IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Melayu Pemalas... Melayu Elitis...!!!!

>> Tuesday, January 17, 2012

Dari SIM Groups;

Gelombang ekonomi yang dahsyat sedang melanda negeri orang-orang Melayu iaitu Malaysia yang dicintai ini.

Bank-bank sedikit demi sedikit sedang dimiliki oleh bangsa dan juga warga asing. Syarikat penerbangan kebanggaan orang Melayu MAS kini dikuasai oleh bangsa yang dulunya menjadi kuli di kebun orang Melayu.

Syarikat-syarikat yang membina bangunan dan rumah serta masjid untuk orang Melayu kini menjadi milik bangsa yang dulunya menjadi kuli di lombong-lombong milik orang Melayu.

Kedai-kedai makan yang dulunya milik orang Melayu kini tergadai kepada orang Indon dan Thailand.

Bengkel-bengkel Melayu kini menjadi milik Bangla dan pendatang India. Kedai-kedai perabot Melayu kini menjadi milik pendatang Pakistan.

Di pasar IT terbesar di Malaysia seperti Plaza Imbi dan Low Yat jika dulu budak-budak Melayu jadi orang kanan kepada tauke-tauke IT Cina kini budak-budak Melayu ini menjadi kuli kepada tauke baru mereka iaitu pendatang Pakistan.

Dalam politik pulak orang Melayu yang gila pangkat dan kuasa sanggup duduk dibawah orang Melayu Elitis dan bangsa asing demi mengejar jawatan ketua kawasan ataupun ahli majlis atau sekadar JKKK.


Apa komen orang asing ini terhadap orang-orang Melayu spesies ini...???
"Ini bangsa Melayu sangat malas dan lembab berfikir. Kuat ponteng dan suka enjoy. Ini Melayu sampai mati pun akan jadi kuli orang asing "
Ada butut kaaaaa....??? hahahaha...

Kebanyakkan melayu berangan je lebih.... nak kaya tapi malas usaha, nampak orang lain senang... mulalah hati pun sakit dah tu pulak kuat mendengki, busuk hati dan buruk sangka....

Malas berusaha tapi nak cepat kaya, ambil jalan shortcut nak buat duit segera... ramai melayu macam nih... lastly kantoi anak bini kebulur kat rumah... hahahaha.... Bodohnyaaaaaa.... Melayu2 spesies pemalas nih....!!!!

Kebanyakannya Melayu2 spesies nih ada dalam parti mana...???

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP