IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Biometrik, SPR, JPN... Semuanya Celaka..!!!!

>> Thursday, August 04, 2011

Senario 1;

Gua duduk bersembang dengan seorang Inspektor Polis (balai mana syyyhhh...) berkaitan dengan sistem Biometrik, dari pemberitahuan beliau sistem ini digunapakai terhadap PATI atas tujuan merekodkan data/cap jari Pendatang yang bekerja di Malaysia dan juga Pendatang Asing yang masuk secara Haram bagi membenteras kegiatan jenayah melibatkan warga asing.

Dan beliau juga menyatakan keberkesanan sistem ini is sucked... lembab, selalu offline dan pelbagai masalah teknikal terjadi dan menyebabkan banyak perkara/kes yang tergendala atau terjejas. Ada sesetengah kes, si penjenayah sudah ada rekod sebelum ini tetapi menunjukkan tiada dalam data rekod untuk tangkapan seterusnya... apa punya sistem yang keraaaaajaan buat ni...????

Ini adalah sebahagian masalah yang dihadapai oleh pihak berkuasa (polis). Tetapi pihak keraaaaajaan barisan mengatakan ianya yang terbaik buat masa ini...., yeaaaa... terbaik kepala bapak diorang sebab diorang boleh manipulasi penggunaan sistem ini untuk kepentingan kuasa diorang.

Satu pembodohan ketara dari keraaajaan haramjadah umPORno/barisan nasional penipu rakyat.

Senario 2;

Beberapa malam yang lepas, gua didatangi oleh seorang kawan yang kini mendapat projek memutihkan PATI, beliau meminta gua mencari seberapa ramai kenalan Indon atau mana2 kilang yang mengajikan pendatang asing. Beliau mengatakan charge untuk keseluruhan proses adalah RM450, di mana RM50 untuk gua sebagai komisen, RM50 lagi untuk komisen beliau/syarikat dan RM350 untuk Keraaaajaan (imigresen ke... JPN ke.. wallahuaklam... sebab gua malas nak ambik pot dalam hal ini dan gua tak kemaruk duit 50 hengget setiap satu kepala yang diorang offer tuuu.... itu semua kerja2 cipalat...)

Beliau juga memberi maklumat, dalam proses pemutihan yang dijalankan oleh keraaaajaan barisan nasional ini ada pihak yang menangguk di air keroh, contoh di beberapa kawasan dalam negeri Selangor.

Menggunakan seseorang yang bergelar Ustaz warga indon yang terkenal untuk mengutip nama warga2 indon yang ingin jadi warganegara Malaysia. Setiap Indon dikenakan deposit RM1500. Syaratnya kena mengundi UMNO/BN. Alasan tukang kutip nama itu, ialah warga India dan Cina diambil ramai2 iadi warganegara oleh puak2 Cina dan India.


Perkara ini mungkin menjejaskan kestabilan Malaysia kerana peratus Melayu berkurang akibat kegiatan puak Cina dan India berkenaan.

Dimaklumkan bahawa ramai warga Indon yang bergolok bergadai untuk mengumpulkan RM1500, kemudiannya tertipu dan habuk pun tarak. Dah kena tipu kemudian kad pun kena ambik balik. Sebenarnya bagi warga indon, nak jadi warganegara Malaysia bukan percuma. Nampaknya dalam sibuk mewarganegarakan indon2 ni, ada yang menangguk nak bikin wang besar... wang besar dengan cara menipu... hahaha....

Pendaftaran PATI untuk status penduduk tetap pun mesti ada hadnya, bukan untuk selama-lamanya. Mesti ada perbedaan antara penduduk tetap dengan warganegara. Dalam hal ini pihak berkuasa pandai2 lah nak menyiasat perkara ini, dalam kawasan PJ Selatan berlambak, Klang, Meru hingga ke Kuala Selangor dan puak2 yang menjalankan kegiatan ini adalah puak2 umPORno cawangan dan bahagian, dalam banyak2 tu sudah pasti ramai yang terselit seperti Mismah... hahahaha... jahanam laknat puak2 umPORno nih... kalau tak kelentong bukan umPORno namanya...

Senario 3;

Bak kata Anjing umPORno... si Pengerusi SPR kes Mismah adalah "kesilapan teknikal" hahaha... kesilapan teknikal kapla tokwan dia laaaa...., perkara kegiatan memberi MyKad atau Kad Pengenalan Malaysia kepada PATI sudah berlaku sejak zaman Mahatet dan Megat Junid lagi... dah berpuluh tahun beb... terutamanya di Sabah.

Perkara ini selalu di timbulkan oleh pembangkang, tetapi dengan kuasa yang ada pada tangan2 ghaib dalam Keraaaaajaan barisan nasional haramjadah ini, ianya disembunyi dan disenyapkan tanpa sebarang tindakan dan siasatan.

Tambahan pula dengan ungkapan kata2 Presiden umPORno aka Perdana Menteri Malaysia si Najib yang tengah Nazak sekarang ini, "walau apapun terjadi Putrajaya harus di pertahankan"... jadi inilah permainannya dan inilah yang terjadi apabila semua agensi keraaaajaan haramjadah ini akan berbuat apa saja demi mencapai matlamat kotor umPORno/barisan nasional demi mengekalkan kuasa pemerintahan mereka yang semakin mereput kini.


SPR tak usah nak kelentong rakyat.
SPR tak perlu perbodohkan rakyat.
SPR usah jadi Anjing Belaan umporno/barisan nasional
SPR berhentilah dari memakan hasil gaji wang cukai rakyat, yang ternyata HARAM buat bagi sara hidup anak bini lu orang kerana menjadi penipu kepada Rakyat dan menjual kedaulatan negara kepada warga asing.

Jabatan Pendaftaran Negara juga tidak terkecuali mentekedhaghah wang HARAM hasil kerja2 kotor bersubahat dengan umPORno/barisan nasional dan juga SPR.

Kepada Pengerusi SPR.... you're SUCKED... lebih baik letak jawatan daripada mampus dalam kehinaan... BANGSAT BAGERO....

Kesimpulannya, sistem Biometrik tidak relevan untuk digunakan dalam proses Pengundian PRU-13 kerana banyak kelemahan, selain daripada itu ianya projek menkayakan kroni dan salah satu cara bagaimana keraaaajaan barisan nasional menambahkan bilangan pengundi haram dalam sesuatu kawasan.

Nota: Penduduk tetap tidak sah menjadi pengundi dan mereka hanya layak menggunakan Mykad Merah. Syarat-syarat untuk jadi warganegara sudah ada dan wajar dilaksanakan, bukan hari ini dapat Mykad Merah esok boleh tukar pada Mykad Biru.

Itu namanya peraturan haramjadah,
Bikinan parti haramjadah umPORno
Dengan kerjasama keraaaajaan haramjadah barisan nasional
Olahan Anjing-Anjing Peliharaan seperti Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

WTF..... buat keraaaajaan barisan nasional dan Anjing-Anjing peliharaannya...

11 IkutSukaLu...::

johor born Thursday, August 04, 2011 1:21:00 AM  

Sangup puaka2 ni gadaikan negara untuk kuasa, apa la nasib anak malaysia ada pemimpin bangsat.

50hingit ye bro stu kepala da blh wat MLM tu, kakakakah

Isa Thursday, August 04, 2011 2:10:00 AM  

JB;

Puak2 lahanat tu peduli apa, negara nak tergadai ke apa ke...???

Yang penting kuasa... hehehe..

lu mau kaaa... 50 hengget tu.. nbr tepon ada kat pamplet tu.. lu contact Roy.. member gua tu..

Hashim,  Thursday, August 04, 2011 7:34:00 AM  

Salam 1Malaysia Wak...

lu tak belajar sains politik mana lu faham Power Management...tak kira sape memerintah peluang manipulasi akan digunakan semaksima...

Biasa be...puak puak Bewak ..apa benda pun gadai janji dapat kuasa...dah dapat kuasa bagi kat Cina...Bebal punya Melayu

Aku & belia felda Thursday, August 04, 2011 8:57:00 AM  

Kalau mcm ni letih la aku dan rakan2 pi cuci otak2 makcik dan pakcik felda kt tmpt aku ni..sok sok pru13..bn menang lagi..walau mcm manapun..kene teruskan perjuangan..biar kalah dlm usaha..jgn mati tk usaha..

Anonymous,  Thursday, August 04, 2011 9:37:00 AM  

Sapa yang baca blog ni mesti mau ingat: hendaklah kamu periksa dengan berita yang di bawa oleh orang fasik, kerana mereka itu sangat suka berbohong.

Kalau kita kata orang lain celaka, sebenarnya kitalah yang terlebih celaka dari segalanya.

otaklunyai Thursday, August 04, 2011 10:10:00 AM  

Mohon sembah perkenan Tuanku sebagai payung mahkota untuk menghukum pemimpin yang mengkhianati negara dan RAKYAT.

Pemimpin ini telah mendurhaka kepada Yang Dipertuan Agong.

Marilah kita beramai2 berdoa kehadrat Allah S.W.T dibulan yang amat mulia ini semoga negara kita dan anak cucu kita dilindungi dari musibah pengkhianatan pemimpin kita sendiri. "Ya Allah Tuhan Yang Maha besar Dan maha Gagah Perkasa, kami hamba-hamba Mu yang lemah ini berlindung dengan Mu dari segala pengkhianatan dan kezaliman pemerintah kami yang jahat dan zalim. Selamatkanlah negara kami dan anak cucu kami serta hamba rakyat yang tidak berdosa dari kezaliman pemimpin-pemimpin dikalangan kami. Kami bermohon Ya Allah agar ditimpakan balasan yang setimpal dengan pengkhianatan mereka dan mereka yang bersubahat melakukan pengkhianatan ini agar menjadi pengajaran. Ya Allah gantikanlah kami dengan pemerintah yang baik dan adil serta pemerintah yang menjaga Agama Mu agar mudah untuk kami mentaati Mu Ya Allah.

Diatas keberkatan bulan yang mulia ini dan diatas ibadah puasa kami hamba rakyat yang teraniaya dan anak-anak kecil yang tidak berdosa, kami memohon agar dimakbulkan doa kami Ya Allah. Hanya Engkaulah sebaik-baik pemberi pertolongan dan pemberi pembalasan.

Anonymous,  Thursday, August 04, 2011 10:39:00 AM  

Guna bahasa aku punya heee
# 3 senario serupa taik gigi bila luncai sembang2 sama labu dan pak pandih. Bau petai !!!!

Anonymous,  Thursday, August 04, 2011 10:39:00 AM  

Guna bahasa aku punya heee
# 3 senario serupa taik gigi bila luncai sembang2 sama labu dan pak pandih. Bau petai !!!!

Hanz Newman Thursday, August 04, 2011 1:02:00 PM  

Berjuta orang pendatang ada kat M'sia boleh jadi pengundi sah selepas ni, atas kesilapan 'teknikal' SPR & JPN. Oh terima kasih kerajaan UMNO-BN. Jabatan Perdana Menteri tak terlibat ker? hmmm... let me see. Naah, they r cool & innocent, right? hehe

Apa nak buat? Sementelah, dah ramai warga asing jadi pengundi, para pemimpin & pendokong PR hendaklah turun ke rumah kongsi warga asing atau PATI. Beritahu mereka untuk undi PR. Pedulikan janji-ugutan UMNO-BN. Kita janjikan 'kemerdekaan' & cukai atau permit yg flesibel & lebih murah bayaran. Something like that, lah.

Isa Thursday, August 04, 2011 1:34:00 PM  

Adussss... anjing2 peliharaan umPORno yang tak bernama sudah terlepas dan melalak di sini pulak daaahhhhh...

Lang Thursday, August 04, 2011 11:51:00 PM  

bro... klu gua berkuasa pon sudah pasti gua akan pertahankan dgn apa cara sekali pon.... nak mampos kalau kalah... abis semua aktibiti salah gua kena korek sampai kedasar... klu sampai betul2 kalah... sure gua akan pura2 jatuh sakit... dapat naik heli dari hospital gi court... mesti puak2 gua sedih serta marah kat gomen baru sbb tak kesian kat gua yg dah terlantar dan masih nak dakwa dakwi...

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP