IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Puak umno Punya Kerja....!!!!

>> Sunday, January 01, 2012

Gua teringat beberapa tahun dahulu seorang kawan aka jiran cina selalu menjemput gua sekeluarga ke rumah beliau setiap kali ada apa2 jamuan dan terutamanya pada hari Tahun Baru Cina (open house). Atas nama jemputan... gua sekeluarga tetap pergi... kerana itu adalah kewajiban dalam adab berjiran.

Bila sampai bab makan2 selalunya menjadi hal... kerana perasaan was-was tu tetap ada.... kerana takut dan risaukan kuali atau bekas makanan yang di masak itu dari bekas yang sama untuk memasak si katek pendek tuuuu.... hahahaha... gua bukan finalis Maharaja Lawak ekkkk.... muakakakaka....

Tapi jiran cina ini sememangnya rakyat cina yang faham akan pemakanan orang2 Islam (baca melayu), apa yang gua perhatikan untuk jamuan kecilan seperti menyambut majlis harijadi anak2nya... beliau akan import kfc, McD dan sebagainya fastfood.... jika majlis seperti tahun baru cina... sudah pasti ada sideorder dari mana2 restoran mamak/melayu... paling cikai pun "beehoon goreng" sudah pasti...

Dalam kes lain pulak... seorang kawan cina yang tinggal di Jalan 10, Petaling Jaya. Beliau buat majlis makan2 dan menjemput ramai kawan2 pejabat dan sanak saudaranya... Vincent Lam namanya...., yang gua ingat gua menemani beliau dan isteri pergi pasar PJ Old Town untuk membeli lauk basah dan di luar jangkaan gua... beliau juga beli 2 kuali saiz sedang.... katanya untuk memasak, apabila tiba dirumahnya sudah ada tiga empat orang kakak pejabat dan seorang makcik sedang menyediakan ramuan memasak... rupanya beliau upah seorang makcik buat memasak hidangan melayu untuk kawan2 melayu....

Dari banyak2 senario sepanjang gua menghadiri jamuan/majlis kaum cina mahupun india.... dari pemerhatian gua, diorang nih amat respek dalam soal halal haram pemakanan orang2 melayu. Kerana diorang rakyat Malaysia dan sikit sebanyak faham tentang soal pemakanan dalam Islam. Malahan meja untuk hidangan kawan2 melayu juga di khaskan.... berasingan dengan meja2 mereka...

Apabila terbaca dalam Malaysiakini berkenaan kepala babi didepan pintu masjid di Johor.... gua hanya mampu ketawa jelah..., gua yakin itu semuanya bukanlah perbuatan bangsa/kaum lain di malaysia ini....

Dan gua juga teramat yakin bahawa perbuatan itu adalah perbuatan orang2 melayu juga.... dan gua tidak teragak2 untuk mengatakan bahawa semuanya itu perbuatan melayu umno.... samada orang melayu sendiri yang membeli kepala babi tuuuu... dan letakkan di pintu masjid... ataupun orang melayu mengupah india atau cina untuk membeli dan meletakkannya...

Tujuannya bagi membangkitkan isu perkauman dan agama.... siapa lagi yang berperangai macam tuuuu... cina MCA pun gua rasa takan buat perkara bodoh + bahalol seperti itu...

Walau ada desakan supaya kes ini disiasat... gua teramat yakin Polis akan mendiamkan isu ini seperti senyapnya isu kepala babi di Masjid Kampung Medan dan Taman Dato Harun setahun dua yang lepas.... sebabnya kerana yang membuat kerja bodoh tersebut adalah puak2 melayu umno sendiri.... dan mereka kebal dari undang2 kerajaaaaan malaysia.... hahahaha...

Lu orang buatlah carian dengan pakcik google ke... atau mana2 sumber sekalipun, isu tersebut tiada apa2 tindakan dari pihak berkuasa, polis hanya melalak nak siasat secara terperinci... lepas tu terperincikan kat bawah karpet dan terus sunyi sepi wa cakap luuuuu..... sebabnya melayu mudah lupa... muakakakakaaa...

Begitulah bentuk modus operandi umporno yang taksub kepada sejarah 13 Mei 1969...., cuba bermain-main dengan semangat melayu kononnya..., cuba membangkitkan kemarahan orang2 melayu.... dan seruan puak2 melayu umno laknat yang ketandusan ide dalam zaman millenium ini adalah....
"Hoiiiii.... orang2 melayu semua, marilah bersatu di bawah panji2 umno sebab masjid kita dihina oleh kaum cina...!!!!"
Itulah seruan semangat "Ketuanan Melayu".... yang bangang lagi bahalol wal tolol..... wa cakap luuu...!!!!

Lagi satu bukti nyata jika lu orang terperasan atau tidak ialah... lu orang ada nampak atau terbaca tak mana2 puak umporno dari kalangan panglima ludah, pemuda johor ataupun NGO2 Johor yang berdemo, buat video youtube dengan meludah khhaaaakkk ptuiii.... sambil bertakbir...  ada tak...????

Ohhhh.... ada beb... kah...kah...kah.... diorang ada buat bantahan dan demo.... tapi sekadar hangat2 taik lembu jelah.... nanti semuanya akan senyap and back to normal... wayang jer tuuuu hahahaha... cuba bab hina sultan dioranglah juara dioranglah panglima kannnn... 7 hari 7 malam sanggup bertapa depan balai polis nak tunjukkan bantahan diorang tuuuu... tapi dimanakah diorang sekarang niiiii..... ?????

cehhhh.... provokasi murahan puak2 melayu bangang umporno tak menjadi beb..... hahaha... sebabnya "umno dan kepala babi dan juga kepala lembu" bagai aur dengan tebing... wa cakap luuuu..... muakakakakaaaa....pi mampus laaaa... dengan umnoooooo.....!!!!!


pesanan buat puak2 bangang umno... "lain kali letakkan kepala Rosmah depan pintu Masjid" yang ni gua kompom orang melayu pasti mengamok.... kah...kah...kah.... melayu umno jelah yang nak mengamok pun.... muakakakakakaaaa....

Lagipun apa barang orang cina atau india nak bungkus kepala babi dengan plastik lepas tuuu... letakkan kat masjid.... hahahaha... Itu pasal gua berani mengatakan itu kerja orang melayu sendiri.... pasal sejahat-jahat perbuatan, diorang masih tau hukum haram babi tuuuu..... muakakakakaaaaa!!!!

nota: bangsa/kaum lain pun tau hormat Islam laaaa... yang jelas terbukti depan mata lu orang semua puak2 melayu umporno jer... yang tak tau hormat agama islam... walau mengaku islam.... hahahaha... perintah asas Allah pun tak tau nak hormat... apatah yang lain... lagi mau sembang pasal Islam... piiiiraaaaaahhhhh.....!!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP