IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

SBPA - Skrip dan Wayang APCO...????

>> Tuesday, March 13, 2012

Jika di katakan isu SBPA nih adalah isu bangang yang di wayangkan kepada rakyat apa komen lu orang.???

hahahaha....

Satu persoalan yang perlu di fikirkan beb...., dalam suasana politik di mana imej barisan nasio-anal dan umporno yang telah memerintah selama 50 tahun lebih ini telah rosak teruk, krisis kepercayaan rakyat terhadap kerajaan gila babi nih dah semakin hancur dan sewajibnya kena penerajang ke longkang...

Akibat tekanan ekonomi yang mendadak, ketirisan wang negara yang tak terkawal, krisis perundangan yang mengunakan sistem 2 buku undang2... di mana 1 buku undang2 untuk para Elitis dan 1 lagi buku undang2 rakyat bawahan, seperti yang mencuri susu di pasaraya untuk anak... hahaha...

Di mana Polis pun orang dah susah nak percaya lagi, Agensi/Jabatan Kerajaan banyak yang macam cibai wal celaka... semuanya gara2 campurtangan ahli politik yang dah lama berkuasa selama ini. Demi mempertahankan kekuasaan yang semakin rapuh ini, pelbagai usaha di lakukan untuk mendapatkan semula kepercayaan rakyat.

Usaha merayu supaya diberikan mandat dalam PRU 13 nanti tetap di teruskan, walau menyedari ianya bersifat bodoh dan bangang tetap diteruskan dengan muka yang bertampal kulit babi 44 inci, sebalik permainan bodoh yang dimainkan, mainan secara saikologi disogokkan. Salah satunya dalam isu SBPA.

Skrip wayang ini di sediakan oleh punahsihat RM78 juta yang di bayar oleh kerajaan Malaysia, serta rakan dagang Malaysia iaitu APCO. Strateginya campakkan umpan dan biarkan ikan memilih dan makan... kemudiannya layan game dengan ikan-ikan tu semua... sehingga ikan letih... kemudiannya di lepaskan... maksudnya "Catch and Release"

Lu orang paham ke tidak teori Israel nih....????
 


So...intro wayang ini bermula dengan Najib umum kenaikan gaji dalam belanjawan tahun lepas, kemudian Ketua Setiausaha Negara dan balaci-balacinya perkenalkan draf Skim Bangang Penjawat Awam. (Najib dah campakkan umpan).

Cuepac yang tak tahu menahu wayang ini (makan umpan), terus lawan dan membantah JPA untuk atau dalam usaha menyelamatkan Penjawat Awam daripada ketidakadilan sistem bangang tersebut. Penjawat Awam pun mula menyuarakan ketidakpuasan hati masing2...

Setelah di biarkan dung dang dung dang beberapa bulan... (di biarkan ikan meronta dalam cubaan melepaskan diri dari mata kail yang tersangkut.... Najib layan gelak ketawa... hahahaha...) Apabila tiba masa dan ketika yang sesuai, Najib selaku PM yang prihatin dan mendengar permasalahan rakyat dengan tegasnya mengistiharkan SBPA dibatalkan dan kembali kepada sistem lama SSM. (antara ikan dan pengail siapa paling berkuasa... ketika ini...???)

So... fokus/objektif wayang dan skrip yang di olah oleh punahsihat Israel tersebut;

1. Menaikkan dan memulihkan imej Perdana Menteri. Sekaligus meredakan isu kenaikkan gaji penjawat awam buat sementara waktu.

2. Secara tidak langsung Kerajaan Malaysia (barisan nasio-anal) menjadi kerajaan yang prihatin, dan cuba meraih kembali sokongan penjawat awam seluruh negara.

3) Di teruskan atau di batalkan..., ianya tetap sama saja takda keuntungan pun pada Penjawat Awam yang rendah, yang kaya semakin kaya yang miskin tetap miskin, kenaikkan gaji sama naiknya dengan kenaikkan harga barangan..

4) Rakyat/Penjawat Awam yang tak tau apa... melayan isu ini dengan perasaan marah dan tak puashati, selepas di batalkan. Tiba2 perasaan lega timbul dan berterima kasih pada Kerajaan dan PM yang prihatin... hahahaha...

Bagi gua selagi barisan nasio-anal nih buat apa sekalipun kena fikir 500 kali beb... apa tujuan dan motif diorang... apatah lagi kalau dah mendapat nasihat daripada paksi kejahatan dunia iaitu Israel... macam2 helah diorang beb...

Kepada member pelesit gua yang bernama Alfonso Mat. terima kasih share maklumat nih... kredit buat lu bro...., jangan ada Tok Moh aka SB yang ushar lu pulak lepas nih sudah laaaa... hahahaha...

Kesimpulannya, jangan tertipu dan terpedaya dengan permainan Keraaaaaa...jaan Barisan Nasio-anal dan Bapak Munafik 1 Malaysia nih.... semuanya kencing belaka... Yang pastinya.... sekali ini once and for all.... Asalkan Bukan Umno (ABU) beb...!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP