IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Hutang gila

>> Wednesday, September 21, 2011

Minta laluan bro, bila baca artikal dalam Utusan gua panas hati,

* Lebih 36,000 rakyat negara ini menanggung beban hutang yang tinggi sehingga terpaksa merujuk kepada Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) akibat gagal melunaskan hutang rawatan perubatan.
* Kebanyakan mereka yang berumur antara 20-an dan 50-an itu secara
purata pula mengambil masa maksimum 10 tahun untuk melangsaikan hutang berkenaan.
* Berikutan hospital swasta enggan menerima pesakit yang tidak mempunyai deposit, menyebabkan mereka terpaksa menggunakan kad kredit tetapi tidak membayar balik hutang yang dibuat.

Kan haram jadah namanya ni, macam tak bersalah je artikal ni dikeluarkan, seolah macam rakyat suka sangat berhutang, Dulu tak pernah pulak kita dengar rakyat terpaksa berhutang untuk rawatan sampai 10 tahun baru habis bayar sekarang ni apa dah jadi, apa Kerajaan tiada kuasa ke nak memantau perniagaan kesihatan yang mengenakan charge terlalu tinggi, hospital swasta kaut untung gila babi atas penderitaan orang lain.

Pengalaman gua la, dulu gua pernah masuk wad sebab susah bernafas, 3 hari gua duduk wad makan tidur, ada la dua kali test, 1 stress test, kedua ecg test, akhirnya gua tak sakit, cuma kena gastrik je, masa nak keluar mak ooiii bayarannya je da cecah rm8300. Gua rasa gua kena kencing hidup-hidup, gua nak keluar cepat sebab gua da tak rasa sakit pun 6 jam lepas masuk tapi doktor takutkan gua dengan macam-macam cerita. Dari situ gua dapat pengajaran cara menipu begini la diorang buat duit, gua terfikir tu baru gua seorang je kena kencing, pesakit lain ntah macam mana, apa semua ni kerajaan tak pantau ke. Charge yang dikenakan melampau2.

Gua yang cukup hangin sebab kerjaan selalu kata menjaga kebajikan rakyat, kalau betul la takan la rakyat pergi ke hospital swasta, itu cerita hospital swasta, cerita hospital kerajaan pun boleh tahan juga, ini berlaku pada mak gua sendiri, dia jatuh kaki patah, masa nak buat pembedahan masuk besi doktor suruh bayar deposit besi rm500 dan setelah habis pembedahan dia kelurkan bil lagi seribu katanya untuk beli besi, gua tak banyak soal bayar, tapi gua terfikir macam mana agaknya la keadaan golongan miskin kalau patah kaki macam mana la nak bayar, macam ni ke kerajaan perihatin, pukul canang satu dunia kata perkhidmatan kesihatan kita antara terbaik didunia, poooraaah.

Apa la nasib rakyat malaysia, masuk hospital hutang, masuk u hutang, sana sini hutang, agaknya satu masa nanti hidup rakyat malaysia ni kerja untuk bayar hutang sampai kekubur.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP