalam kereta, kadang2 gua berdengkur, kadang2 gua membaca, kadang2 gua mengelamun sambil berfikir, kadang2 gua mentekedaghah pun dalam kereta... sambil layan radio.... hahahahaha...!!!!

Tapi dalam dua tiga hari nih..., bila dengar radio yang siarannya macam makbapak anak yatim yang punya..., gua terasa meloya nak termuntah beb..., maklumlah dah nak dekat PRU... macam sial laaa... diorang punya bodek ampu dalam radio tu.... hahahahaha...

Walau apa pun... bagi rakyat yang cerdik takan terpedaya dengan semua dakyah ampu bodek kerajaan barisan nasio-anal nih.... wakakakakaaaa...., tapi di bawah nih pun lebih kurang jer.... nada dan iramanya... hehehehe... melayu... melayu... melayu... tapi yang mengadaikan orang melayu pun puak2 yahudi melayu jahiliyah umnoporno jugakkkkk.... !!!!
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
Tiga minggu sebelum ini saya telah dijemput oleh beberapa pemimpin peniaga di Sik, Kedah untuk membantu mereka di Sik.  Walaupun penduduk di Sik 90 peratus adalah Melayu dan 10 peratus daripadanya ada dari keturunan Cina, Siam dan India.  Namun keseluruhan ekonomi dipegang oleh bukan Melayu.
Walaupun ramai Melayu cuba berniaga di Pekan Sik, namun ramai yang hidup segan mati tak mahu dan tidak kurang daripada mereka terpaksa tutup perniagaan kerana kepayahan untuk mendapat bekalan barangan jualan.
Antara alasan yang diberikan oleh peniaga-peniaga sumber bekalan telah dimonopoli oleh bukan Melayu dan peniaga Melayu terpaksa membeli daripada peniaga bukan Melayu di sana dan menyebabkan mereka terpaksa menjual produk lebih mahal daripada peniaga bukan Melayu.
Ini ditambah pula tidak ada sikap patriotisma dan volunteerism antara orang Melayu sendiri yang tidak cuba untuk menyokong peniaga Melayu sebaliknya memboikot peniaga Melayu di sana yang konon menjual produk lebih mahal dengan peniaga bukan Melayu.
Setelah mendapat sedikit maklumat saya telah mencadangkan beberapa pendekatan dan diantaranya adalah untuk membangunkan Bazar Rakyat 1Malaysia di Sik dan ini sedikit sebanyak akan dapat membantu peniaga dan usahawan di Sik untuk diberikan suntikan untuk terus bersaing.  Saya juga telah memaklumkan bahawa meraka haruslah mencari lokasi yang strategik selain saya telah memberikan garis panduan untuk mengenalpasti tempat tersebut.
Selang 2 minggu daripada tarikh tersebut, sekumpulan pemimpin peniaga telah datang ke Kuala Lumpur untuk bertemu saya dengan menunjukkan beberapa lokasi yang strategik.  Daripada beberapa tempat pada dasarnya saya telah memilih sebuah kilang yang tidak lagi beroperasi di atas tanah yang dulunya di miliki oleh KEDA namun telah digadai kepada bank.  Daripada maklumat yang disampaikan bahawa ada pihak (Bukan Melayu) telah hendak membeli kilang tersebut tetapi telah ditolak oleh kerajaan negeri pada ketika itu kerana tanah itu berstatus Bumiputera.
Pada 15 Dis saya telah turun ke Sik untuk melihat sendiri kilang yang dimaksudkan dan pada dasarnya saya sangat bersetuju dan berpuas hati dan bersedia untuk berbincang dengan bank berkenaan untuk tujuan pengambilalihan dan saya juga telah menghantar gambar kepada peguam dan arkitek saya untuk mereka bersedia, oleh kerana hari berkenaan ialah hari Sabtu saya tidak dapat mendapatkan apa-apa maklumat daripada Majlis Daerah dan memohon pemimpin peniaga di sana untuk membantu saya.
Oleh kerana saya sangat berminat untuk menjadikan lokasi berkenaan sebagai Bazar Rakyat, saya telah menangguhkan kepulangan saya ke Kuala Lumpur dan saya berharap pemimpin peniagaan berkenaan akan dapat memberikan saya sedikit maklumat untuk saya berbincang dengan pihak bank.
Namun saya sangat terkejut apabila dimaklumkan oleh pemimpin peniaga berkenaan, bahawa premis  tersebut telahpun terjual kepada Bukan Melayu di atas kelulusan kerajaan negeri walaupun status tanah tersebut Bumiputera.
Saya rasa sungguh kecewa dengan situasi tersebut, harapan saya dan rakan-rakan untuk membantu usahawan dan peniaga di Sik khasnya dan di seluruh negeri Kedah amnya tidak kesampaian.
Kami terpaksa mencari tapak lain untuk tujuan tersebut.  Saya tidak faham dan tidak percaya perkara seperti ini akan berlaku.  Sedikit demi sedikit pekan Sik dan pekan-pekan lain telah jatuh ketangan orang lain.  Saya juga dimaklumkan bahawa rumah-rumah di Sik berharga hingga mencecah RM 300,000 yang dibeli oleh bukan Melayu yang datang dari Pulau Pinang dan Singapura.
Jika kerajaan negeri tidak dapat menghalang situasi ini terus berlaku, saya bimbang penularan dan penjajahan dalam bentuk baru ini akan membunuh Bangsa Melayu sedikit demi sedikit dan pada tahun 2020 orang Melayu akan terus tertinggal di belakang dalam erti kata lain Melayu hanya tinggal nama.
Saya menyeru pemimpin-pemimpin Melayu cuba bangun dari tidor, jangan hanya pandai bercakap tetapi tanahair tergadai.  Pemimpin di Sik contohnya cuba buka mata luas-luas dimana peniaga Melayu apakah kekuatan dan kelemahan mereka harus ditangani segera.  Marilah kita berganding tangan jangan mencari kesalahan orang lain tetapi cubalah menyokong antara satu dengan lain.
Jika mahukan Agama Islam terus dipandang tinggi, bukan sahaja kuat sembahyang saja tetapi ekonomi juga wajid diperkukuhkan kerana tanpa ekonomi yang kukuh kita mudah untuk dibeli dan tidak mustahil ada yang bersedia menjadi baruah dan kuda tunggangan.
Sekian, Wassalam
Dalam dok pong pang pong pang pasal melayu... nak selit jugak menghentam Kerajaan Negeri Kedah... ntah benar atau tidak cerita mamat presiden the rights tu.... sendiri mau ingat laaaaaa....., kot mana pun nak di BTN kan jugak orang ramai.... hahahahaha....
Bermula dari hari ini.... berhati-hatilah dengan semua propaganda pihak2 yang menguasai media elektronik dan cetak... selain Presiden The Rights yang selalu dok hantar email kat lu orang dengan tujuan manipulasi pemikiran pembaca demi umno/barisan nasio-anal... makin banyak lagi yang akan timbul dengan tujuan dakyah yang sama... hahahaha...
Seperti apa yang tertera kat atas tuuuuu.... wahai orang2 Sik, Kedah...., hangpa mai sini sat.... tolong habaq mai sini... betui kaaaa... Melayu umno di Sik... dok merempat tak cukup makan... hahahaha.... awat hangpa tak pi katok bagi mampuih buang.... melayu2 subsidi tuuuu.... hahahahaha...!!!!
p/s: The Rights.... lu orang tak payah laaaa... hantaq email kat gua yang berbau umno/bn...., 365 hari, 24 jam... gua tetap menyampah dan benci gileeerrrrr..... selagi ianya bernama umno/bn laknatullah.... !!!! 


Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP