IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Macam Setannnn....????

>> Thursday, February 02, 2012

Bestoneoffour;

Syaitan dan manusia memang pada dasarnya dua makhluk yang berbeza dan saling bermusuhan. Manusia pada umumnya pasti benci kepada syaitan kerana sifat jahatnya. Namun, dalam sifat-sifat jahat ini ternyata ada beberapa sifat syaitan yang patut di tiru. Mari kita intip beberapa sifat syaitan yang boleh kita tiru:

1. Setan tidak akan pernah menyerah kalah selama keinginannya untuk menggoda manusia belum tercapai. Sedangkan manusia, ramai yang mudah menyerah kalah dan malah sering mengeluh dalam menggapai sesuatu ataupun dalam menghadapi ujian dari ALLAH SWT.

2. Setan akan mencari cara apa sekali pun dan bagaimanapun untuk menggoda manusia agar tujuannya tercapai, kreatif dan penuh idea. Sedangkan manusia ingin sedapnya sahaja, banyak yang malas. Sebahagian besar daripada manusia selalu ingin mendapatkan sesuatu dengan cara yang segera, padahal cara segera tersebut boleh memudaratkan orang lain. Yang haram dianggap menjadi perkara yang wajar (Halal).

3. Setan dari mula diciptakan tetap konsisten pada pekerjaannya, tak pernah mengeluh dan berputus asa. Sedangkan manusia ramai yang mengeluhkan dengan pekerjaannya.

4. Sesama setan tidak pernah saling menyakiti, sebaliknya selalu bekerjasama untuk menggoda manusia. Sedangkan manusia, jangankan ambil peduli terhadap sesama, malah saling bermusuhan, membunuh dan menyakiti.

5. Setan itu paling mahir otaknya dalam mencari cara agar manusia tergoda. Sedangkan manusia banyak yang tidak kreatif, sebaliknya banyak yang jadi peniru, tidak mau menciptakan idea-idea baru.

6. Setan itu bekerja 24 jam tanpa mengharapkan ganjaran apa-apa. Sedangkan manusia, tidak dibayar tidak akan dilakukan. Material seharusnya bukanlah sesuatu yang terpenting dalam hidup ini! Sepatutnya kita saling membantu kepada sesama umat manusia.

7. Syaitan adalah makhluk yang selalu ingin berteman, berteman agar banyak temannya di neraka kelak. Manakala manusia banyak yang lebih memilih mementingkan diri sendiri dan ego. Manusia dalam melakukan sesuatu cenderung ingin menonjolkan kemampuannya sendiri berbanding bekerja sama dengan orang lain.

p/s: Yang nyatanya Setan tidak berfikiran untuk melakukan perkara yang ke arah positif !!! … Positifnya Setan untuk hasil Negatif...????

Macam Setan Nih.... hahahahaha....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP