IkutSukaAku-ISA. Powered by Blogger.

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!

Khusus buat pembaca bertaraf Skema, Sopan Santun dan Beradab. Ini bukan tempat lu orang. Sila logout.... jika tak mahu terasa sakit hati, menyampah dan memualkan. Sila ambil perhatian...!!!

Jika anda tidak boleh menerima konsep blog ini, dengan segala hormatnya anda sekali lagi dinasihatkan supaya logout secepat mungkin. Di sini tiada bahasa sopan santun, penuh beradab lagi tertip, harap maaf.

Wujudnya blog ini khusus untuk meluahkan rasa tidak puashati (sebagai rakyat) terhadap Parti2 Politik dan Kerajaan Korup (tidak kira BN atau PR) yang tugasnya memperbodohkan RAKYAT sepanjang masa.

Eloklah Mati... Itu Pun Nak Kecoh ke...???

>> Saturday, July 30, 2011


Masyallah... gelinya gua..., buka jer.. blog tengok kat bloglist 90% tajuknya pasal kisah kematian mamat yang tukar jantina kat terengganu tu..., ada yang simpati, ada yang menyesal tak dapat bagi bimbingan dan ntah apa2 lagilah...

Benda2 macam tu sepatutnya tak perlu dilayan beb... kalau dah mati tu mati jelah, benda yang ditegah dalam Islam pun dilanggarnya, lagi mau simpati kaaaa....???

Daripada Ibnu Abbas r.a bahawa: Rasulullah SAW melaknat kaum yang menyerupai atau berlagak seperti wanita (al-mukhannathiin/al-mutasyabbihiin bi al-nisa') dan kaum wanita yang menyerupai atau berlagak seperti lelaki (al-mutarajjilaat/al-mutasyabbihat)....... hadis riwayat al-Bukhari..

Daripada Abu Hurairah r.a, beliau berkata: Rasulullah SAW melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita dan wanita yang memakai pakaian lelaki..... hadis riwayat Abu Dawud dengan sanad sahih (dipetik dari kitab Riyadhus Salihin)

"Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran), dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong, dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah" . Dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil Syaitan menjadi pemimpin yang ditaati selain dari Allah, maka sesungguhnya rugilah ia dengan kerugian yang terang nyata.


 Fatwa yang tidak di wartakan oleh Jakim. (Mak Nyah Selangor... hahaha... pasti terkilan beb...)

So..... kalau lelaki pakai baju perempuan pun dah tak boleh... apatah lagi menukar jantina...???

Seperti yang lu orang baca kat atas, setiap hadis tersebut disertai dengan perkataan 'laknat' yang membawa maksud azab atau hukuman yang pedih samada di dunia atau di akhirat,, so perlakunya dah kompom..lah berdosa besar dan akan menjadi fasiq sehinggalah bertaubat nasuha..., kalau sempat....!!!!

So... bagi gua eloklah dia mati daripada hidup menyusahkan dirinya dan masyarakat. Jika dijadikan kes menyebelahi perbuatannya maka ianya akan menjadi precedent kes kepada golongan mak nyah seMalaysia membuat pertukaran jantina. Lepas tu... apakah natijahnya kepada bangsa, agama dan negara.

Buktinya... lu orang tengoklah perkara yang menyusahkan dah berlaku, tak pasal2 ahli keluarga dia dah mendapat susah... kan..??? : "Ayah dia khabarnya akan merujuk kepada pakar agama untuk prosedur pengkebumian tetapi apapun jenazah akan dikebumikan di Seberang Takir," ujar rakan.

Amacam sekarang...??? Dia dah tentu2 mati... tapi yang hidup ni mendapat susah di sebabkan oleh perbuatannya. Semoga kes seperti ini menjadi pengajaran kepada semua maknyah seMalaysia, kalau lu orang nak mati... mati jelah, tapi tolong jangan menyusahkan orang yang hidup untuk menguruskan jenazah lu orang kelak...  hahaha....

Mencegah itu lebih baik daripada merawat beb...., selebihnya itu urusan dia dengan Allah... kita yang hidup ni berpegang pada apa yang telah ditetapkan dalam Al-Quran dan Sunnah.

Kepada sesiapa yang merasa marah dengan kenyataan gua ini, itu lu orang punya pasal. Sebab bagi gua hidup mati adalah urusan Allah, dan MATI itu sudah pasti...., bezanya adakah gua dan lu orang sudah bersedia untuk mati pada bila2 masa.... hahaha... itu lu orang fikirlah sendiri....

Rock... Rock... jugak beb.... Solat jangan tinggal... insyallah.. kalau nak mati pun.. anytime maaaa....!!!! Itupun selagi tak melakukan perkara yang syirik samada yang terang mahupun tersembunyi.... memang sempoi....

Tapi apa boleh buatkan... dah budaya melayu jenis simpati tak bertempat.... hahahaha....

10 IkutSukaLu...::

johor born Saturday, July 30, 2011 9:32:00 PM  

Ada kimia bro gua pun menyampah dgn benda2 mcm ni,gua rasa pekara macam ni da semakin teruk yang dok layan lagi bangsat, arini je kes buang anak gua baca kurang2 ada tiga, apa yg sharizat buat,mashita, jamil khir mana lu simpan ilmu yg lu belajar, lu ada kuasa takan cuma nak kenyangkan perut je, mana janji lu masa mengucap kalimah syahadat, apa dgn Allah n rasulnya lu nak kencing juga ke. gua setuju mencegah lbh baik dr merawat.

Na'im Nikmat Saturday, July 30, 2011 9:34:00 PM  

Cuma bersangka baik, sebab selepas ini urusan antara dia dan Allah S.W.T macam omputih kata don't judge the book by it's cover kah3..Tapi sememangnya golongan itu dilaknat cuma yang kita tak tahu adakah disaat nyawanya belum dicabut dia sempat bertaubat..Macam Ustaz Ismail Kamus pernah bagitau jangan kita cakap benda yang buruk-buruk pada mana-mana arwah sebab itu bukan hak kita dan eloklah kita bersangka baik... Tapi kalau dah mati macam Kamal Al-tartuki tu memang dah sah2 dilaknat Allah S.W.T
Wallahua'lam...

Isa Saturday, July 30, 2011 9:44:00 PM  

johor born;

Dalam Malaysia ni.. Mufti ada 13, Menteri Agama dan di Jabatan Perdana Menteri.

Tapi masalah umat Islam tak pernah selesai... sendiri fikirlah...

Isa Saturday, July 30, 2011 9:48:00 PM  

Naim;

Dalam n3 tu... ada gua kutuk..???

Cuma peringatan kepada yang hidup, supaya nak bersimpati biar bertempat. Perkara yang Allah laknat jangan di buat.

Gua lebih bersimpati pada binatang yang digelek tayar kereta daripada manusia yang degil.

Tetapi... hehehe.. kalau dah tukar jantina tuuuu... lu paham2 jelah apa hukumnya... perlukah bersangka baik...???

Allah MAHA-Kejam dan Allah juga MAHA-Pengasih...

Na'im Nikmat Saturday, July 30, 2011 10:37:00 PM  

Memang betul kata bro lihatlah golongan yang telah menerima murka Allah S.W.T sampai sekarang kita dapat lihat buktinya depan mata kita.

tapi gua tak cakap bro kutuk, gua tujukan ayat tu pada orang lain bukan pada bro. Seperti yang tahu manusia yang terbaik bukanlah manusia yang tidak pernah melalukan dosa, tapi manusia yang terbaik ialah manusia yang bertaubat bila melakukan dosa. Tapi jangan cabar Allah S.W.T bila dah taubat nasuha janganlah buat balik benda2 yang dilaknat Allah S.W.T kerana Allah Itu Maha Pembalas

Firman NYA:

Surat al Zuhruf 43 : 25 " Maka Kami binasakan mereka, perhatikan lah bagaimana orang orang yang mendustakan itu"

Surat Ibrahim 4: 47 " Kerana itu janganlah sekali kali kamu mengira ALlah akan menyalahi jannji NYA kepada Rasul rasul NYA, sesungguhnya ALlah Maha Perkasa lagi mempunyai pembalasan.

Tapi harus ingatlah juga sebesar mana pun dosa kita besar lagi Pengampunan Allah S.W.T oleh itu bertaubatlah sebelum nyawa diambil.

johor born Saturday, July 30, 2011 10:52:00 PM  

terbaik komen lu 2 org, gua pun mengharap maghfirah Allah, gua sendiri pun takut bila memikirkan kematian,samada kematian dalam keadaan husnul khotimah atau suukul khotimah, gua sentiasa berdoa mudah2n kita semua menghadap kematian dgn husnul khotimah

Isa Saturday, July 30, 2011 11:03:00 PM  

Naim;

Terbaik bro... gua setuju dengan luuu...

Salam Ramadhan buat lu sekeluarga...

Isa Saturday, July 30, 2011 11:05:00 PM  

johor born;

yang gua takut kalau mati dalam husnul kerismah...

hahaha...

Salam Ramadhan buat lu sekeluarga...

johor born Saturday, July 30, 2011 11:23:00 PM  

krismah lu mmg patut elak cepat bro, kerisajibma untuk menikam krismah lg patut lu elak kah, kah, kah

Salam ramadan untuk lu n family juga bro

p/s: tiada uzur syariee untuk lelaki gagah

abu shahid Sunday, July 31, 2011 7:14:00 AM  

Salam bro ISA..

Hamba pinjam hujah bernas bro.

Selamat menyambut Ramadan al Kareem.

wassalam.

Post a Comment

Gua tidak bertanggungjawab terhadap semua komen mahupun pandangan yang dihantar pembaca atau di cetak semula di blog ini. Hanya komen di ruang komen Intensedebate sahaja yang akan disiarkan.

1) Komen dari Anonymous/Tanpa Nama tidak akan di layan sama sekali.

2) Begitu juga dengan sebarang komen yang berbentuk sensitif, mengikut takrifan gua, akan dipadam.

Jika ada sebarang cadangan, kritikan atau tak puashati secara peribadi dengan gua, sila email ke zergdukes@gmail.com

Nasihat Buat Kerajaan Barisan Nasional

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. - Abraham Lincoln.

Layan....

Layannnnn....!!!!

Ziarah Dari...


widget

Layan.... Lagi...

Penchachai Umno/Barisan Nasional Fahamkan Ayat Ini..!!!!


“…Wahai orang-orang yang beriman..!!!
Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai awliya, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka awliya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu
…”; al-Maa’idah:51

Pelawat Terkini

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009
   

Back to TOP