IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Aziz Bari Sepatutnya Masuk BN... hahahaha...

>> Friday, January 27, 2012

Adoiyaaaiiiiii..... tak habis2 lagi isu KUIN nih...., gua ingatkan dah slowdown..., tapi si Aziz Bari nih pulak macam pundek haramjadah kasi hot balik.... apa punya bingai laaaaa..... rambut dah beruban tapi tetap maintain bangang tak bersempadan jugak....

Setakat ini gua hanya mengikuti sahaja apa yang di ulas dan di komen dalam blog2 pasal KUIN nih..., malas gua nak melalak... tapi apabila si Aziz Bari nih menyampuk dan mencabar MB Kedah masuk BN jer... gua jadi panas beb....

"Katanya, jika Azizan terus menyokong AUKU, maka beliau sepatutnya menyertai BN, kerana BN pro-AUKU."
Kalau lu (Aziz Bari) nak masuk bn... lu masuk jelah... itu lu punya pasal, walaupun lu pakar perlembagaan apa gua peduli dengan kepakaran lu itu...., pi mampus aaarrr.... bila masa pulak MB Kedah Pro-AUKU, taraf Profesor tapi serupa kangkung jugak... hahahaha...

Bagi gua perkara ni hanya mainan politik jer.... budak2 mahasiswa tu pulak bukannya cerdik sangat... kena pulak ada kaki hasut sana sini demi kelangsungan politik gila dan glamouressss...., di sambut pulak oleh blogger2 yang air dah naik kepala untuk turut sama memanaskan keadaan. Semuanya dah masuk perangkap politik nak menjatuhkan imej MB Kedah dan memburukkan Kerajaan Negeri Kedah bawah PAS.

Apa diorang tak tau nak bezakan antara Pentadbiran KUIN dan Kerajaan Negeri. Apa hak Kerajaan Negeri terhadap KUIN.

Akta AUKU pula adalah dibawah kuasa undang-undang Kerajaan Persekutuan. Tak terfikirkah natijah yang bakal berlaku jika MB Kedah campurtangan...??? Bukankah ianya akan melibatkan soal Perundangan...???

Selain daripada itu... banyak juga yang bangang macam puak2 lembu umporno... apabila tak tau bezakan Kerajaan Negeri Kedah dengan Parti PAS.

Mentang2 Parti PAS yang mendapat amanah dan mandat untuk menerajui dan menjadi Kerajaan Negeri, maka parti PAS dengan kuasa yang ada kepada proxynya iaitu Menteri Besar boleh buat sesuka hati dioranglah..., kalau macam itu takda beza laaaaa.... dengan apa yang Kerajaaaaaa...jaan barisan nasional lakukan selama ini... pergunakan kuasa yang ada untuk buat ikut suka mak bapak diorang.... hahahahaha...

Daripada cemuhan dan tuduhan mengatakan MB sokong AUKU (ntah anjing mana yang menggunakan ayat/perkataan sokong/menyokong AUKU). Dah macam ayat2 utuseks meloya jer... hahahaha...

Gua yakin beliau tidak menyokong akta tersebut, sebaliknya pada pendapat gua beliau hanya patuh pada peruntukkan undang2 yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Dan beliau telah mengambil langkah yang bijak terhadap tindakan disiplin yang dikenakan kepada budak2 tuuuu..

Lagipun budak2 tu semua diberikan peluang untuk merayu apa...??? Apasal nak tunjuk samseng macam samseng jalan kebun tuuuu.... hahahaha... siap hantar surat pada Presiden PAS.... apa punya bingai wal bangang laaaaaa.... macam gua katakan laaaa... Presiden PAS mewakili Parti PAS... apa kena mengena dia dengan Negeri Kedah... dia sendiri pun failed jadi MB Trengganu dulu... lagi mau bising kaaaa.... duduk diam2 je.. laaaa... hahahaha...

Kalau lu orang nak melalak sangat pasal Buku Jingga Bell... Jingga Bell.. hahahah... , MB Kedah dan AUKU.... gua nak mintak jugak lu orang tolong melalak sekali manifesto PRU-12 kononnya jika PR dapat memerintah Selangor Kilang Arak akan di tutup dan arak akan dihramkan penjualannya.... hahahaha...

Tapi apasal sampai sekarang masih terconggok lagi Kilang Guinness Stout di Jalan Klang Lama dan Carllsberg di Seksyen 15 Shah Alam.... apasal tak tutup2 lagi..., buat Aziz Bari pulak... keluarkan la statement...
"Jika Khalid Ibrahim terus menyokong Kilang Arak, maka beliau sepatutnya menyertai BN, kerana BN pro-Arak"
Amacam... ada berani kaaaaa....????

Dah nak dekat PRU-13 ni..., apa sebab kilang arak tu tak tertutup-tutup lagi... kenapa tak kotakan manifesto sebelum nih... sebabnya ahli2 politik nih bila dapat mic dan berdiri dipentas... otak diorang pun sewel beb.... cakap dulu... gelembong dulu... lepas tu mampuih pi la kat lu orang.... hahahaha...

Sebabnya akta minuman keras tersebut tertakluk kepada Kerajaan Persekutuan beb... kerajaan negeri mana ada kuasa maaaaaa.....!!!!

Itulah pasal kadang2 gua menyampah dengan bangang2 yang taksub wala tak tentu pasal pada pemimpin dan parti nih... hanya ada otak tapi akai kat lutut... cakap pasal keadilan....????

Tapi dimanakah keadilan kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak....???? Hentam beliau cow...cow... macamlah besar sangat dosa beliau terhadap budak2 separuh cerdik tuuuu....

Selagi akta AUKU itu valid/sah maka KUIN tetap tertakluk kepada Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dan mengikut Perlembagaan Persekutuan dan selagi tidak digubal semula atau dimansuhkan oleh Parlimen maka takda mana2 Negeri atau Menteri Besarnya boleh jadi kabel untuk menolong sesiapa pun..... ada faham kaaaaa.... wahai bingai2 yang syok mengutuk MB Kedah sekalian...????

Buat Datuk Seri Azizan Abdul Razak... bersabar jelah dengan puak2 bangang yang dok menghentam lu masa nih.... gua tetap sokong lu punya tindakan, budak2 tu dah buat salah dan melanggar undang2 kolej maka diorang memang berhak dikenakan tindakan undang2 seperti yang sedia ada.

Sebagai Menteri Besar cukuplah lu membantu dari segi kewangan negeri untuk pendidikan anak2 negeri khususnya (rakyat)... dari segi pentadbiran kolej lu jangan masuk campur... pandai2lah pihak pentadbiran kolej tuuu... menyelesaikannya...

Gua tabik spring sama lu 44 kali... toinkkk... toinnkkkk... toinnkkkk... sebab lu maintain cool bro....!!!! klik sini.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP