IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Abang Sudinnnn.... 20 sennn....!!!!

>> Saturday, May 19, 2012

Angin malas gua sudah mari..., malam nih jom kita baca apa yang pengomen bernama Sudin luahkan berkaitan Tembelang umno dah Pecah beb....!!!! Abang Sudinnnnn..... 20 sen... hahaha...!!!!

Isa,

Teman bekas setiausaha pemuda Umno di daerah yang tersebut dalam video ini. Teman keluor Umno bila ia di haramkan... tak sanggup teman berketuakan mamak spesis yang menghancurkan tamadun melayu (Melaka) berulang lagi.


Bila dibaca perlembagaan Umno (B) maka kehancuran orang melayu terbuka luas... itu saja punca teman keluor Umno. Tak join pun Umno (Baru).

Balik kepada persoalan di atas, yang untung adalah freeloader (Tuan tanah yang duduk mengangkang makan hasil cukai rakyat miskin).


Tuan tanah ini orang melayu kata bayangan Tuhan. Ketua ugama.

Lansung tak terpikior dengan melantik DO entah datang dari mana akan membawa padah kepada melayu setempat. Kuasa melantik DO ini ada pada Freeloader ni....!!!


Di Selangor atau negeri-negeri lain teman tak tahu cara perlantikannya. Titik segala musibah orang kampung di Batu Gajah atau lain-lain daerah ialah apabila DO orang Kelantan atau Selangor...maka berselerak orang Kelantan dan Selangor menetap di Batu Gajah.


Batu Gajah daerah kelahiran Freeloader ni..., termasyur di zaman penjajah (bijih timah). Orang putih bina penjara, istana, balai polis, hospital (lengkap dengan kepakaran orang putih) masih kekal hingga sekarang kecuali hospital diambil alih oleh Hospital Besar Ipoh dan dah ditukar ke nama Hospital Freeloader.

Maka apabila DO orang jawa (iban, kadazan, bajau, meneling, telu, rawa) haaa... maka berseleraklah kaum-kaum ini. Di tempat lain rasanya tidak berlaku seperti ini. Anak tempatan lari keluar mencari makan. Mungkin ini adalah warisan dari penjajah yang diikuti oleh Umno menjalankan dasar pecah perintah. Pertelingkan kaum dan sebagainya.

Mike baca artikel atau surat aduan penduduk tempatan Tualang Sekah dalam media perak MSK (Mat Saman Kati).  Kalau Cukong sekeliling DO dan Freeloader maka surat permohonan orang miskin yang nombor 1 akan duduk terkebawah hasil penyundalan orang pejabat tanah sendiri, cukong, DO dan Freeloader ni.

Hasil titik peluh orang kampung mengeluarkan belanja meneroka,beli CP (Pelan tanah kosong) memudahkan kerja barua-barua pejabat tanah Batu Gajah. Tak perlu susah-susah cari tapak kosong, kerana peluang telah terbuka di teroka oleh orang kampung.


Maka permohonan no. 1 akan di ubah menjadi no.2 atau 3. Cukup senang..!!!
Begitulah kegiatan Freeloader, Cukong, Kakitangan Pejabat Tanah berlarutan dari zaman selepas merdeka hingga hari ini. Membiak rasuah, kerja kotor puak-puak ini.

Paling sedih apabila kerja kotor Umno (B)/Bn membuat persempadanan, Batu Gajah dirobek begitu hina. Orang kampung dah tak reti basuh berak dan buang sampah, mukim Sungai Terap masuk dalam DUN Sungai Rapat. Sungai Rapat ni Ipoh.


Hasil kerja kotor YB-YB UMNO (B)/Bn ni pada tahun 2004 maka seluruh kampung di kepalai ketua-ketua kampung haramjadah mengenakan cukai pintu yang mana orang kampung lansung tak reti apa benda. Di jadikan akta. Orang kampung kalau dengar akta atau undang-undang paling takut. Kerana itu 2008 berlaku sejarah... tumbang... tapi Freeloader ni main peranan dalam kes tumbangnya kerajaan pakatan.

Yang menarik sekali semua pejabat tanah di negeri Perak akan mengeluarkan geran-geran baru yang berstatus 99 tahun, terutama tanah-tanah orang kampung yang berstatus tanah rancangan tersusun,  kerana apa?


Kerana bila-bila masa Freeloader ini akan lulus atas nama pembangunan, maka kerajaan negeri berhak merampas tanah walaupun ada geran. Ini termasuk kerja sial Mamak haram jadah Mahathir.

Yang istimewa adalah cukong yang dapat status tanah kekal. Lihat dan perhati iklan yang dipamerkan oleh pemaju-pemaju (cukong) hak milik kekal (free hold). Akan membawa masalah lain pula. Rumah sekangkang kera (rumah teres) apabila ditebus milik oleh Pejabat Tanah Batu Gajah bernilai RM8000 (20X70 kaki).


Tak cukup bukti lagi..., rumah murah berharga RM25,000 sudahnya berapa nilai sebenar....? RM8500......!!!! kerana upah bagi dua dengan kontraktor. Maka duduklah rumah yang nilai sebenarnya adalah RM8500. Sekarang mana ada rumah murah RM25000 lagi. Bayangkan segala-galanya menuju kehancuran.

Kesimpulannya dasar atau garis yang sedia ada adalah paling kotor sepanjang kemerdekaan Tanah Melayu.

Kalau nak cerita jual pasir, balak, tanah dan segala macam sundal ada di Pejabat Tanah seluruh negeri Perak yang mana dikepalai Umno (B)/BN, Cukong, Freeloader dan barua-baruanya.

Ini adalah sekelumit drama. Yang paling menarik nama Haji Baharom, i-pad....... pun ada.... kah... kah... kah...!!!!


Melancunglah kerumah Haji Baharom... MasyaAllah....!!!! Akan terjawab kerja sundal pak haji ni..!!! Wa cakap lu bro.... ada Jaguar menjalar depan rumah... kah... kah... kah... mati-mati percaya..., hidup-hidup kena tipu...., maksudnya orang melayu sampai mati percaya pada haji ini, tak sedor semasa hidup kena tipu..... kah... kah... kah...

Kalas... 

Gua memang sejak dulu lagi tak gemar dengan Freeloader nih... pasal dah tak relevan dengan zaman sekarang... ntah apa kerja diorang kepada rakyat pun gua tak tau... takda faedah... tak mendatangkan hasil langsung... hahahaha...!!!!

Ahhhh... malas mau komen banyak2 pasal Freeloader nih... buat sesak kepala hotak jer..., tak pasal2 pulak nanti ada pulak mamat botak bagi pelempang kat mahkamah lepas tu cabut lari... hahahaha....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP