IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Merah Jadi Biru Beb.....

>> Wednesday, August 03, 2011

Gua bercadang nak berehat dari memaki hamun keraaaa..jaan beEnd/umPORno sepanjang Ramadhan ini. Sebab itu gua dah tulis bercuti sebulan.... tetapi apakan daya beb..., hati mendidih kepanasan apabila terbaca laporan Malaysiakini.

Ntah apalah nasib Malaysia kerana mendapat parti pemerintah yang mewakili keraaajaan Malaysia sebuah parti haramjadah spesies yahudi laknatullah Babi Negara (bn). Kebanyakkan yang berkerja dalam SPR dan JPN ini adalah spesies melayu... kalau dah melayu tuuuu... dah tentu2 beragama Islam kan..., kalau dah beragama Islam dah tentu2 diorang wajib berpuasa dalam bulan Ramadhan ni kan, kalau dah puasa... mana boleh menipu beb... itu kan berdosa.

Gua rasa melayu2 yang mengaku beragama Islam dalam SPR dan JPN ini... adalah melayu kapiaq wa cakap luuuu.... sanggup menipu, mengadai kedaulatan negara demi pangkat dan wang menjadi pak turut anjing politik babi negara (bn) dan umporno.

So... kepada melayu2 yang mengaku beragama Islam yang bertugas dalam SPR dan JPN.... lu orang makan hasil gaji HARAM kerana bersubahat menipu rakyat Malaysia yang membayar gaji lu orang selama ini dan juga bersubahat mengadai kedaulatan negara kepada pendatang asing. Lu orang memang spesies manusia haramjadah pengkhianat negara.

Hanya kerana ingin mengekalkan kuasa pemerintahan barisan nasional/umporno sanggup mengadaikan kedaulatan negara kepada pendatang asing, memang sial wa cakap luuuuu....

Jikalau pembongkaran yang disiarkan Malaysiakini benar terjadi..... tahniah gua ucapkan di atas kecekapan pihak kerajaan gabungan umporno, spr, jpn melakukan perkara ini.


Mungkin kita boleh check dengan mana2 atau semua warga Indon-Indon, Bangla-Bangla dan lain lain pendatang asing, apakah mungkin mereka sudah dapat tukar dari MyPR (Merah) ke MayKad (Biru).... boleh check semua tu... dan jika benar, soal siasat apakah syarat2nya untuk berubah warna dari merah kepada biru.

JPN mengatakan sistem biometrik baik akan meningkatkan tahap pengurusan dalam negara bersangkutan kerakyatan, pendatang asing dan lain lain. Kad Pengenalan Biru dikatakan bersyarat, mesti ada surat kelahiran asal (surat beranak), nama ibubapa sebagai pengesahan rakyat Malaysia.

Tapi jika semata-mata kerana politik untuk kekal tadbir negara.... walllaaaweei.... ini sangat merbahaya kepada rakyat Malaysia wahai pak najib... wahai pak hishamudin dan wahai Majlis Keselamatan Negara, kerana semua pendatang asing berkad pengenalan Merah (MyPR) dah bertukar menjadi Biru (MyKad - bergelar rakyat Malaysia dan sudah boleh mengundi).

Jika perkara/dakwaan ini betul... ketika mengundi nanti mungkin orang belakang atau hadapan kita, muka macam Melayu... tapi bila ditegur tak pandai nak jawab dan bertutur bahasa malaysia.

Rupa-rupanya bangsa Nepal... wa cakap luuuuu.... hahaha... boleh terjadi jika ini benar dibuat..., muka Indon dengan Jawa Malaysia masih jauh berbeza beb.... nampaknya kita semua sendiri kena rajin2lah check atau bertegur sapa dengan muka2 asing ini....


(nota: berdasarkan laporan dari malaysiakini, gua cadangkan setiap individu rakyat membuat laporan polis mendesak supaya SPR, JPN dan semua Agensi Keraaaaajaan Babi Negara haramjadah umporno yahudi laknatullah ini di siasat)

22 IkutSukaLu...::

Na'im Nikmat Tuesday, August 02, 2011 10:42:00 PM  

Salam Bro Isa,
Nampak kerja syaitan dan iblis sudah diambil alih oleh .... dibulan yang mulia ini.

Isa Tuesday, August 02, 2011 11:05:00 PM  

W'Salam Naim;

Camna nak rantai setan2 SPR/JPN ni eekkkk....

Kalau panah dengan petir boleh takkk...??? hahaha...

omaq,  Tuesday, August 02, 2011 11:29:00 PM  

Bro isa...gua dah agak dah....kihkihkih...darah tengah mendidih mana bole berehat bro...orang buat jahat depan mata tak kan nak pejam ja kot...tak gitu ke bro....dua ari cutipun gua rasa jari jemari lu dah terketar-ketar...kan kan kan...
Gua rasa lah lu maki hamun nak bagi nasihat kat malaun2 nih tak bdosa kot..termasuk dalam amar makruf nahi munkar jugak kan....hehehe....tanduk gua dah kluaq nih....

opisboi Tuesday, August 02, 2011 11:42:00 PM  

tahun 2020 mamat myanmar bolih jadi ketua cawangan, mat bangla ketua bahagian, mat indon blh jadi adun umngok..

Isa Wednesday, August 03, 2011 12:04:00 AM  

omaq;

panas bro... panassss.... dengan penipuan puak2 laknat tu bro...

Jari gua tak laaa.. terketaq2 sampai lagu tuuu.... hahaha...

nampaknya setan dalam diri gua banyak lagi nih.... nak kena pakai rantai cap apa pulak ni... hehehe...

Isa Wednesday, August 03, 2011 12:05:00 AM  

opisboi;

Mat Nepal boleh jadi PM kot... hahaha...

mampuihhhhh.... dengan penangan beEnd biawak nih... macam2 boleh jadi beb...

gmu,  Wednesday, August 03, 2011 12:12:00 AM  

Salam Bro isa.
Wa cukup sedih dan keciwa apa yang terjadi dan satu malapetaka bagi warganegara Malaysia apabila orang asing diberi sewenang-wenangnya My Kad Biru. Minta Bro isa cadangkan kepada NGO atau PR saman kepada agensi ini kat mahkamah...tak kiralah sekurang2nya ada tindakan.

Anonymous,  Wednesday, August 03, 2011 12:24:00 AM  

Malaysia sudah tidak perlu lagi kapal selam,jet pejuang mahu pun kapal ronda.Angkatan Bersenjata sudah tidak perlu lagi mengawal sempadan sebab hampir 2 juta PATI akan dijadikan warganegara.Negara sudah "bolos",keselamatan negara terancam dan jenerasi akan datang juga terancam.Mana Brahim Katak,mana Pekosa?

sheikh teluk intan Wednesday, August 03, 2011 1:05:00 AM  

Hati sedang marah nih Isa. Banyak sangat kes seperti ini telah dikesan.Puak UMNO/BN dan sekutunya seperti JPN dan SPR semakin menjadi sial sesialnya.

Nak report polis? Polis pun dah tak boleh dipercayai. Nak report kat penghuni Istana? bagi balak atau projek besar-besar , diamlah puak suci ini.

Turun ke jalan raya?

author faethal Wednesday, August 03, 2011 1:40:00 AM  

Salam Bro Isa,
Aku rasa bangla-bangla Patriot masa 9 Julai hari tu paling awal dapat MyKad. KJ senyap-sunyi pasa pemutihan PATI no nampaknya...

Lang Wednesday, August 03, 2011 2:02:00 AM  

salam bro....

walau pun bulan puasa... kalau lu marah sebab benda yg WAJIB marah tak apa... kalau dalam bulan puasa dan sedang puasa... pelir kena tendang nak sabar ke?...

isu PR ini memang pelik... wa tak pernah keje luar negara... tapi wa ingat kalau sapa2 keje atau belajar luar negara... kita hanya perlu ada passport... kalau dijepun org asing diberi 'alien card'... tahap pendudukan mmg takkan diberi melainkan memohon untuk menjadi warga negara...

di malaysia ni pelik... passport antarabangsa mcm tak laku... org asing diberi kad pengenalan... wa ulang kad pengenalan... walau pon tajuk kecilnya penduduk tetap... takkan nak bagi duduk tetap kot.... sepatutnya cukup time suruh belahla... pehal pulak nak bagi kad pengenalan... tak kisah le warna merah ke... biru ke.... hijau ke... kelabu taik anjing ke....

pintu kota kita telah dibuka agar dapat ditakluk oleh bangsa penjajah yg datang bukan dengan senjata beb... tapi datang dengan kuasa untuk menentukan kerajaan...

kalau hari ini umporno udah diselubungi oleh eeee... satu hari nanti parti ini akan diterajui oleh nepal-malay, indo-malay, bangla-malay... silap2 adalak negro-malay...

nak ngadu ngan sapa bro?... bila pulis boleh berbahsa nepal, imigresen boleh berbahsa indon, askar boleh berbahasa bangladesh... menteri boleh berbahsa afrikaaaaa...

lu dapat fikir apa yg wa bayangkan sekarang bro?...

Anonymous,  Wednesday, August 03, 2011 2:16:00 AM  

nampaknya slogan satu malaysia dah boleh tukar pada satu dunia la bro..hahaha..selamber dek jek org tua tu luluskan hal2 mcm nie ek?xsedar ke org indonesial dah byk buat taik kt malaysia nih?

johor born Wednesday, August 03, 2011 2:37:00 AM  

dia sudah mari,hati panas ye bro

tukang kata,  Wednesday, August 03, 2011 9:29:00 AM  

sedih dengan apa yang terjadi negara kita ni seropa tak dak maruah... kita ni sebagai warganegara rasa cukup terhina dengan apa yang dilakukan oleh pengkhianat negara. Aku cadang lahabau-lahabau ni bilamana umporno dah tak perintah malaysia ni tangkap sabitkan kesalahan penjarakan dan lucutkan kewarganegaraan biar jadi pengajaran untuk semua. Berani kerana benar ingat janji ALLAH itu pasti

muqlis04 Wednesday, August 03, 2011 10:14:00 AM  

dengan kata lain...pemutihan indo/bangla utk bantu umgok menang undi la ni...jiwa gua kacau beb..

keladi,  Wednesday, August 03, 2011 11:11:00 AM  

kahkahkah gua dah agak dari dulu lagi.
sampai mampus pun pihak pembangkang tak dapat perintahnye..masa pr. selalu camni..hantu2 dah payah.la ni buat cara paling celaka sekali..ni semua nasihat yahudi APCO.
lu org semua boleh lah kemas brg2 pindah negara lain je.
kalu lu org berani pun,tak pasal mampus kene tembak buta2 je.macam kat syria skarang.

buat demo kasi tumbang je rejim ni dah tak da jalan la.....(ganas nye cete gua)kahkahkah

pergi mampus lah gan puak2 anjing tu.sial bodah bangang bangsat segala B semua ada kat Babi Negara(BN)ni.kali duk kata makin B lagi.dah tak boleh selamat sebab ari kene sumpah kot

hussain Wednesday, August 03, 2011 12:17:00 PM  

setuju bro isa,,sebenaqnya mangkuk hayun haran bejadah ni memang tak percaya akan ada hari pembalasan oleh ALLAH,itupasai maruah depa pun boleh jualbeli..sangat hina,sungguh hina lagi menjijikkan..anak bini depa tak malu ke kt masyarakat,,,tungguleee waktu mampuih nanti...memalukan bangsa..

Anonymous,  Wednesday, August 03, 2011 2:29:00 PM  

Dinihari ini aku dengar dari Pak
Qurish Sihab..tafsir almisbah..

Iblis adalah mahluk Allah yg umurnya panjang sampai kiamat dan enyesatkan hamba Allah yang lain.

Syaitan adalah hamba Allah yg menyesatkan..jadi memang ada manusia tapi setan..

Busu diperantaun..

otaklunyai Wednesday, August 03, 2011 4:54:00 PM  

Ya Allah Tuhan Yang Maha Agung dan Maha berkuasa. Diatas segala sifat Rahim MU dan kegagahan MU aku memohon agar negara kami dan rakyat yang tidak berdosa dilindungi dari fitnah dan kezaliman pemimpin2 kami yang zalim dan jahat ini dan mereka yag bersubahat menjayakan kejahatan ini. Sesungguhnya kami tidak berdaya melawan kezaliman dan kejahatan mereka yg disokong oleh penguasa yang zalim. Diatas keberkatan bulan yang mulia ini dan diatas ibadah puasa yang kami lakukan hanya kerana MU Ya Allah Kami memohon kepada MU Ya Allah supaya ditukarkan kerajaan ini dan pemimpin2 ini dgn mereka yang lebih baik yang akan membawa kepada keadilan dan kemakmuran agar dapat kami kyushuk dan tawadduk berinadat kepada Mu Ya Allah. Ya Allah Tuhan yg maha Menghukum, hukumilah pemimpin2 yg zalim ini dan mereka yang bersubahat melakukan pengkhianatan ini supaya menjadi pengajaran.

Hanya kepadaMu lah sebaik2 tempat kami berlindung... Amin Ya Rabbal Alamin

warta 365,  Wednesday, August 03, 2011 7:22:00 PM  

salam bro isa,benda ni dah lama jadi di semenanjung selain di sabah/swak..

mat indon @ keturunan indon/PATI pure memang dah lama jadi ahli UMNGOK..bahkan siap jadi ADUN Lagi..

contohnya..ada mamat tu kampong dia katanya pulau perhentian di dalam dun kuala besut,terengganu...mak bapak dia PATI yang masok malaysia ikot pulau perhentian...tup2..dia siap jadik ADUN di kuala besut lagik..kwhkahakahkaa.

Hanz Newman Thursday, August 04, 2011 12:11:00 AM  

Ni kerja 1 kumpulan IT (programmers) yg ditaja sepenuhnya oleh u know who & terancang untuk memasukkan seramai mungkin PATI & PR ke/dari database JPN, SPR, dll. Matlumat ni gua nilainya bukan status dhaif atau maudud ...kira dlm perang politik ia sahih cuma 'sanad'nya gua tak tahu nak bagitau sapa...hehe

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP