IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

umno Dan Fitnah Berpisah Tiada.

>> Wednesday, November 14, 2012

Seksyen 13, sekitar 11am... ada urusan di sana.
Sambil lepak2 menunggu kawan... tiba2 gua terpandang seorang lelaki yang agak berumur sedang membaca akhbar pencacai, kemas bersongkok. Gua berani diri untuk menegurnya...

Assalamualaikum... ini Cikgu Abdul Manan ke...???
W'salammmmm... ya saya Cikgu Manan... awak ni siapa...???
Saya Isa... anak ????... Cikgu masih ingat tak... Kampung Pasir Baru, Jalan Klang Lama...???
Ohhh... yeaaaa... anak ????, ingat.. ingat... abah dan emak kamu apa khabar...???

Seterusnya... paham2 jelah... bla.. bla.. bla.... bersembang panjang la pulak..., gua kontotkan cerita.., di akhir perbualan sebelum gua minta izin mengundur diri (sebab member gua dah calling2 bagitau dah sampai...), gua sempat bertanya kepada Cikgu Manan...

Cikgu... ingat lagi tak pesanan cikgu dulu...???
Apa dia tuuu...???
Errr... dulu masa mesyuarat parti di rumah cikgu..., cikgu pernah cakap "duduk dalam umno kena pandai menipu, kalau tak pandai menipu susah nak naik"
Sambil ketawa Cikgu Abdul Manan berkata..."itu cerita lama... saya dah beberapa kali pergi umrah dan haji..., Alhamdulillah... dah hujung2 ni kena cari bekal akhirat, lagipun saya dah tak aktif lagi dalam berparti ni... orang pencennnn...!!!
Tapi masih lagi dengan umno kannnn....??? (gua saja menyakat dengan menghulurkan salam)

Beliau menyambut tangan gua, bersama senyuman dengan kepala yang digelengkan, gua pun tak paham apa maksudnya... maklumlah orang lama punya style kadang2 payah jugak nak di tafsirkan..)

Assalamualaikum Cikgu, kirim salam saya pada Rizal dan Linda... (anak cikgu manan yang satu pengajian Quran sewaktu di Kampung Pasir dulu...)

W'salam... insyallah.. nanti saya sampaikan, haaa... ini satu lagi pesanan..!!!
Aiikkk... ada lagi pesanannya, kali ni nak pesan apa pulak...???
Lepas Asar nanti jangan lupa baca doa akhir tahun... hijrah kepada kebaikan, tinggalkan tipu menipu... insyallah selamat dunia akhirat... ingat pesanan saya ni (beliau berpesan dengan penuh makna bersama senyuman, barulah gua faham apa maksud gelengan kepalanya tadi....)

Insyallah... cikgu... semoga cikgu beroleh keberkatan... Assalamualiakum...!!! (gua terus blah untuk berjumpa dengan member yang sedang menunggu)

****************************

Selamat Menyambut Tahun Baru 1434 aka Maal Hijrah
kepada seluruh Umat Islam seMalaysia tanpa mengira apa Bangsa kalian.

p/s: Gua ucapkan khusus kepada Umat Islam sahaja, bukannya kepada bangsa Melayu. kerana Bangsa Melayu tak semestinya Islam kaaannnn... harap dapat bezakan antara Bangsa dan Agama.

Kalau masih tak paham lagi... gua bagi sikit contoh seperti Bangsa Melayu Umno... contohnya keluarga Mahadeath Mohamad, keluarga Najib Razak, keluarga Nazri Aziz, keluarga Sharizat Lembu dan banyak lagi keluarga2 golongan keoooparat, juga setan dan seltan yang dikenali... hahahaha... !!!!

Fikir-fikirkan laaaaahhhhh.....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP