IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Sila ambil perhatian...!!!!
Blog ini bukan tempatnya bagi orang2 yang berasa dirinya beradap sopan santun dan bajet bagus. Jika tidak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan dalam pembacaan. Sila blahhh.... gua bolayan....

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati gua (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik, Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PH), Wakil Rakyat (Ahli Parlimen/DUN) yang tugas mereka suka memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Agensi Kerajaan Di Takuk Lama Jugak...!!!!

>> Friday, August 12, 2011

Siang tadi setelah selesai urusan di KL, berjemaah di Masjid Negara selepas tu gua besit ke JPJ Wangsa Maju. Sampai di JPJ wangsa maju lebih kurang 2.30pm... jalan lineclear... henjut jelah kan.. hehehe...

Sampai jer kat sana tengok orang dah ramai beratur beb... nak ke Pintu 2 dengan urusan masing2 lah..., Pintu tu pulak buka pukul 2.45pm... hari Jumaat punya pasal....., tapi bagi gua ini menjadi hal... sebabnya...

Sejak dulu, kini dan selamanya... urusan dengan pejabat kerajaan nih tak pernah berubah... contoh macam hari Jumaat punya waktu kerja/urusan... kenapa perlu rehat sampai 2 jam lebih...???

Menteri dah berapa kali bertukar, tapi tetap macam tu juga... tak efisien tak produktif langsung. Berbalik pada hari Jumaat punya cerita, nak rehat/tutup kaunter sampai 2 jam lebih tarak hal.... tetapi kepada kakitangan lelaki sajalah atas kewajiban Fardhu Jumaat. Kepada kakitangan perempuan tak perlulah rehat sampai 2 jam. Apa barang kakitangan perempuan nak rehat sampai 2 jam... untuk pergi shopping ke...??? hahahaha....

Bukankah lebih baik jikalau kakitangan pompuan menjalankan tugas seperti hari2 biasa (Isnin-Khamis), jika yang berurusan menjaga kaunter sudah tentu2 boleh mempercepatkan proses dan mengurangkan kesibukkan orang ramai yang berurusan.

Contoh seperti kaum cina/india mereka boleh berurusan dalam tempoh waktu 2 jam tuuuu...., kaum melayu mungkin akan bertimpas pula selepas urusan solat Jumaat, jadi kekangan kesibukkan tu dapai di leraikan...

Lagipun urusan pada hari jumaat ini waktunya teramat terhad terutamanya kepada pelanggan/pengguna yang beragama Islam, lebih2 lagi yang terikat dengan waktu pejabat... semua urusannya nak cepat beb... sebab nak kejar masa....

Kalau ada pembaca di sini dari kalangan kakitangan kerajaan (perempuan), lu orang jangan marah aarrr... sebab kakitangan keraajaan lelaki dapat waktu rehat 2 jam atas alasan Solat Jumaat, tapi lu orang kena kerja macam hari2 biasa...., tetapi pernahkah lu orang terfikir kakitangan lelaki dapat tak  cuti bersalin beberapa bulan tuuuu.... hahahaha.... 

(Entry bengang sebab kakitangan JPJ betul2 ikut buku beb... 2.30pm gua jenguk ikut cermin gelap Pintu 2 gua nampak semua staffs pompuan syok bersembang beb...., pukul 2.46pm baru terhegeh2 nak buka pintu... apa lagi yang menunggu di luar tu serbu masuk macam kambing lepas kandang laaaa..... dah tu pulak kena beratur lagi nak ambil nombor giliran, lepas tuuuuu... menunggu lagi.... hrmmmm... tak efisien langsung dan betul2 buang masa... kah..kah...kah... apa diorang tak pernah baca surah Al-Asr "Demi Masa" ke..???)

Sampai giliran gua nombor yang gua chai tak dapat... dah ada orang booking, nasib baik ada sorang awek cun bagitau kat gua, encik cuba merayu dengan Pengarah. Gua isi borang baru... pergi Pintu 9 (Bilik Pengarah) rupanya punyalah panjang beratur... tunggu giliran merayu nombor... akhirnya pukul 4.00pm baru selesai... tapi gua dapat jugak laaaa... nombor idaman gua tuuuuu.... hehehehe....


Minggu depan settle.... perghhhhh....

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP