IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Merah Muka Pak Mertua Beb...!!!!

>> Tuesday, November 06, 2012

Pagi tadi lepak breakfast kat port umno PJ Selatan..., macam biasa laaaa... otai2 darah karat umno mesti ada punyalah..., sambil dok bergebang..., dalam akhbar berita hairan hari ini banyak citer pasal AES.

Salah sorang pakcik saluran satu bersuara... "Pembangkang nih... apa saja Keraaaajaan buat semuanya nak dibangkang, buat benda baik untuk rakyat pun dibangkangnya"...

Lepas tu apa lagi beb... macam2 kutukan pong pang pong pang keluar dari mulut2 spesies malas berfikir nih... mentang2 laaaa... diorang semua dalam kategori saluran satu... pasal tu diorang setuju sesangat dengan AES nih... mana taknya.. hidup diorang pun bukannya lama mana lagi... lepas tu dalam kubur nanti mana ada AES, sebab tu diorang sokong beb... hahahaha...

Bila salah sorang gang saluran satu nih tanya pendapat gua... barulah gua jawap. Gua katakan gua sokong 110% sistem AES nih... masing2 pakat senyum dan angguk kepala..., lepas tu gua nampak Pak Mertua gua pun datang menebeng kat meja kami... lagi spesies saluran satu dah sampai..., gua sambung lagi...


Cuma gua tak setuju dengan cara perlaksanaannya..., masing2 pun taukan... sesiapa yang tak tau tolong ambik tau dengan cara tersendiri bukannya setakat sembang dengar lepas tu tambah ajinomoto pelbagai... balik rumah tanya anak menantu masing2, lepas tu fikirkan baik buruknya pada rakyat....

Dan gua juga tinggalkan persoalan kepada puak2 saluran satu umno yahudi laknatullah nih... tak lupa jugak kepada Pak Mertua gua..., persoalannya ialah...

"Perlaksanaan Sistem AES ini dibawah Jabatan Pengangkutan Jalan, dari segi kewangannya dan pengkalan data pelbagai semuanya HAK JPJ, bererti gunapakai budget JPJ dan sudah tentu2 wang Kerajaan kaaaannnn...., akan tetapi KENAPA perlu melantik 2 syarikat swasta untuk jadi tukang kutip/collect duit SAMAN...???"

Salah sorang pakcik sudah jawap beb..." Dah tentu 2 syarikat tu.. makan komisyen dari hasil kutipan..." haaaaa... pandai jugak pakcik saluran satu nih menjawap...

Gua tanya balik... "Kenapa tak bagi jer... JPJ yang buat kutipan saman tuuu... bukan ke 100% duit saman tu masuk kepada JPJ aka Kerajaan Pusat. Sekarang nih ada pulak kaki pow komisyen... dari hasil saman..., siapa untung dan siapa yang rugi..."

Pak Mertua gua menyampuk..." tak apa laaa... biaq pi kat depa nak buat macam mana pun... kalau hang dok kat atas tu pun hang nak makan jugak..."

"Kalau saya dok kat atas tu... kalau nak makan pun saya pandang2 jugak..., bukannya secara terangan macam ni... lantik ntah mana2 syarikat kroni bagi duit buta2 saja kat depa..., Kerajaan gunakan peruntukkan hasil duit rakyat 100%..., lepas tu ada pulak biawak kutip hasil tanpa keluarkan modal... ada ka patut. Bapak boleh la cakap macam tuuuu... Nabi Wafat pun umoq 63 tahun, bapak dah terlajak 5 tahun... apa nak kisah pasal saman menyaman nih... yang nak susah anak cucu dan generasi akan datang..."... gua menjawap pak mertua gua pagi tadi..., tak terkata apa orang tua tuuuu... sambil tenung gua macam nak di telannya... gua sengih jer... mampuih pi kat dia laaaa... gang2 dia yang lain masing2 senyap dan tak cakap banyak dah...

Lepas tu gua sambung lagi.. "Selagi ada pemikiran sikap "tak apa" nih... selagi itulah orang2 melayu diperbodohkan oleh pemimpin2 umno aka kerajaan. Jenis malas nak berfikir dan membezakan baik buruk sistem dan undang2 yang kerajaan buat... akal masing2 dah setaraf Lembu NFC Sharizat Jalil" saja jer... gua selit nama Mamak Betina tuuu... nak bagitau kat puak saluran satu betapa korupnya pemimpin2 parti diorang songlap duit rakyat...


Haji Omar yang duduk sebelah gua dah kuis2 peha gua suruh blah... sebab muka Pak Mertua gua dah berubah merah... tak tau laaa.. menahan malu atau menahan marah... peduli apa gua, selama ni pun dia memang tak sependapat dengan gua dalam hal umno bangang nih... muakakakakaaaa...!!!!

Sebab hormatkan orang yang lebih tua... "Kak Nor tolong kira saya punya berapa...???" gua bayar gua punya nasi lemak dengan nescafe jer... Pak Mertua gua punya breakfast dia bayar sendiri aarrrr.... hahahaha...!!!!

Lepas tu dia tanya gua... yang dia punya dah bayar belum...??? gua jawap balik "belum bayar... sebab nak jimat duit nak bayar saman nanti..." lepas tu salam2 dengan otai2 tua kat situ... start kereta terus blah...!!!!

Sengaja jer.. bikin orang tua tu panas.. biar dia ada akal sikit, selama ni asyik nak bela umno jer... padahal puak2 umno cawangan dia tuuuu... tak pernah ambik pot langsung pasal dia, orang lain sapu duit peruntukkan cawangan kiri kanan dengan handphone laaaa... dapat rumah murah di Bukit Gasing laaaa... dan pelbagai lagi.. dia dapat apa... jadi Barua umno dari muda sampai tua... itu yang membuatkan anak bini dia marah sangat dengan dia selama ni... pasal jadi lembu umno cawangan tuuuu.... hahahaha...


Tapi apa nak buat kaaannnn... kalau dah namanya Askar Pencen... jiwa karat umno tu bawak sampai ke dalam kubur laaaaa.... hahahaha....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP