IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

DIA Datang Lagi....!!!!

>> Saturday, July 21, 2012

Ahaaaa.... semua orang dah boleh pasang niat Puasa Ramadhan. Nak niat tiap hari pun boleh atau nak pasang niat one lum-sum sebulan pun boleh.... sukahati lu orang laaaa....

Sesiapa yang berniat tak nak puasa dan berangapan Ibadah Puasa ini membebankan..., setakat berpuasa kerana budaya dan ikutan atau malu kepada kawan2/masyarakat sekeliling baik tak payah puasa laaaa.... buat apa lu orang nak menyusahkan diri menahan lapar dan dahaga.

Sebabnya kerana apa yang kita lakukan ini adalah tuntutan wajib dalam agama Islam, dan semuanya wajib Ikhlas kerana Allah SWT, bukannya kerana Manusia. Itupun kalau lu orang mengaku beragama Islam laaa.... Kalau setakat Islam pada nama sahaja... baik tak payah beb... hahahaha...

Kalau dah mula puasa tu... jangan tinggalkan Solat, tutup dan jaga Aurat, Jaga Akhlak. Tapi kalau Puasa tapi tak Solat, tak tutup aurat dan bla.. bla... bla... baik tak payah Puasa beb... buat penat badan jer... lebih baik melantak makan minum lagi bagus kannnn....!!!!

Mamat nih kerja setahun 4 kali jer...!!!!

oooppsss.. terlupa plak nak bagitau, yang spesies jantan pakai bangles besar sauh kapal dan rantai emas serta spesies jantan betina melayu yang mengaku Islam tetapi rambut ada colour2 pelangi dan juga betina yang pakai pengilat kuku tuuuu... mandi wajib pun tak sah... lu orang pun tak perlu bersusah payah puasa eekkkk..., jangan menyusahkan diri beb... dan kebanyakkannya spesies nih ramai dari kalangan umporno dan pkr jer...!!!!

Hanya Insan/Makhluk yang beragama Islam sahaja WAJIB berpuasa Ramadhan nih... lu orang yang gua sebutkan tu tak wajib beb..., dan tak payahlah nak ikut cakap2 ustaz/ustazah kononnya ada puasa orang awam pelbagai.... perggghhhh... itu semua cakap2 untuk budak tadika aka mumaiyiz beb... semua tu mengarut jer... sebab lu orang punya bulu ari-ari pun dah tebal beb.... sendiri mau ingat laaa...!!!!

Apa yang Allah dah perintahkan semuanya WAJIB dipatuhi oleh hambanya yang beriman... hanya alim ulama ustaz/ustazah zaman sekarang jer... pandai2 nak mengolah hukum Allah... terutamanya ahli agamawan umno yang mengaku Ahlul Sunnah Wal Jamaah konon... hehehehe...!!!!

Allah tak pernah Diskriminasikan Makhluknya laaaa...., semuanya sama sahaja dan penilaiannya hanyalah Iman dan Taqwa. Ahli Agamawan jer... yang memandai2 buat diskriminasi sesama makhluk... bebal melantun2... asyik nak perbodohkan orang jer...., yang penting yakin pada diri sendiri dan berpegang pada Al-Quran dan Sunnah... selamat dunia akhirat.

Akhir kalam.... gua ucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa kepada semua pembaca Blog IkuSukaAku-Isa yang BERIMAN, semoga ibadah lu orang semua di Berkati serta di Rahmati Allah SWT.... Aminnnn....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP