IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Pemimpin PR Macam Sial....!!!!

>> Monday, September 26, 2011

Kah... kah... kah.... jom gelak ramai2 terlebih dahulu, pemimpin politik berjenama YB.. sepatutnya menjadi "Yang Berkhidmat" entah malaun haramjadah mana pulak pandai2 pi ubah jadi "Yang Berhormat" itulah pasalnya perangai pun macam haramjadah jugak... muakakaka.....

Kalau dari golongan umPORno gua tarak hairan punya...., ini dari puak2 yang menyalak melalak memperjuangkan hak dan kebebasan rakyat... perangai diorang sendiri terlebih umno dari umno itu sendiri.... macam sial wa cakap luuuuu....!!!!

Sumber Kerajaan Rakyat : 

Parti Keadilan Rakyat mengadakan Majlis Jamuan Hari Raya di Ibu Pejabat PKR sebentar tadi. Saya berada di sana sejak jam 12.30 tengahari sehingga majlis berakhir sekitar jam 3 petang untuk memerhati gelagat pemimpin yang bakal berlakon lagi bila masa kempen pilihanraya bermula.

Apa yang dapat diperhatikan adalah:

- Beranika jenis makanan disediakan. rendang, lemang, nasi empit, roti canai, cendol dan satay antaranya.

- Tidak kurang daripada 15 buah khemah berukuran 20' x 20' didirikan

- Tidak kurang daripada 20 bas berbaris menurunkan penyokong parti yang diangkut dari entah mana-mana.

- Hampir kesemua pimpinan parti hadir

- Saya sempat sembang dengan Cikgu Faris Musa yang nampak rancak gerak ke hulu ke hilir... bagus le macam tu..

Mari kita tengok, apa yang hebatnya dalam Majlis Jamuan itu?

- Hampir kesemua wakil rakyat dan pemimpin PKR berlagak tidak ubah seperti pemimpin Umno.

- Hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim, YB Senator Syed Husin Ali, Nik Nazmi (ADUN Seri Setia)  dan Yusmadi Yusoff (MP Balik Pulau) yang beramah mesra dengan tetamu yang hadir di khemah rakyat biasa.

- Wakil Rakyat dan kepimpinan parti yang lainnya berlagak macam "Tuan Besar" berteduh dan bersembang di khemah VIP (Very Important Penyamun)

- Khemah dibahagikan kepada 'dua darjat'. Satu darjat, khemah VIP (untuk wakil rakyat dan pemimpin parti). Manakala yang satu bahagian lagi untuk tetamu dan penyokong parti yang membolihkan VIP itu menjadi VIP... !!!

- Khemah untuk Wakil Rakyat dan pemimpin parti, makanannya siap terhidang dalam 'Dom'.

- Khemah untuk penyokong dan ahli parti... alahai nasib engkau lah.. ada yang makan tepi parit.

- Orang macam Latifah Koya, Samm dan yang seangkatan dengannya tidak bolih bergerak jauh daripada khemah VIP (Very Importang Penyamun) sebab mereka adalah raja dan pemaisuri lilin, tak bolih kena panas matahari... nanti cair.. !

Nota: 

- Anwar Ibrahim, tanpa sesiapa pun mengiringinya, beliau beramah dengan tetamu yang hadir. Anwar bergerak dari satu meja ke satu meja yang lain untuk meraikan tetamu parti yang hadir. Anwar adalah watak seorang pemimpin yang harus dicontohi TETAPI malangnya masih ramai pemimpin PKR yang sombong, bongkak, haprak dan patut dihumbankan jauh dari pentas kuasa!

- 'Usetat' Badrul Amin (penjual keset ugama) pun bersembang juga dengan tetamu. Daripada banyak meja kosong, usetat ini pilih untuk duduk makan dan bersembang di meja perempuan wakil-wakil dari Kelana Jaya. Saya ingatkan 'usetat' tu memang dah kenal biasa dengan mereka, tapi bila diselidiki... rupanya usetat tu sesaja 'syiok' dok situ.
Yang ini pula dari Blog Kulup Sakah.
Saya berharap lain kali "khemah VIP" tak perlu diadakan di majlis rumah terbuka hari raya bagi memberi peluang rakyat duduk bebas bersama pemimpin pujaan mereka kerana pemimpin dan rakyat berpisah tiada. ada yang datang dari jauh hampa nak bergambar kerana pemimpin sibuk berbual sesama kawan2 pemimpin saja. Nanti dekat2 pilihanraya, jangan turun ke rumah rakyat kerana di sana tiada "tempat VIP". Sekian!
hahahaha.... sendiri mau ingat laaaaaa... dalam bab bersama rakyat nih.. gua rasa Najib lagi bagus kot.... ngeeeee....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP