IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Yang Terbabas... Syabas...hahahaha...!!!

>> Wednesday, July 18, 2012

Entry kali ini sumbangan dari En. Husnul Hadi, beliau inbox kat gua.., dan gua pun publishlah kat sini..., ceritanya seperti dibawah.

Tolong hebahkan..(bagi kecoh kat semua blogger PR )

Untuk makluman tuan, GL( guarantee letter ) Syabas adalah tidak laku di hospital, syarikat yang gah kononnya ini sebenarnya gagal dalam membela nasib pekerjanya sendiri, inikan nak bela rakyat Selangor.

Buktinya seorang pekerja yang mempunyai anak sakit kanser leukimia tidak boleh menjalani pembedahan di PPUM kerana GL syabas tidak laku, akhirnya memohon bantuan GL Pusat Zakat Selangor.

Kesian, dia dah banyak kali mengadu kat HR Syabas sampai la malam tadi keluar TV9, baru terhegeh-hegeh Syabas kata akan bantu, tapi tak sepenuhnya!!

Mamat ni dah kerja dengan Syabas lebih 10 tahun, rujuk artikel Sinar Harian hari ini (versi selangor) dan sebelumnya pun ada keluar, temasuk Harian Metro. Kalau tuan rajin pi bongkar hal ni, alasan tak munasabah Syabas bagi kat family ni.

Adun umno yang datang lagi best, YB Bushro siap cakap kat family ni... ketua pemudanya tak jalan sebab dia lambat tau, padahal bulan lepas lagi dia dah ngadu kat pusat khidmat DUN UMNO, hahaha..., time TV9 datang buat liputan baru terhegeh tunjuk muka.

Untuk makluman tuan, saya sedang memanjangkan hal ini ke pihak yang berwajib termasuk pusat khidmat DUN Paya Jaras. Nak tengok pulak apa feedback orang PAS dan PKR. Saya dah mengadu kat Exco Kebajikan, so kita tengok jelah siapa yang boleh jadi hero penyelamat kat family ni.


Family ni pengundi atas pagar, dulu dia vote PR..., pasni taktau lagi.. bye.. selebihnya tuan-tuan yang bijaksana korek dan olah sendiri yer..

Nama pesakit  : Adik Fatini Damia Bt. Ridzuan
sila rujuk bukti : Berita TV9 (jam 8mlm 17/7/12)

Sinar Harian 18/7/12 dan Sinar Harian artikel Jumaat 29/6/12

Ada sesiapa yang mau bongkar lagi mendalam dipersilakan.... hahhahahaa.... !!!!

Bro Husnul Hadi... lu ingat Syabas tu boleh Syabas ke...???
Sedangkan Pengerusi Syabas yang gaji setengah juta sebulan tu perangai sejibik macam cimpanzee.... bini orang pun dia sapu, inikan pulak nak jaga kebajikan pekerja.... hahahaha... mimpi aarrr....!!!!

Sedangkan Syarikat Chokia atau Kilang Plastik pun ada Insurans cover kebajikan pekerja dan keluarga mereka, inikan Syarikat Korporat... ooppsss... Keparat macam Syabas tak boleh cover beb... hahahaha... apa punya cekai aarrr... untung juta2... kebajikan dan perubatan untuk pekerja/keluarga pekerja pun tak boleh di adakan...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP