IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Kakitangan Kerajaan Yang Gampang dan Cibai...!!!!

>> Wednesday, November 09, 2011


Tengahari tadi kurang lebih jam 2.45pm, gua ke Pejabat Daerah/Tanah Kuala Selangor atas urusan perniagaan. Sewaktu di Lobi di kaunter receptionist ada seorang wanita aka definasi gua (pompuan tua) berbaju merah bertudung merah.

Sewaktu gua sedang berurusan dengan pegawai yang bertugas, betul2 kat depan kaunter tu... tiba2... pompuan tua nih yang sedang duduk dengan gaya berpeluk tubuh sudah sound sama gua, sambil mengayakan tangan suruh gua tepi sikit, suara dia jangan cerita aaaarrrr... gaya ala.. ala.. suara Mak Dara yang berlagak sombong dan angkuh...

"Dik... dik... tepi sikit..."

Gua pun ketepi sikit sambil memandang kebelakang ke arah mata pompuan tua kerepot tu mengadap.... sekali gua tengok....!!!!

Perghhhhh.... pundek haramjadah punya kakitangan kerajaan Selangor yang berpangkat receptionist nih... tengah layan TV beb.... cerita sinetron sepanyol.... wallllaaaaweeeiiiii... seronotnya dan khusyuknya betina tua tu layan TV dalam waktu kerja...

Gua pun selesai bersalaman dengan pegawai bertugas... tanpa ucap terima kasih sambil memandang ke arah receptionist tua tu..., senyum sinis mengejek cara dia berkerja... terus blah....


Masuk jer... kereta, gua teringat ada terbaca pasal pengurangan kakitangan kerajaan yang di bahas dalam parlimen ke apa... (gua tak concentrate isu tu lagi... sori beb), tetapi kalau macam tulah caranya kakitangan kerajaan bekerja.... macam cibai wal anak haramjadah makan gaji buta... eloklah mana2 kakitangan kerajaan yang dah tua berumur lebih 55 tahun kasi pencen jelah... buat apa nak extend had umur persaraan... buat apa nak simpan2 lagi... buat peghabis duit rakyat jer... bayar gaji diorang.... macam bela biawak hidup jelahhhh....!!!!

Bukannya ada kerja pun.... takan bayar gaji buta untuk tengok TV beb....!!!! Baik suruh diorang duduk rumah jaga anak cucu lagi bagus.... tak pun penuhkan masa dengan amal ibadat... pasal tak lama lagi nak mampus... macam betina receptionist kat kaunter Pejabat Daerah Kuala Selangor tuuuu...

Buat KP Pejabat Daerah/Tanah Kuala Selangor... lebih baik lu tendang jer... betina tua receptionist yang takda kerja dan makan gaji buta tuuuuu.... dah la tak mesra dan berhemah dengan pelanggan, perangai macam sial jer... wa cakap lu...

Perangai gampang macam tuuuu... bisa bikin malu kakitangan kerajaan yang lain bro....!!!!Patut laaaa... Malaysia menghampiri kebankrupan... selain daripada pemborosan dan ketirisan kewangan negara, salah satu penyebabnya kerana menyimpan kakitangan kerajaan yang tua kerepot dengan membayar gaji buta.... yang hasilnya tarak... bukankah itu juga salah satu pembaziran bagi negeri/negara...

Bodoh jugak pemimpin2 negeri Selangor dan pemimpin2 Negara nih....!!!!

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP