IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Mati Di Tangisi, Mati Di Kecohkan... Masalah Melayu...!!!!

>> Saturday, December 24, 2011

Terus terang gua katakan gua sekarang dah lemau dengan politik malaysia nih... umum mengetahui bahawa umno itu korup dari peringkat pemimpin cawangan hinggalah keperingkat paling atas lagi... siapa lagi kalau bukannya Presiden Ketuanan Melayu... hahaha.. tetapi teramat malangnya masih ramai lagi melayu2 yang buta hati, pekak telinga dan tuli dengan senario tersebut.

Yang jenis melayu umno totok... sanggup membiarkan diri bersubahat dengan menyokong menaikkan pemimpin2 durjana ini... semuanya kerana bertuhankan "Duit aka Wang", mengaku beragama islam tetapi ajaran Nabi SAW tak mau ikut... Nabi menyuruh umatnya berhijrah dari keadaan buruk kepada keadaan baik... namun puak2 ini lebih rela berada dalam keadaan buruk/susah daripada berusaha mencuba kepada kebaikkan.

Gua amat tertarik dengan statement Mak Lembu yang dipetik dari Malaysia Cronicle

“Beritahu saya, pemimpin UMNO yang mana tiada masalah?” merupakan jawapan pantas Shahrizat apabila diminta memberi komen mengenai sama ada beliau akan bertindakbalas terhadap seruan untuk meletak jawatan seperti yang di laporkan oleh suratkahabr Sin Chew beberapa hari lepas.
Syabas kepada Mak Lembu kerana akhirnya akui jua akan kebobrokkan pemimpin2 umno selama ini, itu tandanya Mak Lembu juga mengetahui akan kejahatan sahabat2nya dalam umno... masing2 simpan rahsia kejahatan sesama mereka.

Ungkapannya itu juga membuktikan bahawa persepsi umum yang menolak umno selama ini adalah benar... tiada yang tidak benar melainkan benar belaka.... hahahaha.... sudah seperti anak kecil yang di tekan di desak pelbagai akhirnya melalut juga.

Wahai melayu2 sekalian... lu orang sendiri telah melihat bukti depan mata... apakah masih mahu menyokong umno...??? Lu orang tak sayangkan generasi lu orang yang celik sahaja mata telah menanggung hutang kerajaan sebanyak 8000 satu kepala...??? Dengan segala masalah kenaikkan harga barang, tekanan ekonomi yang tinggi...??? dan pelbagai lagi selama 54 tahun beEnd memerintah... terutamanya semenjak umno baru ciptaan Mahatet Kerala tertubuh.

Lu orang boleh lihat bagaimana Awang Adek berkuntau dengan imbuhan yang dimasukkan ke dalam akaun beliau...

Lu orang boleh melihat bagaimana Khir Toyo berkuntau dalam Mahkamah. Akhirnya RM6.5 juta dirampas dan berdepan dengan hukuman lepak kat hotel free selama 12 tahun bulan... hehehehe... syabas Khir Toyol dah bebas nanti boleh jadi Pengerusi mana GLC atau ganti di Felda ke..., Risda ke... atau mana2 jua... hahahaha... itupun kalau parti umno masih hidup dan keraaaaajaan beEnd masih berkuasa hahahaha... berkuasa dengan cara menipu.... khaaaakkk ptuuuiiii....!!!! ooppssss... sorry gua belajar dari si Panglima Armandoll


Lu orang juga boleh melihat bagaimana Menteri Agama sendiri berTai Chi sehingga sanggup berbohong berkaitan wang zakat Wilayah Persekutuan Kuala lumpur. Munafikkah si Menteri Agama tersebut...??? Pergilah tanya dengan ulama 40 umno...., Lu orang nilaikanlah sendiri... bukti lengkap dokumen sudah banyak bertebaran di alam siber...

Lu orang juga tidak buta untuk melihat bagaimana Mahkamah Peranchis menyiasat Ulul Amri lu orang si Najib Razak berkaitan Komisyen Kapal Selam. Jika beliau seorang yang bersih apa perlu Perdana Menteri Malaysia terpalit dengan negara Peranchis. Suatu persoalan kepada lembu2 umno....

Justeru itu... lu orang juga tolong beritahu sama gua, siapakah lagi dalam kalangan umno yang tak terpalit dengan rasuah dan songlap wang rakyat.... walaupun Mak Lembu tahu tapi gua takda kaitan dengannya... so gua pun tak tahu jugak laaaa....

Yang gua tau... Noh Omar sedang bertepuk tangan.... dan yang gua tau juga Najib telah mempunyai 4 ekoq kambing hitam.... nak tak nak wajib disembelih juga walau dengan apa cara sekalipun.... hahahaha... samada mati jasad ataupun mati karier politik... mati tetap mati... itu sudah pasti... hahahaha...


Walaupun kawan beliau dah Qolu petang semalam, Mahatet dok tadah tangan berdoa supaya tak ikut jejak kawannya dalam masa terdekat, dengan harapan bateri dia tak lemau sebagaimana lemaunya gua sehari dua ini...., kalau tak insaf lagi... sendiri mau ingat laaaaa....

Seorang sahabat sms gua petang semalam berkaitan orang Sik, Kedah dah Qolu... jawapan gua..., apa kaitan dengan gua... so dari Allah dia datang, kepada Allah jualah dia kena berjawap... nasib aarrr... dah sampai masanya semua makhluk akan mati... so kematian dia takda faedah dan iktibar pada gua langsung...

Pemergian anak kecil ini mampu menitiskan airmata gua semalam... Al-Fatihah, kematian beliau lebih mulia daripada kematian mana2 pemimpin/orang umno yang gua kenali.... dan lebih mulia dari kematian Ketua Agama Islam yang ntah apa jasanya pun gua tak tau... setakat jadi payung... kat rumah gua pun berlambak2 payung dok ada....!!!!

Bagi gua.... jasad tak penting... ia hanyalah sarung dan bangkai yang menjadi makanan ulat dan cacing didalam tanah, yang penting bagi gua adalah rohani (roh) kerana ianya adalah segala-galanya, noktah setakat ini.

Berbalik kepada isu siapa dikalangan pemimpin umno yang tidak bermasalah... maksudnya bukan bermasalah pada jasmani sahaja malahan rohaninya pun hancur... sebab itulah mereka berani membuat kerosakkan di mukabumi ini.

Jika betul pemimpin2 umno memperjuangkan Islam... sudah pasti Rohani mereka kental, tauhid mereka tinggi dan semestinya tidak terpacul ungkapan sebegitu dari mulut seekor Mak Lembu.

Nota: Selamat Maju Jaya gua ucapkan kepada orang Sik, Kedah yang Qolu petang semalam.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP