IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pecat PM...!!!!

>> Friday, March 09, 2012

Gua selalu perkatakan Perdana Menteri Malaysia ni sejak zaman Mahatet hingga la ni (tak termasuk sebelum Mahatet ok.., sebab masa tu bulu jagung baru nak mula tumbuh beb..)... mana ada yang cerdik beb... semuanya bangang2, tolol2, bodoh2 belaka.... hahahaha...

Zaman Mahatet... sekali dia cakap... sekali dia geleng kepala... zaman Pak Lah kuat tidoq... semua keputusan flip flop... zaman najib pulak... dah memang ramai yang katakan dia ni memang bodoh sejak azali.... hahahaha...

Zaman Mahatet punya bodoh... sampai diperbodohkan oleh Ling Leong Sick dalam mesyuarat kabinet berkaitan PKFZ (12 billion hengget lesap)... zaman Pak Lah diperbodohkan oleh menantu anak hantu... zaman Najib pulak diperbodohkan oleh laki dia dan orang2 sekeliling dia..., pasal tu Malaysia nih banyak pembaziran dari segi kewangan...

Nak sembang tentang SBPA... seperti yang Najib umumkan hahahaha... terus terang gua mengaku gua tak paham langsung dengan apa yang diperkatakan... maksud SBPA pun gua tak ambik pot... sebabnya gua tak pernah berkecimpung aka kerja dengan Jabatan Kerajaan.

Apa yang gua nak persoalkan di sini adalah kecekapan pengurusan dan membuat keputusan dalam pentadbiran. Kenapa gua katakan Najib nih Bodoh yaaaa...amattttt... sebab dia memang bodoh laaaa... hahahaha...

Bila bercakap/berkaitan dengan Kerajaan, sesuatu perkara yang hendak dilaksanakan sewajarnya di kaji dan diperhalusi secara detail sebelum ianya di umumkan kepada rakyat. Dalam isu SBPA nih gua perhatikan Kerajaan Malaysia ni tak cekap beb... takda nilai "Profesionalisme" langsung..., semuanya berdasarkan "try and error". Umum dulu... perbodohkan rakyat, kalau ada rakyat yang cerdik membantah baru dilayan, bila gagal perbodohkan rakyat dan tak berjaya, boleh rombak semula...

Apa yang perlu dipersoalkan kini adalah pembaziran kewangan membayar gaji buta kepada pembuat draf aka think thank (Jawatankuasa PEMANDU) dan masa yang diperuntukan, akhirnya berkesudahan seperti pengumuman hari semalam... hahahha... brengsek....!!!!

Sebab apa jadi macam tu.... sebabnya duit/wang yang dibazirkan bukannya duit diorang... semuanya duit/wang kerajaan/rakyat... cuba kalau semua itu keluar dari poket diorang... dah tentu2 diorang berhati2 punya.

So... kita rakyat sebagai majikan kepada puak2 haramjadah tuuuu... gua cadangkan supaya diorang semua tu di pecat dari jawatan dalam PRU-13 nanti.... hahahaha... !!!!

Ini gambar pertunangan anak jiran gua...., bapak dia Ketua Persatuan Penduduk, semua perbelanjaan pertunangan anak dia pakai duit tabung persatuan penduduk..., ikut suka2 dia jer... belasah duit penduduk buat macam duit mak bapak dia.... muakakakaka...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP