IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kote Mamak Pun Laku Jugak...??? Perrgghhhh...!!!!

>> Monday, June 18, 2012

Buah Kote Mahadeath kerala... hhahahaha....!!!!

Buah ni masa mudanya hijau, bila masak berwarna hitam. Cara makannya... dipecahkan kulit, isinya kehitam-hitaman berlapis2 macam asam keping, rasanya pahit2 manis. Kata orang tua2 bijinya boleh dibuat ubat kencing manis.

Kote mamak Kadir Sheikh Padin.
Dan ada juga yang kata boleh merawat kanser.... wallhuaklam...

Kote mamak Aziz Shamsudeen, Naina Merican dan Ketua pemuda umno penang... hahaha...

Masalahnya... di manakah boleh gua dapatkan benihnya... gua ingat nak tanam laaa... pokok kote mamak nih... bila dah berbuah besaq panjang naaaaallllaaaaa.... macam tuuu... gua nak pelangkong kepala bana mamak2 dalam umporno yang terlebih melayu dari melayu wa cakap luuuu....

Terutamanya Mamak2 umno, perkasa dan restoran2 mamak haramjadah sial yang tak sedaq diri mengaku sebagai melayu.... ntah apa punya spesies tak sedaq keturunan tuuuu.... hahahaha....!!!!

Walaupun gua memang anti bangsat dengan pertalian dan perkataan mamak... hahahaha.... tapi gua suka makan isi kote mamak nih.... sedap woooooo.....!!!! Nostalgia zaman kecik2 dulu di kampung bila pakcik naik basikal (nama tak ingat dah..) berjualan dalam kampung sambil melaung ... buah koteeee... mamak...!!! buah koteeee... mamak...!!! sebatang lima duit..... hahahaha....!!!!

Orang pompuan toksah dok mengada-ngada.... eeekkkk....!!!!

Kepada kaum Adam.... lu orang tak payah dok sibuk cari herba, tongkat ali, viagra pelbagai..., lu orang ambik biji kote mamak nih... masak dalam minyak nyoq sampai pecah keluaq minyak biji kote mamak tuuu... kemudian sapu panas2 kat kote melayu lu orang.... perghhhhh.... wa tak boleh bayangkan betapa hebatnya lu orang semua.... hahahaha....!!!!
 
Ok... lu orang layan laaaa... khasiat buah kote mamak nih..., gua nak pi cari gerangan malaun manakah yang pandai2 bagi nama buah nih... buah kote mamak.... keji sungguh....!!!!

Kalau lu orang pandai ini pulak buah apa...????
Orang bandar toksah ngada2 nak jawap.. kompom lu orang tak tau punya... hahahaha...!!!!

22 IkutSukaLu...::

Anonymous,  Monday, June 18, 2012 11:07:00 PM  

buah kian kedot.haha

Captain Tuesday, June 19, 2012 12:08:00 AM  

Buah ini perlu diberi nama baru...sebab mamak-mamak ingat kote depa saja yg besar. kote melayu semua kecik..

awe,  Tuesday, June 19, 2012 12:55:00 AM  

Orang klantan panggil buoh Krian. biasanya dimakan mentah. Campurkan garam halus. uuu... sedap.. masam masam kelat masin. gigi lidah di warnai warna buah, sekarang susah dapat dipasar diklate.

umar,  Tuesday, June 19, 2012 1:41:00 AM  

ya diKlate dipanggil buah krian..
kelat2 masam manis digaul dg cuka gula dan sedikit garam halus perggh..

buah mamak tu diKlate dipanggil buah cek mamat kote bro..che mamak kote pun boleh la ..jgn che mamak auta sudah..haha

buah pioh lu tau bro..

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 3:13:00 AM  

Mamak-mamak kena jaga juga, kalau orang cuma baca tajuk je... mampus kudung anunya dikerjakan gara-gara ada harga. Maklumlah segelintir masyarakat kita ni bukan betul sangat... nampak duit je... bukan kira hak milik kekal atau tidak, kira main rembat je.

Kalau tidak cicak pokke tak ada hargalah.

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 9:24:00 AM  

buah kriang...

A Mum Of Three Mohd Tuesday, June 19, 2012 12:27:00 PM  

Masa kekecik dulu, kami dok panggil buah riang-riang.

Teringin nak rasa... Last rasa masa kekecik dulu. Mana nak dapat ek??

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 1:30:00 PM  

teringat masa aku budak-budak selalu makan buah ni kita orang panggil buah ni buah kelat rasa dia manis-manis kelat,sekarang ni dah tak jumpa lagi buah ni pokoknya pun dah tak ada lagi.balik aje dari sekolah waktu petang terus panjat pokok buah ni..buah ni di jual laku...betul kata awe (Tuesday, June 19, 2012 12:55:00 AM)kalau makan gigi lidah di warnai warna buah tu warna (ungu),kalau di KL mana nak dapat buah ni,....ada sesiapa tahu..?? aku rasalah budak -budak zaman sekarang ni yg tinggal di KL tak kenal buah ni...aku rasalah...ISA KALAU HANG JUMPA BUAH NI DI KL jangan lupa post (bagi tahu) dalam blog hang ni OK...(DAH LAMA TAK RASA BUAH NI)

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 3:08:00 PM  

hahaha....kena ubah nama jadi kote negro pulak...lani betina2 kat malaysia nih dok gila kote negro plak kote mamak depa kata tak besaq pon...comey macam kote melayu gak...KAHKAHKAH...

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 3:08:00 PM  

apasal bagi benda tu ngan nama tu..? cis nama haram jadah sape yang bagi hah ? kah! kah! kah! mujur anak bungsu aku tak baca entry yang ini., tidak kalu mampus aku nak bagi jawapan kat dia ... kah! kah! kah!

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 4:53:00 PM  

ISA _ org Johor sebut buah ini KERIANG (keri young). Tlh di komersialkan sebagai ubat melegakan penyakit kencing manis dan telah ada dipasaran

mamu tanjung,  Tuesday, June 19, 2012 5:48:00 PM  

baru hangpa tau pukulan kote mamak.....
nalaaaaa baguih punya dok ada....
tu yg mek melayu suka tuhhhh....
habih mami combee dok pakat idam ngan mamak dulu nih...
bila keluaq mai anak mami baru hangpa tau cinoni punya dok ada....
pakat habih dok try mengorat anak mami....
hangpa kalo tak dak juta juta dlm akaun.....jangan dok hampiaq anak mami tau !!
cek tak kebuloq nak tengok muka hangpa......

kah kah kah

Anonymous,  Tuesday, June 19, 2012 6:22:00 PM  

buah keriang...

pakwetizzaqyah,  Tuesday, June 19, 2012 9:57:00 PM  

assalamualaikum pak isa... hahaha apa punya maki mamak dah wei... hahahahahahahah

sang gedembE,  Tuesday, June 19, 2012 11:15:00 PM  

salam....buah kote mamak bau busuk la.....wa ingat kat kampong gua masa dulu banyak.....buah tarak makan...itu sarang kelulu selalu buat sarang kat batang kote mamak...ambik straw sedut..
itu buak keriang la...sedap..kayu dia elok buat sarung golok..

Anonymous,  Wednesday, June 20, 2012 10:48:00 AM  

itu buah reriang...kat mana ada banyak pokok ni?

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP