IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf bebal.
Dengan penggunaan bahasa kasar dan pasar, bahasa jalanan yang biadap berserta makian hamun. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda di nasihatkan supaya blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati, atau berkemungkinan juga bakal membuatkan anda menjadi sawan, hilang akal, gila meroyan, melalak serta menambahkan dosa di sini.

Di IkutSukaAku tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf. Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Jasa BR1M...????

>> Tuesday, April 10, 2012

(Ini adalah scheduled entry.... kalau blogger.com tak kena sawan cyber, entry ini akan keluar (publish) kalau tidak akan jadi draft jelah... selamat membaca)

Assalamualaikum dan salam sejahtera, 

Berita yang dipetik dari sumber BHarian 06/04/2012 ini.

BENAR-BENAR menghairankan. Malam sebelumnya, pertemuan dua beranak ini mendapat liputan menerusi berita perdana. Jika ada yang tidak berkesempatan membacanya, klik jer kat link di atas tu.

KHADIJAH AWANG (kiri) terharu apabila ditemukan semula anak keduanya, Norhidalyah Awang, yang telah terpisah 21 tahun lalu di Kampung Kuala Mai, Kulau Krau.

*** Tamat petikan dan jom jengah persoalan yang timbul pula ***

Apa yang hendak diketengahkan di sini, bukanlah hendak mempromosikan PM dengan program BR1M, tetapi terdapat KEMUSYKILAN yang wajar dijawab oleh pihak yang berkenaan :

1. Bagaimana seorang makcik boleh mendapat idea menggunakan nama anaknya?
2. Bagaimanakah pihak yang berkenaan boleh meluluskan permohonan makcik ini, sedangkan maklumat yang diberikan adalah palsu?
3. Semasa mengambil BR1M, bukankah makcik itu perlu beri kad pengenalan dan ini akan disemak semula dengan senarai yang lulus, maknanya kad pengenalan yang dipegang makcik mesti sama dengan maklumat yang tertera dalam senarai yang lulus.
4. Adakah makcik tersebut menggunakan kad pengenalan anaknya? Bukankah ini satu kesalahan di sisi undang-undang kerana menggunakan kad pengenalan milik individu lain?
5. Apa saja jenis penyamaran, tidak kiralah menyamar sebagai anak atau emak atau sebagainya adalah satu kesalahan.
6. Pasti ada sesuatu yang tidak kena dengan pemberian BR1M ini. Seseorang individu boleh menyamar sebagai individu lain untuk melayakkan diri mendapat BR1M. Permohonan dan kelulusannya mungkin 'dilonggarkan' jika ada 'cable'?
7. Perkara paling utama yang hendak diketengahkan ialah, takdir Allah yang menemukan dua beranak ini, BUKAN Perdana Menteri melalui BR1M yang menemukan mereka. BR1M cuma 'asbab' akan takdir yang telah diatur oleh Allah Taala. Jika kehendak Allah mereka bertemu semula, mereka tetap juga akan bertemu, bukan disebabkan BR1M. Betulkan persepsi salah ini!

Apa-apapun, satu dunia tahu, MALAYSIA BOLEH! Dan BOLEHnya Malaysia cuba perhatikan betul2 apakah benda yang bersinar di leher Najib Razak...???

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP