IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jawatan Wira Perkosa... Tapi Bebal nak mampoooossss...!!!!

>> Friday, April 06, 2012

Ok... Ok... gua tengah stabilkan kepala otak gua sikit... sebabnya sekarang nih gua dah jadi bengong sekejap memikirkan pasal BERSIH 3.0 nih...., jom terjah motif dan matlamat perhimpunan BERSIH 3.0 di lancarkan...

Sebab musababnya adalah untuk Menuntut Ketelusan dan Keadilan Sistem Pilihanraya yang BERSIH daripada SPR.

1. BERSIH 3.0 dilancarkan serentak di seluruh negara.

2. Lokasi utamanya ialah di dataran merdeka pada pukul 2 petang.

3. Parti politik tak kira BN atau PR, dan mana2 NGO termasuk Perkasa dan Jati dijemput bersama2 menyertai himpunan tersebut.

4. Para penganjur bersama juga boleh menganjurkan BERSIH 3.0 di negeri masing2 sama ada serentak dengan BERSIH 3.0 di KL atau pada hari lain.

5. Begitu juga dengan mereka2 yang tinggal di luar negara. Anda bebas untuk bersama2 BERSIH 3.0 dengan memikirkan lokasi2 yang bersesuaian dan masa yang sesuai pada hari tersebut.

6. Tujuan bersih bukan untuk menumbangkan BN atau memberontak bakar sana sini whatsoever, tapi sebenarnya maqasid BERSIH 3.0 adalah sama seperti dahulu iaitu menuntut reformasi SPR dan sistem Pilihanraya Umum negara berdasarkan 8 tuntutan yang telah digariskan sewaktu BERSIH 2.0 - tiada tujuan yang tersembunyi. Tapi tak dapat dinafikan ada ramai juga yang berdemo sebab bengang dengan kerajaan atas isu2 tertentu seperti kenaikan harga barang, rasuah berleluasa, penyelewengan dana rakyat dan projek2 mengarut yang tiada keuntungan. Yang tue kalau nak turut berdemo pun dialu2kan. Tiada masalah. Dan kalau ada yg menjadikan BERSIH sebagai medan kutuk BN, itu hak depa secara personal dan tidak melibatkan tujuan dan matlamat BERSIH. Jangan dok buat kisah karut kononnya BERSIH ni anasir komunis la apa la.

7. Duduk dan bantah bermaksud kita akan duduk beramai2 dan membantah secara aman. Tidak ada perarakan terlibat so pihak polis tak perlu nak sibuk2 tutup jalan bagi tujuan itu. "Duduk dan Bantah" bukan memprotes, melawan, memprovokasi dan mengejek2 whatsoever. Ini ialah himpunan aman yang dikelolakan oleh RAKYAT MALAYSIA YANG INGIN MENGUNDI DALAM SUASANA YANG ADIL DAN TELUS tanpa melibatkan agenda yahudi ke atau apa jua tuduhan yang mengarut. Tolong jangan fitnah hanya kerana anda tidak support BERSIH 3.0. Tak sokong, tu hak masing2. Tidak perlu fitnah dan mengada2kan benda yang tiada.

8. Pengerusi bersama BERSIH 3 ialah A.Samad Said. Walaupun Ambiga masih wujud, tetapi kali neh kita akan angkat ikon A. SAMAD SAID untuk BERSIH 3.0. Dan tolong jangan fitnah sasterawan negara neh jika sekalipun anda benci BERSIH 3.0.

9. Dan tolong ingat, kempen ini bukan hak milik Pakatan Rakyat atau Anwar Ibrahim atau Ambiga atau A Samad Said atau mana2 individu. BERSIH 3.0 ialah gabungan NGO yang mendukung aspirasi rakyat yang menuntut pilihanraya yang adil. BN juga dialu2kan untuk bersama2 BERSIH. Ini kerana kita yakin setiap orang di Malaysia sudah pasti mahukan sistem pilihanraya yang adil, telus dan BERSIH.

10. BERSIH 3.0 dilancarkan disebabkan kegagalan SPR memahami tuntutan BERSIH 2.0. Inilah sebab yang paling utama. Kegagalan SPR berbuat demikian memaksa rakyat perlu turun ke jalanraya bagi memahamkan SPR sekali lagi apa itu tuntutan 8 perkara dalam bersih. Dan ini dikulminasikan dengan tindakan speaker Dewan Rakyat, Datuk Pandikar Amin Mulia yang menolak mentah2 laporan minoriti PSC berkenaan cadangan penambahbaikan PilihanRaya.

Terima kasih pada Amnoworld.
10 perkara di atas dah menjelaskan segalanya, jadi kalau puak2 lembu umporno, perkasa, perkosa dan komponen2 barisan nasional masih tak paham jugak... eloklah lu orang semua pergi panjat KL Tower tu dan terjun ramai2, lu orang lebih baik mampus daripada hidup menyusahkan rakyat jelata... hahahaha....

ooppssss... berbalik kepada persoalan kepala hotak gua tadi tu..., bukannya apa pun... saja jer... gua membenggongkan diri pasal Anjing Perkosa nih..., kerana Wira Hanjenngggg nih cuba melibatkan isu agama dalam salakan hanjennnngnya hahahaha... propaganda murahan ketingalan zaman hasil daripada kepala hotak melayu yang sempit kelahiran umporno wal haramjadah... hahahaahaaa...

Apa punya bangang laaaa... mamat nih, woiiii... Wira PERKOSA... lu kalau dah bodoh simpan2 la sikit kat puak2 penchachai umporno... lagi lu mau memperbodohkan orang lain apasalllll....???? Simpan lu punya bodoh celah kangkang bini lu laaaa....!!!!

BERSIH 1, 2 dan 3.0 bukannya soal AGAMA tetapi soal Pilihanraya Umum Malaysia. Kalau perkara macam nih pun tak tau nak bezakan... lebih baik lu mampus daripada menyusahkan orang lain...

Dia ni memang BANGANGggggggg semulajadi... atau sengaja memBANGANGkan diri kerana nak memikul tong taik umporno atau buat2 BANGANG untuk meraih populariti atau BANGANG pasal ada masyuuuuuuukkkk.... muakakakaaaa... !!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP