IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Agenda Tersembunyi Taib Mahmud...????

>> Thursday, December 08, 2011

Semasa gua dalam Flight dalam perjalanan balik ke Malaysia pada Isnin lepas gua duduk bersebelahan dengan sorang awek janda dari Sabah bernama Justina Augustine... perghhhh... cun wa cakap luuuu... putih melepak Pan Cake Asian punya rupa beb.... kalau tak ingatkan pramugari dan anak2 di rumah mau gua melamar time tu jugak... hahaha...

Perjalanan yang makan masa berjam-jam lamanya tuuuu.... menghasilkan perbualan yang panjang lebar... bertukar business card... sambung sembang lagi... dari topik bisnes sesama kami bla..bla...bla.... hingga bab politik... negara dan bla.. bla.. bla... lagi..

Ringkaskan cerita..., si Justina nih dah melahirkan kebimbangannya dengan berita penemuan blok-blok minyak di perairan Sabah yang sudah menjadi "Eyeing Subject" kepada Pak2 Menteri di Sabah dan dari Semenanjung... masing2 dah mula menyibuk... itu katanya... (gua pun suspicious jugak dengan cerita dia nih... hummm... Petronas... Minyak... Mata Menteri dah Merah... konklusinya... = ????..) pandai2 lah lu orang risik2 dalam Petronas tu dan Kerajaan Negeri Sabah... kot2 ada yang tak kena kannnnn....??? hahahaha...

Gambar hiasan jer.... hahaha..

Cerita keduanya..., yang ini gua amat berminat dan bertepatan pulak dengan apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini, sedangkan baru 3 hari lepas gua mendapat cerita nih... mungkin ada kebenarannya...., bahkan selari pula dengan apa yang Justina bagitau kat gua.....???? katanya...;

Sarawak.... Taib Mahmud terkenal dengan kekayaannya...., semua orang tau..., you ingat projek Bakun Hydro...???

Yuppp..... I'm noticed that... (perghhhh... gua berbahasa penjajah dengan dia... sambil mata gua merogol raut wajah dan lesung pipit dia beb... adussss... jahatnya mata gua nih...)

You know.... this oldman nak beli projek tu.... I tak kisah... pasal dia and family memang kaya raya, after that kerajaan negeri pula dah ada proposal akan membina tujuh (7) buah Dam (empangan) di Sarawak... projek ini pun I tak kisah youuuu.... bcoz for Sarawak's.... what I'm worried...!!!!

Apa yang you risau sangat.... you orang Sabah... bukannya orang Sarawak... hehehe... (fuhhhh.... dia buat muka asam... hahahaha... I like.. I like..., gua pulak yang ghairah tak sabar2 nak tau ceritanya... sambil membetulkan duduk gua mengiring mengadap tepat ke mukanya... yang ianya gua nak layan raut manis wajah Justina nih.... rogol mata selagi boleh... lagiiiii.... dan lagiiii.... hahahaha...)

This oldman memang ular besar Sarawak... (licik) apa yang menjadi cerita belakang tabir sekarang ini apabila nama salah satu syarikat dia dah sapu projek kayu balak sepanjang 7 empangan tu... you bayangkan berapa banyak this oldman boleh buat duit... "this is the Hidden Agenda" di sebalik 7 Empangan yang diorang nak bina....

Come on laaaaa... I tak faham apa maksud you... "Hidden Agenda" I'm blurrrrr.... (saja jer... nak bagi dia sambung menceceh... boleh rogol lama2....)

Ok... you bayangkan... dari satu empangan ke satu empangan akan melalui hutan belantara kan...????

Betul... betul.... (gua betulkan ajerrr..... sambil angguk2 kepala... mata tetap fokusssss.... merah jugak muka minah nih.... hahaha...)

Projek Empangan Kerajaan Negeri yang punya...... !!! Pembersihan kawasan laluan dalam hutan tu dari satu empangan ke lagi satu Empangan sampai 7 Empangan sudah tentu banyak pokok2 Balak yang akan di tebang bukannnn...????

Setuju dengan you.... (mata tetap fokussss...)...

So.... projek pembersihan laluan tu dapat kepada Syarikat adik beradik dia laaaaa.... (sambil tangannya menampar kepala lutut gua yang hampir2 dengan lutut dia....), itu pun you susah nak paham ke...??? This is how diorang merompak harta negeri Sarawak...!!!! Inilah projek tersembunyi keluarga Taib Mahmud...!!!!

Ohhhh... baru I faham... (senyum gua sambil fokus mimik muka dia yang manis tuuuu.... perghhhh....), lepas tu kami sambung sembang lagi.... bla... bla.... bla.... dia bercerita background diri dan family dia dan gua pun cerita pasal family gua...., gua juga mengaku dah bernikah dan mempunyai anak lima.... hahahaha... tapi gua puji jugak dia kerana dianugerahkan pakej aset yang mantop dari segi fizikal/luaran..... dalaman susah gua nak predict... sebab baru je kenal... hahahaha...

Ini pun gambar hiasan jugak.... hehehe... 

Kami berpisah di KLIA.... dan sempat jugalah gua mengenakan dia..., merah muka diaaaaa.... wa cakap luuuuu.... hahahaha... insyallah... dalam sebulan dua lagi mungkin ada pertemuan kedua apabila dia datang ke KL.... dia berminat nak berkenalan dengan pramugari dan anak2 gua...

Hummm... Justina Augustine.... potential.... nih.... kuota gua ada 3 kekosongan lagi.... yang pasti dan betul2 kompom dia janda takda anak beb.... muakakakakaaaaaa....!!!!
Nota: Buat rakyat Sabah dan Sarawak.... siasat dan pastikan kebenaran cerita di atas.... jika benar lu orang patut membantah dan hentikan kerakusan pemimpin2 lu orang di sana. Jika tidak benar gua minta maaf... anggaplah ini hanyalah khabar angin yang gua dapat/dengar dari seorang penglipurlara yang cun dalam kapalterbang.... adiooosssss.....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP